Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Full range front, double bass uit, sub meespelen met surroun

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ronnielox
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-01 23:02
Beste lezers,

Ik heb een set Klipsch RP-8000F als front die ik graag full range laat spelen. Ook heb ik een B&W sub die meespeelt als mijn Onkyo TX-SR875 op Double Bass staat. Helaas word het geluid dan te bassig.
Ik wil graag Double Bass uitzetten en alleen met films mijn sub laten meespelen (dus met surround sound) maar voor stereo alleen de Klipsch zonder sub laten spelen.

Ik heb geprobeerd met Double Bass uit, maar dan gaat de sub niet aan tijdens het afspelen van surround, ondanks dat deze is het schermpje staat met meespelende speakers. Hoe kan ik zorgen dat de sub wel meespeelt in surround ondanks dat Double Bass uit staat?

Thanks.

Beste antwoord (via Ronnielox op 27-05-2020 13:37)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit bereik je toch door de Front Speakers op "LARGE" zetten? De Front Speakers krijgen dan het volledige signaal en passen geen crossover toe naar de subwoofer. Niet met films en niet met muziek. Echter met films krijgt de subwoofer de LFE-track (de .1) en speelt daardoor mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit bereik je toch door de Front Speakers op "LARGE" zetten? De Front Speakers krijgen dan het volledige signaal en passen geen crossover toe naar de subwoofer. Niet met films en niet met muziek. Echter met films krijgt de subwoofer de LFE-track (de .1) en speelt daardoor mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ronnielox
Hoi FeaR,

Ik zal dat dan nogmaals testen. Ik kreeg niet de indruk dat de sub meespeelde met films...
Blijkbaar heb ik dat niet goed gezien en zal het nogmaals testen. Ik laat het weten.

Thanks.

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:42
Als je alleen stereo wilt zet je toch of Direct aan of Pure Audio stand aan dan? En ik heb juist wel double bass aangezet en dan de LFE crossover naar 80 gezet zodat hij pas vanaf 80hz mee doet en niet vanaf 120. Dit resulteerde in het niet meer meedoen met de stemmen tijdens films. zonder double bass doet je woofer helemaal niks meer kan ik je vertellen :P Alleen idd als er een losse LFE track beschikbaar is.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Ronnielox
Ik heb zojuist getest met double bass uit en de front op Full range. Sub speelt niet mee op stereo. >GOED
Daarna een film met DTS en DD aangezet, en idd de sub komt dan pas tot leven. > GOED

Ik heb dus gewoon niet goed getest van de week en het werkt dus wel naar behoren.

Hartelijk dank voor jullie meedenken.

Gr Ronald

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True