Subwoofer voor 2.1 setup nodig - 200-350 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 23:15
Ik zoek een?
Subwoofer om mijn 2.0 setje Jamo S803 (pricewatch: Jamo S 803 (per paar) (Zwart) aangesloten op Yamaha RX V479 (pricewatch: Yamaha RX-V479 Zwart) aan te vullen.

Wat is je budget?
Tussen de 200 en 350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een redelijke woonkamer +- 50 m2 waarbij de tv en versterker zich bevinden in de zithoek, die ongeveer de helft van de ruimte inneemt. De sub zou vooral gebruikt worden voor films, series, en af en toe muziek (spotify premium) en radio

Wat heb je zelf al gevonden?
De Jamo S810 pricewatch: Jamo S 810 (Zwart), maar lees redelijk wat negatieve reviews over problemen die optreden van een wederkerende bass noise na een aantal weken / maanden, zelfs in standby. Mogelijk is de subwoofer ook te klein voor de kamer? Echter heeft hij wel een 10 inch.
De Klipsch R100SW pricewatch: Klipsch R-100SW (Zwart). Deze ziet er leuk uit maar de range van Hz is veel kleine dan bovenstaande. Echt biedt hij wel meer (piek) wattage tegenover de Jamo (300w tegenover 150w alsook veel meer constant vermogen).
Ook naar duurdere subs ben ik aan het kijken; De SBS1000 die in heel wat topics aangehaald wordt, heeft men aandacht, maar is voorlopig nog boven mijn prijsklasse (budget controle; ik zou in de toekomst nog een center speaker willen aanschaffen). Ook B&W heeft men aandacht met modellen voor rond de 400 euro, maar dan moet deze echt wel beter klinken dan eerder genoemde.

Ter info; In ons vorige huis stonden er grotere zuilspeakers Jamo C95 (ook 2.0) - pricewatch: Jamo C 95 (Wit, Zwart). Daar was een subwoofer niet vereist omdat de C95 naar mijn gevoel reeds heel diepe tonen en bass konden leveren. Dat vond ik al ongelooflijk. De huidige boekenplank speakers kunnen deze helaas niet volgen. Ruimte voor grotere zuil speakers is er hier niet vanwege de brede inbouw tv-meubel kast. Aan weerskanten van de kast zijn namelijk de doorgangen die naar de keuken leiden. De subwoofer zal trouwens in het inbouw tv meubel gezet worden, waarin grote horizontale sleuven zitten zodat het geluid en trillingen erdoor kunnen. Misschien niet ideaal, maar we zullen zien wat het geeft. Desnoods kan de subwoofer wel 'op' ipv 'in' de inbouwkast geplaatst worden.

Suggesties of info zijn erg welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
Een subwoofer is altijd een toevoeging, ook op zuilspeakers als een Jamo C95. Een goede subwoofer levert een veel strakker en dieper laag dan dat dergelijke zuilspeakers dat kunnen.

Goed dat je al naar SVS PB of SB 1000 hebt zitten kijken. Ik wil je echt in overweging geven om je budget op te rekken tot € 599 om een SVS PB1000 aan te schaffen. Dit is echt andere koek dan de Jamo of Klipsch subs die je aanhaalt. Een goedkopere sub doet veelal meer kwaad dan goed. Met films wil je gewoon lekker wat punch hebben en kan je zeggen dat kan de PB1000. Heb hiervoor ook een goedkopere kllipsch sub gehad en dat is echt een stuk minder. Ik ben er voorstander van om wat meer uit te geven voor echt wat goeds, maar ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken. Verder heb ik weinig ervaring met de subs die je aanhaalt. Altijd goed om eens wat te gaan beluisteren bij een hifizaak.

Je kunt natuurlijk ook de 2e hands markt in de gaten houden voor een mooie SVS sub. Staan niet vaak op marktplaats, maar toevallig staat er nu een (nog duurdere) PB2000 op, dus ze komen daar wel eens voorbij.

Edit: ik zie dat je de sub in je tv meubel wilt zetten. De SVS PB1000 is daar te groot voor lijkt mij, die heeft nagenoeg de omvang van twee opgestapelde kratten bier. Daarnaast de vraag, waarom in het tv meubel? De sub kun je makkelijk ergens plaatsen waar ie minder zichtbaar is.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 27-05-2020 14:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 23:15
Hulleman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:36:
Een subwoofer is altijd een toevoeging, ook op zuilspeakers als een Jamo C95. Een goede subwoofer levert een veel strakker en dieper laag dan dat dergelijke zuilspeakers dat kunnen.

Goed dat je al naar SVS PB of SB 1000 hebt zitten kijken. Ik wil je echt in overweging geven om je budget op te rekken tot € 599 om een SVS PB1000 aan te schaffen. Dit is echt andere koek dan de Jamo of Klipsch subs die je aanhaalt. Een goedkopere sub doet veelal meer kwaad dan goed. Met films wil je gewoon lekker wat punch hebben en kan je zeggen dat kan de PB1000. Heb hiervoor ook een goedkopere kllipsch sub gehad en dat is echt een stuk minder. Ik ben er voorstander van om wat meer uit te geven voor echt wat goeds, maar ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken. Verder heb ik weinig ervaring met de subs die je aanhaalt. Altijd goed om eens wat te gaan beluisteren bij een hifizaak.

Je kunt natuurlijk ook de 2e hands markt in de gaten houden voor een mooie SVS sub. Staan niet vaak op marktplaats. Toevallig een PB2000 die natuurlijk nog duurder is, maar geeft wel aan dat ze wel eens voorbij komen op marktplaats.

Edit: ik zie dat je de sub in je tv meubel wilt zetten. De SVS PB1000 is daar te groot voor lijkt mij, die heeft nagenoeg de omvang van twee opgestapelde kratten bier. Daarnaast de vraag, waarom in het tv meubel? De sub kun je makkelijk ergens plaatsen waar ie minder zichtbaar is.
Erg bedankt voor je feedback! Ook ik ben fan van het principe meteen goed te kopen en wat duurder.
De PB1000 nog eens verder nagekeken; Ik ben fan, maar helaas past hij niet in de kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8unDFMPKkS6OP8jJ2rQvZ8BtTo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnvOndvR9AC9QYCjZxPVWUky.jpg?f=fotoalbum_medium

Zo ziet de kast eruit met de 2 doorgangen aan weerszijden naar de keuken toe. In theorie kan de subwoofer er dus enkel op of in tenzij ik voor draadloos ga (nieuwe versterker nodig in dat geval). Mijn vrouw vertelt me ook net dat ze het niet zou aanvaarden indien ie erop zou staan 8)7 . De beschikbare ruimte in cm achter het midden paneel is 45.7h x 43.5d x 32,9b (breedte kan nog wat mee gespeeld worden indien ik de versterker in een ander gedeelte van de kast steek ). De PB1000 was 46.7h x 46.7d x 38.1b. dus ik vrees ervoor. Maar intussen ben ik weer wat kennis rijker, waarvoor grote dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
Een sub van wat kleinere afmeting zal dan wellicht wel passen, maar ik zou dat niet snel doen.Volgens mij gaat dat enorm bonken en een rommelig laag geven. Maar ik snap je wens gezien de situatie.

Je kunt altijd die Klipsch kopen en proberen of het wat is en of dat in je tv meubel ergens naar klinkt. Zo niet, stuur je em weer terug.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:05
En een (draadloze) sub achter je? Kan prima omdat je toch niet kan plaatsen waar het laag vandaan komt. Zo heb ik het zelf ook, klinkt prima!