Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Word bestand wil niet openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Betreft Office 2019plus Retail

Als ik een .docx bestand welke als attach bij een mail zit, vanuit Outlook wil openen krijg ik het volgende te zien

Ook als ik het bestand opsla op de HDD en het met een dubbelklik open, gebeurd hetzelfde
Echter als ik met het rechtermuis context menu bewerken kies opent het bestand op de juiste manier

Vraag is dus. Herkent men dit? En hoe los ik dit op.

Heb zelf via Google al gezocht met steekwoorden en opdrachten. Staat erg veel maar niet over het probleem waar ik tegen aanloop
Ook al Office geheel verwijderd en van scratch schoon geïnstalleerd

Beste antwoord (via NoahAmber op 27-05-2020 21:43)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
Rechts-klikken op het bestand. Klik op eigenschappen. Onderin het windowtje staat iets over dat het bestand van internet afkomstig is en daardoor mogelijk niet veilig. Klik op de knop 'unblock' of hoe dat in het Nederlands heet en klik dan het window weg met OK. Daarna kun je het bestand normaal openen.

Je hebt zeker niet geprobeerd om te Googlen met 'word document internet blocked' want het is letterlijk de eerste hit. Maar de foutmelding had wel wat duidelijker gekund.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:36
Rechts-klikken op het bestand. Klik op eigenschappen. Onderin het windowtje staat iets over dat het bestand van internet afkomstig is en daardoor mogelijk niet veilig. Klik op de knop 'unblock' of hoe dat in het Nederlands heet en klik dan het window weg met OK. Daarna kun je het bestand normaal openen.

Je hebt zeker niet geprobeerd om te Googlen met 'word document internet blocked' want het is letterlijk de eerste hit. Maar de foutmelding had wel wat duidelijker gekund.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Je tip werkt dus inderdaad. Document komt echter niet van het 'internet' maar zit als bijlage bij de mail die ik krijg. [ ja, is eigenlijk ook internet] Mijn engels is idd niet zo dat ik de juiste zoektermen in dit geval nam

Inmiddels uitgevonden dat je in Word bij opties/vertrouwenscentrum het kan aanpassen
Dus ik kan nu de documenten meteen in Outlook openen

Thanks voor het duwtje in de goede richting.. :)

[Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 27-05-2020 21:45]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True