Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Om een hele oude deurintercom aan te sluiten op onze nieuwe VOIP (cloud) centrale heb ik een Cisco SPA112 gekocht. Dit zou de brug moeten zijn tussen de oude analoge deurintercom en de moderne centrale.

Als ik een normaal analoog toestel aan de SPA112 hang, dan werkt dit naar behoren. Enig probleem was het beëindigen van het gesprek, dit werd niet netjes gedetecteerd maar heb ik opgelost door de CPC Durarion op 0 te zetten zodat de Busy Tone gebruikt wordt. De deurintercom lijkt echter een stuk kritischer en snapt het niet helemaal.

De SPA112 is ingericht met hotline functie, hij moet altijd hetzelfde nummer bellen. SIP account e.d. werken ook allemaal.

Beginsituatie:
Na het koppelen van de deurintercom met de SPA112 belde de deurintercom niet meer uit. Heel kort was er een kiestoon te horen, en daarna sloeg hij op tilt.

Opgezocht, en diverse Regional settings gevonden en ingesteld. Daarmee was het kiezen opgelost (met name de Interdigit Long en Short timer verhielpen het probleem).

Huidige situatie:
De kiestoon wordt herkend, de deurintercom gaat bellen. Er gaat netjes een toestel van de centrale over. Als ik echter opneem, dan herkend de deurintercom dit niet. Er komt geen verbinding tot stand.

Heeft iemand de juiste instellingen bij de hand voor de SPA112 voor Nederland?

Wat heb ik ingesteld / veranderd om het werkend te krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Dial Tone: 425@-10;20(*/0/1)
Second Dial Tone: 425@-10;20(*/0/1)
Outside Dial Tone: 350@-19;440@-19;20(*/0/1+2)
Busy Tone: 425@-10;10(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-10;10(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone: 1000@0;*(0/9.5/0,.1/.1/1,.1/.1/1,.1/0/1)
Ring Back Tone: 440@-19,480@-19;*(2/4/1+2)
Confirm Tone: 425@-10;1(.1/.1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-19;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone: 425@-10;1(.1/.1/1);20(*/0/1)
Cfwd Dial Tone: 425@-10;20(.5/.05/1)

Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)

CWT1 Cadence in: 60(.5/9.5)
CWT Frequency in: 425@-19

FXS Port Impedance: 270+750||150nF
Caller ID Method: ETSI FSK (heb ook ETSI DTMF with PR geprobeerd)
Caller ID FSK Standard: bell 202

CPC Delay: 2
CPC Duration: 0

Interdigit Long timer: 2
Interdigit Short Timer: 1

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, iemand die mij de zogenaamde 'gouden tip' kan geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 27-05-2020 11:31 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Je zegt eerst "De SPA112 is ingericht met hotline functie, hij moet altijd hetzelfde nummer bellen" maar daarna "de deurintercom gaat bellen"?

Welk device belt er nu naar de centrale? De intercom of de SPA?
Als de SPA nu ingesteld staat om direct het hotline nummer te bellen, kan het dan niet zo zijn dat de intercom staat te wachten op de kiestoon (die nooit komt) om daarna zelf te gaan bellen?

edit:
Kijk ook hier eens; https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=555.0

[ Voor 9% gewijzigd door SambalBij op 27-05-2020 11:38 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
Wat voor deurintercom is het? De Nederlandse instellingen hoeven niet perse te werken voor iedere intercom. Sommige intercoms reageren op 425 Hz, andere weer op 440 Hz.

Intercoms achter een ATA kan een hoop gedoe zijn, heb er ook vaak mee te maken en er zijn types waar het gewoon niet goed op werkt. Die gooien bijvoorbeeld pas hun audio kanaal open nadat ze "horen" dat de oproep is beantwoord, maar die detectie achter een ATA gaat niet altijd goed.

[ Voor 46% gewijzigd door Hugo__Boss op 27-05-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
SambalBij schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:
Je zegt eerst "De SPA112 is ingericht met hotline functie, hij moet altijd hetzelfde nummer bellen" maar daarna "de deurintercom gaat bellen"?

Welk device belt er nu naar de centrale? De intercom of de SPA?

Als de SPA nu ingesteld staat om direct het hotline nummer te bellen, kan het dan niet zo zijn dat de intercom staat te wachten op de kiestoon (die nooit komt) om daarna zelf te gaan bellen?
Dat is een beetje een vaag gebied, in principe hoeft de deurintercom enkel contact te maken, dan gaat de hotline zelf bellen. Dat de deurintercom nog wat nummers draait (ik kan deze niet programmeren op dit moment) vang ik af in mijn dial plan in de SPA. Ik hoor via de deurintercom ook netjes de telefoon overgaan zoals ik verwacht. En dit kan ik ook met een normale analoge telefoon simuleren, van de haak nemen en willekeurig nummers drukken resulteert altijd in een succesvol gesprek.
Dat is 1 van de bronnen die ik gebruikt heb, zo staat het nu ingesteld zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
Wat voor deurintercom is het? De Nederlandse instellingen hoeven niet perse te werken voor iedere intercom. Sommige intercoms reageren op 425 Hz, andere weer op 440 Hz.
Ik ben morgen op kantoor, dan kan ik op het kastje kijken. Helaas kan ik dat vanaf afstand niet zien.
Intercoms achter een ATA kan een hoop gedoe zijn, heb er ook vaak mee te maken en er zijn types waar het gewoon niet goed op werkt. Die gooien bijvoorbeeld pas hun audio kanaal open nadat ze "horen" dat de oproep is beantwoord, maar die detectie achter een ATA gaat niet altijd goed.
Dat zou wel beroerd zijn, ik heb maar gewoon iets gekozen omdat ik er geen ervaring mee had. Met het idee dat Linksys/Cisco wel een veilige keus zou zijn. Als het nodig is kan ik altijd een Grandstream Handytone HT801 bestellen voor die paar tientjes, maar dan moet ik wel weten of die wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 18:54
@Drardollan
Ben even aan het zoeken geweest, maar kan helaas niks meer vinden.
Waarschijnlijk op mijn oude laptop gestaan, en die is niet meer.

Maar om eerlijk gezegt, raad ik aan om hem te vervangen door bv een 2N
https://www.lydis.nl/2n

Maar is een beetje afhankelijk welke VOIP omgeving je gebruikt. Het werkt iig met Broadsoft (routit).

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Renegade666 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:01:
@Drardollan
Ben even aan het zoeken geweest, maar kan helaas niks meer vinden.
Waarschijnlijk op mijn oude laptop gestaan, en die is niet meer.
Helaas, dank voor het zoeken!
Maar om eerlijk gezegt, raad ik aan om hem te vervangen door bv een 2N
https://www.lydis.nl/2n

Maar is een beetje afhankelijk welke VOIP omgeving je gebruikt. Het werkt iig met Broadsoft (routit).
Probleem is dat dit een pand ding is, hangen meer klanten aan van mijn verhuurder. Vervangen zie ik zo snel niet gebeuren, het werkte en werkt voor anderen dus ik moet niet zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
Ik zou even zoeken op een spa3102 die was/is veel populairder en is ook veel in Nederland gebruikt.

Zie ook manual
https://www.cisco.com/c/d...uide/ATA_AG_v3_NC-WEB.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Grandstream ATA of Cisco zal niet heel veel verschil gaan maken denk ik. Misschien dat aan de hand van een foto van de intercom is te bepalen welke het is en wat het handigste is om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:49
code:
1
Busy Tone: 425@-10;10(.5/.5/1)

Probeer die eens als volgt, wellicht werkt dat.
code:
1
Busy Tone: 440@-21;10(.5/.5/1)

en anders uit de manual hier boven ergens;
code:
1
425@-30,425@-30; 2(0.5/0.5/1+2)

[ Voor 24% gewijzigd door sjaft op 29-05-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Dank voor de tips! Sorry voor het late antwoord.

Het blijkt een PortaDial Type 6 te zijn. Heb de leveranciers (van PortaDial en mijn VOIP) gesproken en wat tips gehad. Maar ook de opmerking dat het waarschijnlijk niet gaat werken, het is te oud.

Ik ga deze tips en de tips van hierboven zo snel mogelijk proberen, misschien heb ik geluk. Ik meld mij als ik meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Drardollan schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:59:
Dank voor de tips! Sorry voor het late antwoord.

Het blijkt een PortaDial Type 6 te zijn. Heb de leveranciers (van PortaDial en mijn VOIP) gesproken en wat tips gehad. Maar ook de opmerking dat het waarschijnlijk niet gaat werken, het is te oud.

Ik ga deze tips en de tips van hierboven zo snel mogelijk proberen, misschien heb ik geluk. Ik meld mij als ik meer weet :)
Sterkte met je portadial. Wat een drama apparaat is dat. De vuilnisbak in met dat ding en wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
vincedd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Sterkte met je portadial. Wat een drama apparaat is dat. De vuilnisbak in met dat ding en wat anders zoeken.
Als ie van mij was, dan was dat al gebeurd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
Drardollan schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:59:
hehe, als ik had geweten dat het een portadial was, was mijn eerste antwoord ook vuilnisbak geweest ;).
Heb ze wel eens werkend gekregen in combinatie met een ATA, maar het is nog al afhankelijk ook van de instellingen in dat ding en hoe deze gebruikt wordt op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
sjaft schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:51:
[...]

hehe, als ik had geweten dat het een portadial was, was mijn eerste antwoord ook vuilnisbak geweest ;).
Heb ze wel eens werkend gekregen in combinatie met een ATA, maar het is nog al afhankelijk ook van de instellingen in dat ding en hoe deze gebruikt wordt op locatie.
Ik had tot gisteren nog nooit van het merk gehoord haha.

Als je tips hebt voor instellingen/gebruik van de PortaDial dan houd ik mij ook aanbevolen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Advitronics portadial type 6 zou prima moeten kunnen werken, heb ik veel vaker op een SPA112 aangesloten. Ik ga het even voor je opzoeken en kom er op terug.

Er bestaat namelijk ook een portadial type 6 SIP, in de praktijk zit er dan gewoon een Grandstream HT701 ATA op de printplaat erbij gesoldeerd. En die werkt ook goed.

Uiteraard zou het een oude intercom kunnen zijn, maar een nieuwe portadial type 6 is nog gewoon nieuw verkrijgbaar. Weliswaar een iets nieuwere versie waar de LED in de deurpost blauw is in plaats van rood en er geen raster meer zit op de plek van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:07:
Advitronics portadial type 6 zou prima moeten kunnen werken, heb ik veel vaker op een SPA112 aangesloten. Ik ga het even voor je opzoeken en kom er op terug.

Er bestaat namelijk ook een portadial type 6 SIP, in de praktijk zit er dan gewoon een Grandstream HT701 ATA op de printplaat erbij gesoldeerd. En die werkt ook goed.

Uiteraard zou het een oude intercom kunnen zijn, maar een nieuwe portadial type 6 is nog gewoon nieuw verkrijgbaar. Weliswaar een iets nieuwere versie waar de LED in de deurpost blauw is in plaats van rood en er geen raster meer zit op de plek van de speaker.
Alvast dank, we hebben niet de SIP versie. Geen idee hoe oud hij is eigenlijk.

Ik zie uit naar je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
broekzak post

[ Voor 94% gewijzigd door sjaft op 01-06-2020 17:00 . Reden: broekzak post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Zoals beloofd een update. Ondertussen is het werkend. Enerzijds de NL instellingen ingegeven zoals aanbevolen door PortaDial en anderzijds de Interface 6 zo geprogrammeerd dat deze het nummer belt. Met de hotline optie werkt het simpelweg niet, de I6 verwacht een kiestoon -> toetsjes drukken -> overgaan -> opname.

Al met al viel het mee, er moest een nieuw nummer in geprogrammeerd en dat was het.

Pagina: 1