NFC tags coderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met nfc tags. Nu kan ik via mijn telefoon app verschillende dingen op mijn nfc tag zetten zoals verschillende websites. Mijn vraag: Kan ik een soort code op de nfc tag zetten waardoor hij een actie op een website kan uitvoeren.

voorbeeld: De like knop op facebook.nl indrukken.

de app die ik nu gebruik voor deze acties zijn nfc tools PRO en NFC task.
ik kan via nfc task een task uit voeren alleen heb je specifiek deze app nodig. Dit is niet wat ik wil.

kan iemand mij hier mee helpen?

Met vriendelijke groeten
Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Als je geen specifieke app wil gebruiken en dus gebruik wilt maken van de standaarden kun je alleen een browser laten openen en naar een website laten gaan. Zeer waarschijnlijk worden dus alleen GET requests ondersteund. Dit nog afgezien van het feit dat een like op Facebook misschien wel complexer is dan een simpele POST naar een adres. Je kunt natuurlijk wel linken naar een pagina op facebook, de gebruiker zal dan zelf nog moeten liken (is misschien ook wel netter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:37
Het is al enige tijd geleden dat ik überhaupt iets gedaan heb met de API van Facebook, maar ik weet wel dat Facebook toen niet zo happig was om via de API dingen te liken omdat je dit heel eenvoudig zou kunnen misbruiken om het aantal likes op een pagina kunstmatig omhoog te brengen.