Goede dag,
Ik heb sinds 2 dagen problemen met mijn 3 maanden oude pc.
Tijdens het gamen loopt heel mijn windows vast en ik denk zelf dat het door de temp van mijn pc komt.
de temp cpu en gpu tijdens het gamen zijn 70-75 graden, wat ik kan meten dan voor dat het vastloopt.
-speclijst-
kast - Fractal design R6
cpu - Ryzen 9 3900
koeler - NZXT Kraken X62
gpu - MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO
ram - G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB
mobo - Gigabyte X570 AORUS PRO
Ik gebruik momenteel de 3 standaard 140m fans wat er bij de kast was meegeleverd,
de koeling setup is 2 fans aan de voor kant, 1 aan de achter en de aio aan de bovenkant.
Zelf heb ik het idee dat dat grafische kaart te warm word en de warmte er niet snel uitgaat waardoor de aio te warm word waardoor de cpu slecht gekoelt word.
Wat is de betere oplossing?
AIO naar de voorkant verplaatsen of 2 of 3 andere fans aan de voorkant plaatsen?
zelf dacht ik aan Noctua NF-A12x25 PWM
Ik heb sinds 2 dagen problemen met mijn 3 maanden oude pc.
Tijdens het gamen loopt heel mijn windows vast en ik denk zelf dat het door de temp van mijn pc komt.
de temp cpu en gpu tijdens het gamen zijn 70-75 graden, wat ik kan meten dan voor dat het vastloopt.
-speclijst-
kast - Fractal design R6
cpu - Ryzen 9 3900
koeler - NZXT Kraken X62
gpu - MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO
ram - G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB
mobo - Gigabyte X570 AORUS PRO
Ik gebruik momenteel de 3 standaard 140m fans wat er bij de kast was meegeleverd,
de koeling setup is 2 fans aan de voor kant, 1 aan de achter en de aio aan de bovenkant.
Zelf heb ik het idee dat dat grafische kaart te warm word en de warmte er niet snel uitgaat waardoor de aio te warm word waardoor de cpu slecht gekoelt word.
Wat is de betere oplossing?
AIO naar de voorkant verplaatsen of 2 of 3 andere fans aan de voorkant plaatsen?
zelf dacht ik aan Noctua NF-A12x25 PWM