Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Migratie naar office365 - hybrid omgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• greenhill
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-05 16:48
Hi,

Op het moment hebben we een exchange hybrid omgeving waarin we de meeste mailboxen hebben gemoved naar office365. Nu hebben we nog 3 (1x exch 2016, 2x exch2013) on-premise exchange servers staan waarvan we er graag 2 willen uitfaseren omdat deze niet meer nodig zijn.

Omdat ik niet elke dag een exchange server de-installeer heb ik wat vragen over hoe dit het best aan te pakken is, momenteel heb ik het volgende in mn hoofd.

Er staan nog enkele mailboxen op de 3 servers, deze ga ik verplaatsen naar de exchange 2016 server, zelfde voor de system mailboxen en public folders. De receive connectors van de oude servers (relay connector) heb ik over "gekopieerd" naar de exch 2016 server. In de send connectors staan nog wat referenties naar de 2 oude servers, moet ik deze verwijderen voordat ik exchange de-installeer ? Hierna zou ik de dns aan kunnen passen naar de exch2016 server voor de relay. De mailbox databases op de 2 oude servers zou ik vervolgens kunnen ontkoppelen en verwijderen. Hierna kan ik exchange de-installeren ?

Blijven de exchange account attributes behouden wanneer we de 2 exchange servers deinstalleren ?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:16

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat staat eigenlijk allemaal wel keurig gedocumenteerd :)

How and when to decommission your on-premises Exchange servers in a hybrid deployment

Als ik je TS even inschat gok ik dat je in scenario 1 zit.
greenhill schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:41:
Blijven de exchange account attributes behouden wanneer we de 2 exchange servers deinstalleren ?
Exhange attributes staan opgeslagen in je AD, niet op een Exchange server. Dat is ook de reden waarom je het AD schema voor installatie van Exchange moet gaan uitbreiden. Door deze uitbreiding worden de nieuwe Exchange attributen geintroduceerd in de AD.

[Voor 44% gewijzigd door Question Mark op 29-05-2020 14:27]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True