Toon posts:

ITX Development PC voor op werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-09 13:59
Buiten mijn werk laptop is ook mijn werk pc toe aan vernieuwen. Ik heb gekozen voor een small form factor build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld voor met name webdevelopment. Dit zijn niet de meest zware werkzaamheden. De meeste performance zal met name gehaald moeten worden voor mijn Docker containers. Verder zal er Linux Ubuntu op gedraaid worden. De pc wordt aangesloten op een Ultrawide scherm met een resolutie van 3440x1440.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget maar het systeem moet passend zijn bij de werkzaamheden dus geen overkill aan componenten.

Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn build en eventuele verbeterpunten. Is een Radeon RX Vega 11 integrated graphics voldoende?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 145,-€ 145,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 129,-€ 129,-
1BehuizingenIn Win Chopin Zwart€ 85,61€ 85,61
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4 chromax.black€ 49,50€ 49,50
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 136,90€ 136,90
1VoedingenCorsair SF450€ 91,80€ 91,80
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 737,71

edit: case aangepast naar een goedkoper alternatief. Kan enkel niet voorzien worden van een gpu maar dat lijkt mij voor mijn doeleinde ook niet vereist?

[Voor 11% gewijzigd door Vaenir op 27-05-2020 14:26]

Alle reacties

• Den_John
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-09 16:21
Ik zou nog heel even wachten en kijken naar de AMD 4000-reeks APU’s die eraan zitten te komen: nieuws: Specificaties van AMD Renoir-apu's voor desktops stonden op website v...

4700G bv. komt als 8cores/16threads apu. Op basis van de nieuwste zen2 architectuur. Deze 3400G is nog de oude zen+

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Al eens naar de Deskmini A300 gekeken? Nog veel kleiner en een voeding die geen geluid maakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:25
De kast die je nu geselecteerd hebt komt met een ingebouwde voeding, dus dan heb je de losse voeding niet nodig. Hij is wel alleen bij Amazon te krijgen op het moment (en bij Max ICT, maar daar zou ik nooit bestellen)(edit: hij is helemaal niet te krijgen op het moment). Een ASRock Deskmini is inderdaad ook een mooie optie, die is nog kleiner en heeft het moederbord al ingebouwd.

Op de processorkoeler kan je besparen door de standaardversie te nemen (zelfde prestaties, andere kleuren, minder duur), of de bij je processor meegeleverde koeler te gebruiken (wel luidruchtiger ventilator).

Zoals je de werkzaamheden nu omschrijft is de geintegreerde Vega 11 meer dan genoeg. Ik zou zelfs terug gaan naar de 3200G, dan ben je nog weer goedkoper uit. De 3400G vind ik vrij duur voor wat je krijgt namelijk.

Of het snel genoeg is hangt er vanaf wat je precies doet. Web development kan prima op elk modern systeem, ook het allergoedkoopste. De Ryzen 3 3200G is dan prima. Maar wat stop je precies in je Docker containers? Als je daar dingen doet die veel processorkracht vereisen, dan zou het aan te raden kunnen zijn om even te wachten op de nieuwste AMD apu's inderdaad, of naar, bijvoorbeeld, een Intel i5 met igp te kijken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee