Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Te kleine videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aart 0311
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-06-2020
Mijn vraag

Zie de screenshot hierbij gevoegd.
Deze foutmelding kreeg ik bij het opstarten van FIFA 20, maar ook bij battlefield 1 en NFS Shift 2.

Ik ben niet echt computertechnisch.
Kan ik dit probleem nog oplossen, of moet ik echt een andere videokaart aanschaffen? Zo ja, welke videokaart is dan qua prijs/kwaliteitverhouding het meest aantrekkelijk? Ik game op een 1080p scherm.

Dankjewel alvast!

Alle reacties

• Aart 0311
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-06-2020

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:41
Dit lijkt inderdaad op een melding voor te weinig videogeheugen.
Gek genoeg zou je 1050Ti 4GB moeten hebben, wat meer is dan de minimaal 2 waar de foutmelding naar refereert.

Probeer anders je details omlaag te zetten.
Bijvoorbeeld van medium -> low
Of anders een lagere resolutie.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:19
Volgens de melding is 4GB beschikbaar en minimaal 2GB nodig.
Defect rammetje op de kaart?

Tools om je GPU te testen
https://www.raymond.cc/bl...d-stress-test-its-memory/

[Voor 38% gewijzigd door ArnoutV op 27-05-2020 15:14]

• P5ycho
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-06 16:57
Je pagefile is waarschijnlijk te klein. Zet deze even op auto managed, reboot en probeer het nog eens.

https://www.windowscentra...al-memory-size-windows-10

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True