Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke case nemen??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J.groenendijk
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-11 11:42
Ik zoek een PC RGB ATX case voor mijn bestaande PC. Mijn huidige case (Coolermaster Masterbox Lite 5 RGB koelt hesl slecht en is luid) er is bijna geen airflow aanwezig waardoor mijn componeneten soms wel 85 graden worden (max).

Mijn budget is rond de 100. Het liefst minder natuurlijk, maar iets meer is ook niet erg. :)
[i]H

Ik sta open voor alles. Het liefst wel RGB want ik heb voor de rest ook RGB onderdelen. Verder dus ene goede airflow maar toch een stille kast.

Mijn pc heeft:
- AMD Ryzen 5 2600x
- Nvidia GtX 1070 Ti
- Coolermaster masterliquid lite 120
- Coolermaster masterbox lite 5 RGB dus :)
De rest maakt denk ik niet uit.

Alvast bedankt!!

Hoor graag wat jullie ervaringen/aanbevelingen zijn!

Alle reacties

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:18

DarkUnreal

Postmaster General

Toevallig gister een hele gave case tegengekomen, die binnnen je budget past:

pricewatch: Cooler Master MasterCase H500

2 grote 200mm fans in de voorkant. Stil, en veel airflow.

[Voor 18% gewijzigd door DarkUnreal op 27-05-2020 11:29]

iRacing Profiel

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:12
pricewatch: NZXT H510 Zwart
pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Wit

Natuurlijk kan je bovenin ander kleurtje selecteren bij beiden (zwart, wit, rood, etc), prijs scheelt paar euro tussen varrianten.

Ik heb zelf de be quiet 500 , maar dan zonder raampje. Erg fijn en lekker stil (enkel als de CPU fan op volle toeren gaat... tja...)

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Gezien de testresultaten van die behuizing zou ik eerst een kritisch kijken naar hoe je opstelling nu is, voor je €150 verder bent voor de paar graden winst t.o.v. wat je nu zou moeten halen.

En je OP is wel erg mager. Welke componenten worden soms (hoe vaak/lang/onder welke omstandigheden is dat) wel 85 graden?

Addicted to silent computing

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:23:
Ik zoek een PC RGB ATX case voor mijn bestaande PC. Mijn huidige case (Coolermaster Masterbox Lite 5 RGB koelt hesl slecht en is luid) er is bijna geen airflow aanwezig waardoor mijn componeneten soms wel 85 graden worden (max).

Mijn budget is rond de 100. Het liefst minder natuurlijk, maar iets meer is ook niet erg. :)
[i]H

Ik sta open voor alles. Het liefst wel RGB want ik heb voor de rest ook RGB onderdelen. Verder dus ene goede airflow maar toch een stille kast.

Mijn pc heeft:
- AMD Ryzen 5 2600x
- Nvidia GtX 1070 Ti
- Coolermaster masterliquid lite 120
- Coolermaster masterbox lite 5 RGB dus :)
De rest maakt denk ik niet uit.

Alvast bedankt!!

Hoor graag wat jullie ervaringen/aanbevelingen zijn!
Niks mis met de case. Welke componenten worden 85c en wanneer?

• Noos
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-11 11:34
Ook al is de prijs wel overkill voor de rest van je componenten, ik hou wel aan je budget en raad de https://tweakers.net/pric...-p400a-digital-zwart.html aan. Ik heb een andere versie met minder airflow en er is nog nooit iets te heet geworden.

• J.groenendijk
De processor en videokaart worden heel warm.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
Dat klopt. zou niet goed zijn als dat niet zou gebeuren. Maar doe eens wat meten en welk onderdeel word welke temperatuur?

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-11 08:45
J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
Welke processor en videokaart?
Onder welke omstandigheden? (ze zullen niet 85 graden worden als je wat zit te browsen, toch?)
Wat heb je verder voor componenten die de temteratuur beïnvloeden? (casefans/cpu-koeler etc.)
Heb je alles goed bevestigd? (geen tegen elkaar in blazende fans, bijvoorbeeld)

Maak ook even een foto van de binnenkant van je systeem.

• J.groenendijk
ciris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Niks mis met de case. Welke componenten worden 85c en wanneer?
De videokaart en processor, maar heb waterkoeling... als je de voorkant van de case afhaalt, koelt hij wel goed. Er kan dus geen koude lucht bijkomen door de voorkant (stoffilter)

• J.groenendijk
ciris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Dat klopt. zou niet goed zijn als dat niet zou gebeuren. Maar doe eens wat meten en welk onderdeel word welke temperatuur?
Processor lag rond de 85 en videokaart 78.

• thomas_n
J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:34:
[...]
(...) als je de voorkant van de case afhaalt, koelt hij wel goed. (...)
Is dat dan geen gratis oplossing?

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Processor lag rond de 85 en videokaart 78.
En dat is is ingame neem ik aan? Dan is er niks aan de hand. Videokaart temp is heel normaal onder load. Net als de cpu temp. Kan het lager? Tuurlijk. Maar daar gaat een nieuwe case niet bij helpen.

• J.groenendijk
thomas_n schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Is dat dan geen gratis oplossing?
Je merkt dat er dan heel snel stof in komt en ja het ziet er ook niet bepaald goed uiy als je je elk moment aan die fans kan openhalen :)

• J.groenendijk
ciris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
[...]

En dat is is ingame neem ik aan? Dan is er niks aan de hand. Videokaart temp is heel normaal onder load. Net als de cpu temp. Kan het lager? Tuurlijk. Maar daar gaat een nieuwe case niet bij helpen.
Allright, ja lijkt me dat zeker met waterkoeling het niet zo extreem zou moeten zijn toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Allright, ja lijkt me dat zeker met waterkoeling het niet zo extreem zou moeten zijn toch?
De meeste, zo niet alle, kant en klaar waterkoelingssetjes koelen minder goed als een goede luchtkoeler.

En er is niks extreems aan. Onder load word een cpu nu eenmaal heet/warm.

[Voor 10% gewijzigd door ciris op 27-05-2020 11:39]

• thomas_n
J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Een kleine waterkoeler zoals jij hebt koelt niet per se beter dan een luchtkoeler. Die heb je vooral voor het uiterlijk.

• J.groenendijk
ciris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:39:
[...]

De meeste, zo niet alle, kant en klaar waterkoelingssetjes koelen minder goed als een goede luchtkoeler.
Maar is wel under load inderdaad.

• Crahsystor
Als je perse iets wilt, is er nu in de V&A een Silverstone Fortress 02 te vinden voor €100. Die koelt in ieder geval als een malle. (En dat is geen geld voor zo'n kast)

En wat betreft je CPU koeler, ja je hebt waterkoeling. Maar het blijft een heel klein koelertje. Een enkel dun 120mm radiatortje is niet te vergelijken met gelijk geprijsde luchtkoelers. (voor 45 zijn er veel betere koelers te vinden, maar geen 'waterkoeling FTW!')

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:49
https://tweakers.net/pric...en/?keyword=lian+li+pc+11

Lian Li PC O-11 is erg fraai imo en heeft veel airflow.

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• J.groenendijk
Anders is het misschien andere cpu koeler erop zetten?

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:18

DarkUnreal

Postmaster General

J.groenendijk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:42:
Anders is het misschien andere cpu koeler erop zetten?
Ik heb hier wel goede ervaringen met een nieuwe koeler. de stock koeler op een AMD Ryzen 7 3700x, was niet echt koel te noemen (idle, 50 - 60 graden!). Nu een Noctua NH-U12S erop gezet, en zit nu op idle op 35 graden. En onder full load kom ik niet boven de 70ish.

iRacing Profiel

• Crahsystor
Welke koeler je ook neemt, de airflow van de kast zal daar niet door veranderen. De goedkoopste oplossing is het front er af laten. Maar, zoals je zegt is dat wel een dingetje met de open fans. Gelukkig zijn daar ook oplossingen voor. Het goedkoopste is een drietal wire-guards. Beetje zoeken en je bent onder een tientje klaar.
Wil je luxer dan kun je kijken naar iets als pricewatch: Silverstone FF121 of pricewatch: Silverstone FF124-E 120mm Fan Filter (al is zeker die 2e zeker flink aan de prijs). Goedkoper is bijvoorbeeld deze (staat niet in de PW volgens mij).

Oh, en waarom dit en niet een nieuwe kast? Omdat je volgens mij nog iets meer moet inlezen in hoe het allemaal zit en hoe relatief bepaalde dingen zijn, zoals waterkoeling. Maar je wilt toch nu een oplossing neem ik aan. Dus nu een quick fix en later een degelijke behuizing met ditto fans & CPU koeler.

En nieuw is niet altijd beter. Mijn licht gemodde Antec P182 met 4 Noctua NF-A12 PWM fans is stiller dan alle andere geteste kasten met actieve koeling hier. Maar ja, daar hangt wel een prijskaartje aan (jouw budget voor een kast aan vier fans). Thermalright HR-02 met duct, semi-passieve voeding (ik neem aan dat de fan het wel doet, maar hij gaat nooit aan :P ) en helaas een herriemaker van een GPU. Die hoor je spinnen vanaf zo'n 700rpm, maar ook alleen omdat je de rest niet hoort. Gelukkig doet hij dat maar af en toe buiten gamen om. Maar om tot hier te komen heb ik ook de nodige vergissingen gemaakt en van geleerd.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Crahsystor schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:04:
Maar je wilt toch nu een oplossing neem ik aan.
Hoezo een oplossing? Er is geen probleem namelijk. Het zijn prima acceptabele temperaturen.

• Crahsystor
ciris schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Hoezo een oplossing? Er is geen probleem namelijk. Het zijn prima acceptabele temperaturen.
Of er feitelijk wel of geen probleem is voor de hardware is niet zo belangrijk als het idee van de TS dat er een probleem is. Als dat niet met meer informatie (het is OK voor de HW) kan, dan is een verandering wel de oplossing.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True