Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Vervelend
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een vervangende televisie van mijn huidige Sony KDL40S5500 (pricewatch: Sony Bravia KDL-40S5500 Zwart)

Wat is je budget?
Maximaal €800,- .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat gamen (PS4), Netflix en tv kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag een aanbieding bij de mediamarkt op de Sony XF9005 voor €800,-. Deze zit ik ook te overwegen sinds het een FALD display heeft. De XG9505 zit helaas met €200 boven het budget de samsung Q70r blijkt ook een goede tv te zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet zeker of het een goed idee is om een tv te kopen die al twee jaar op de markt zit. Mijn twijfel is er vooral omdat ik niet weet hoe belangrijk updates zijn op smart tv's. Ik weet dat Samsung ook een alternatief heeft die wat nieuwer is (Q70r) voor €20,- duurder. Ik weet alleen niet wat de toegevoegde waarde ervan is als ik de tv toch voor een lange periode wil houden (Minstens 8 jaar). Waarmee krijg ik het meeste waar voor mijn geld en in welke mate is de software belangrijk op een smart tv?

Beste antwoord (via Vervelend op 28-05-2020 11:09)

Smart-tv zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Je kan er altijd een chromecast aanhangen, aparte box of stick. Met jouw budget heb je de twee beste keuzes al gevonden. Beide beschikken ook over hdr-toereikende hardware.

De Sony is kleur- en schaduwdetail accurater, heeft een beter reflectiefilter, Dolby Vision ondersteuning maar heeft 40ms input lag bij 1080p en 2 ipv 4 4K (full bandwidth) hdmi poorten. De Samsung is verzadigder afgesteld met name in hdr, is iets beter in het donker en meer gamer gericht (lage input lag, VRR, interpolatie in game mode zonder extra lag). Tizen werkt ook iets soepeler dan de Android op de Sony.

Heel simpel gezegd: Films/series en veel licht>XF90. Gaming en donker>Q70R. Zie verder ook mijn reactie hier.

[Voor 6% gewijzigd door benbaba op 27-05-2020 15:06]

Alle reacties

• crzyhiphopazn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-06 08:06

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Alleen geldig 28/29/30 mei

https://www.dirk.nl/boods...smart-tv-55um100plb/57976

Weet niet precies wat voor specs je wilt in je TV, maar deze is €400,-

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
Smart-tv zou ik niet zoveel waarde aan hechten. Je kan er altijd een chromecast aanhangen, aparte box of stick. Met jouw budget heb je de twee beste keuzes al gevonden. Beide beschikken ook over hdr-toereikende hardware.

De Sony is kleur- en schaduwdetail accurater, heeft een beter reflectiefilter, Dolby Vision ondersteuning maar heeft 40ms input lag bij 1080p en 2 ipv 4 4K (full bandwidth) hdmi poorten. De Samsung is verzadigder afgesteld met name in hdr, is iets beter in het donker en meer gamer gericht (lage input lag, VRR, interpolatie in game mode zonder extra lag). Tizen werkt ook iets soepeler dan de Android op de Sony.

Heel simpel gezegd: Films/series en veel licht>XF90. Gaming en donker>Q70R. Zie verder ook mijn reactie hier.

[Voor 6% gewijzigd door benbaba op 27-05-2020 15:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• den85
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12-05 00:17
Heb sinds een maand de Samsung 49Q70R, ben er erg tevreden over.
Gamen op de playstation 4 gaat goed en films zijn superscherp.
Die speel ik in 4K af via de NVIDIA Shield.

Tizen is ook geweldig erg intuitief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:58

Wootism

aaibaar

Heb hier al een tijdje de Sony XF9005 hangen die je zelf ook al gevonden had.
Wat mij betreft de beste TV voor je budget!

Heerlijk beeld, lekker snelle smart-interface en de ingebouwde 4K chromecast werkt ook perfect.
Gebruik hem zelf voor Gamen (ps4), Netflix en films casten. Heb toentertijd ook gekeken naar Samsung, maar heb op basis van het lezen van veel reviews voor de Sony gekozen.

Enige nadeel is de lelijke afstandbediending. Dat hebben andere merken wel beter voor elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-04 12:09
Q70R durf ik aanraden. Heb de 55" nu 4 maand en hij bevalt me. Tizen vind ik top, goed scherm voor games ook. Alleen enkel VRR/freesync bonus met AMD kaarten. Nvidia krijgt dit niet voor mekaar over HDMI. (eeuwig samsung vs nvidia verhaal hier vrees ik)

Speelt ook geen dolby vision af, geen probleem als je een shield, appletv etc hebt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True