Ik ben zoals velen ook bezig met zonnepanelen op het dak. Het betreft een redelijk jong huis, 2012 opgeleverd, geen gas, alleen elektriciteit. We hebben een eigen warmtepomp en 3 verdiepingen vloerverwarming, elektrisch koken, etc. Geen elektrische auto.
We wonen er met z'n vieren ( 2 tieners van 15 en 12) en hebben in 2019 6.742 kWh verbruikt voor totaal € 1427,61 . Aangezien we nu ook een zwembad met filterpomp hebben staan, verwacht ik niet dat het in 2020 lager gaat zijn.
Nu had ik begrepen dat de ligging van onze woning erg goed is voor zonnepanelen, ook geen dakraam of veel pijpjes etc op het dak. Geen schaduwvorming van bomen of wat dan ook. Ik heb een aantal offertes binnen gekregen en de meest interessante wil ik graag even door de deskundigen laten beoordelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rDR2qQSaXL7h4Ui4J7Ga0Hnz.jpg?f=user_large)
Allereerst de dakschets, bovenkant foto is het noorden, er passen 23 panelen op ivm een pijpje links bovenop het dak.
:strip_exif()/f/image/uEoiuaViQv6t1QBzd8hvLOmQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een foto van mijn dak
:strip_exif()/f/image/0KOtnY27iHanEjBBxZv9qa1c.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/l1xZqdwaJzge59gRJkP12R51.jpg?f=fotoalbum_medium)
en 2 van de buren. Die hebben al panelen, en zo is de schuinte van het dak ook goed zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/FVLGfjdVvd00PTJLGEezFppR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een foto van de meterkast
:strip_exif()/f/image/DMBPypgxKUsyurd6IaKlvG0B.jpg?f=fotoalbum_medium)
en van de schuur, de plek waar de omvormer zal komen te hangen. Daarvoor zal nog een gat moeten worden geboord in het betonnen plafond, ik moet nog achterhalen of dat bij de prijs in zit. ( ik verwacht van niet, ik dacht dat hij zei dat dat door een externe partij moet worden gedaan, daar ga ik nog achteraan). Er zijn nog enkele loze leidingen richting de meterkast vanaf hier voor de stroomkabels en 1 UTP kabel.
:strip_exif()/f/image/EgPcG05MzPytA2IZYFi1qp0l.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/lY6PyJRneCR4i1LI2pBvn1e7.jpg?f=fotoalbum_medium)
Qua prijs lijkt het mij helemaal niet verkeerd, het is ook een lokale installateur. Het merk panelen is een rebranding van een ander merk zo te zien, hoeft op zich geen probleem te zijn.
Wat vinden jullie van deze setup?
Linkje naar de specs van de panelen
We wonen er met z'n vieren ( 2 tieners van 15 en 12) en hebben in 2019 6.742 kWh verbruikt voor totaal € 1427,61 . Aangezien we nu ook een zwembad met filterpomp hebben staan, verwacht ik niet dat het in 2020 lager gaat zijn.
Nu had ik begrepen dat de ligging van onze woning erg goed is voor zonnepanelen, ook geen dakraam of veel pijpjes etc op het dak. Geen schaduwvorming van bomen of wat dan ook. Ik heb een aantal offertes binnen gekregen en de meest interessante wil ik graag even door de deskundigen laten beoordelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rDR2qQSaXL7h4Ui4J7Ga0Hnz.jpg?f=user_large)
Allereerst de dakschets, bovenkant foto is het noorden, er passen 23 panelen op ivm een pijpje links bovenop het dak.
:strip_exif()/f/image/uEoiuaViQv6t1QBzd8hvLOmQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een foto van mijn dak
:strip_exif()/f/image/0KOtnY27iHanEjBBxZv9qa1c.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/l1xZqdwaJzge59gRJkP12R51.jpg?f=fotoalbum_medium)
en 2 van de buren. Die hebben al panelen, en zo is de schuinte van het dak ook goed zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/FVLGfjdVvd00PTJLGEezFppR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een foto van de meterkast
:strip_exif()/f/image/DMBPypgxKUsyurd6IaKlvG0B.jpg?f=fotoalbum_medium)
en van de schuur, de plek waar de omvormer zal komen te hangen. Daarvoor zal nog een gat moeten worden geboord in het betonnen plafond, ik moet nog achterhalen of dat bij de prijs in zit. ( ik verwacht van niet, ik dacht dat hij zei dat dat door een externe partij moet worden gedaan, daar ga ik nog achteraan). Er zijn nog enkele loze leidingen richting de meterkast vanaf hier voor de stroomkabels en 1 UTP kabel.
:strip_exif()/f/image/EgPcG05MzPytA2IZYFi1qp0l.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/lY6PyJRneCR4i1LI2pBvn1e7.jpg?f=fotoalbum_medium)
Qua prijs lijkt het mij helemaal niet verkeerd, het is ook een lokale installateur. Het merk panelen is een rebranding van een ander merk zo te zien, hoeft op zich geen probleem te zijn.
Wat vinden jullie van deze setup?
Linkje naar de specs van de panelen
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
/f/image/fOQenmy81cH5AWVWHXfu99cC.png?f=fotoalbum_large)