EU leverancier gezocht voor hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rindido
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05-2020
Hopelijk kunnen jullie ons helpen! Wij hebben zo'n 1000+ medewerkers en zoeken een leverancier waarbij wij met naadloze samenwerking hardware kunnen leveren in de EU + Zwitserland. Graag zouden wij ook op maandelijkse termijn willen betalen.

Wij gebruiken voornamelijk Apple producten, monitoren (Dell USB-C enabled 24" en 27" monitoren), USB-C hubs, standaard muis en keyboard etc. Voor een volledige lijst, hoor ik graag van jullie.

Hebben jullie wellicht een idee? Heb overigens wel een aantal bedrijven gecontacteerd (op basis van shop reviews van Tweakers), maar nog geen tegenbericht gehad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:04
Waarom wil je niet rechtstreeks met fabriek contact opnemen? Vaak kunnen die vanalles regelen, inclusief randapparatuur en huurcontracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:48

hellknight

Medieval Nerd

Voor onze werkplek hardware werken wij samen met Centralpoint, en wij hebben een factor 5-6 meer medewerkers - ik heb er zelf niets mee te maken, maar de collega's van werkplekbeheer, en het IT management, zijn erg tevreden over de samenwerking

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Rindido Ingram Micro en Tech Data zijn twee hele grote leveranciers welke ook Apple spul leveren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar een shopping-vraag.

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Afhankelijk wat je wilt aanschaffen en hoe structureel dat wordt zal je eventueel moeten aanbesteden. Ik zou dat eerst goed bestuderen voordat je zelf veel werk doet wat later voor niets is. Ik weet natuurlijk niet wat voor bedrijfsvorm jullie hebben, maar zit zelf nog teveel in overheidsgeld...

[ Voor 21% gewijzigd door superduper op 28-05-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De eerder genoemde Ingramm Micro en Tech Data zou ik aanraden. Niet alleen vanwege hun Europese spreiding maar ook doordat ze in heel Europa financieringsopties kunnen leveren met bedrijfsmatige en fiscale voordelen.

Arp zit ook in Oostenrijk, belgie, NL, Duitsland, frankrijk, Nederland en Zwitserland.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aanbesteden is een ander woord voor offerteaanvragen doen en dan de aanbieders netjes behandelen, dus dat lijkt me sowieso aan de orde :P Onder concurrentiedruk een paar offertes opvragen is altijd goed. Vraag is de vorm en evt. procedure. Als het een overheid zou zijn, dan zitten er inderdaad een aantal regels aan vast.
Rindido schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:11:
Hopelijk kunnen jullie ons helpen! Wij hebben zo'n 1000+ medewerkers en zoeken een leverancier waarbij wij met naadloze samenwerking hardware kunnen leveren in de EU + Zwitserland. Graag zouden wij ook op maandelijkse termijn willen betalen.
[..]
Heb overigens wel een aantal bedrijven gecontacteerd (op basis van shop reviews van Tweakers), maar nog geen tegenbericht gehad.
Hoe stel je die vraag?

"1000+ medewerkers in de EU + Zwitserland", dat kan dan gaan om 36 mensen per land, per land gemiddeld 1 macbook per maand maar wel graag morgen afleveren in Pliska Bulgarije. Of om 500 stuks in een keer en volgens jaar nog 500, uit te leveren via een of enkele centrale punten plus next day business support in landen A, B en C.

Ik denk dat de gemiddelde B2C shop in de Tweakers shop survey hier overigens weinig mee kan.

Edit: kwam een post tussen. Zie idd iets als @3x3 (en https://www.apple.com/nl/business/how-to-buy/ )

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 28-05-2020 11:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 23:42
also.com (voormalig five4u). Zelf fijn mee gewerkt voor Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32
Als ik kijk naar een lifecycle van 5 jaar zit je gemiddeld op 16 laptops per maand. Daar moet wel een leverancier voor de vinden zijn als je dat op die wijze aanbesteed.

Ga je echter kijken naar een leverancier die 1 laptopje daar moet leveren, weer 1 daar en dan via een ander kantoor weer eentje op locatie Z zal het mogelijk een stuk lastiger worden aangezien dat soort deals vaak niet heel interessant zijn voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Voor dit soort dingen kom je in de B2B hoek terecht. Tech Data, Copaco, Ingram, Central Point, etc. Eventueel kan je ook nog naar leasemaatschappijen kijken, daar ken ik CHG.

De grote vraag is natuurlijk wat je programma van eisen is. Er zijn genoeg partijen die je hardware willen verkopen tegen een maandelijkse afbetaling, maar dat zijn niet noodzakelijk de partijen die de rest van je eisen kunnen invullen.

- Heb je nu 1000 werkplekken nodig, of ga je langzaam je base vervangen?
- Wil je alleen hardware kopen en die maandelijks afbetalen, of wil je een complete lifecycle oplossing?
- WIl je on-site support, of wil je hardware omruilen vanuit een sparevoorraad? Of ga je zelf je repairs lokaal regelen? Of wil je zelfs misschien een 24x7 servicedesk met same-day replacement?
- Ga je leveren op huisadres, of op kantoor en daarna zelf uitleveren aan de medewerkers?
- Moet het spul allemaal ingespoeld geleverd worden, of doe je dat zelf?
- Wil je er nog een MDM achtige oplossing bij (bijv Intune) of iig iets van assetmanagement?
- Moet het nieuw zijn of mag het refurb/CPO zijn?
- Wil je standaardconfiguraties of is het BTO?
- Regel je zelf evt licenties of wil je dat dat gedaan wordt?

Deze vragen hoef je hier natuurlijk niet te beantwoorden, maar t is wel iets wat je je wilt afvragen bij een leveranciersselectie.
In deze tijd zou je kunnen kijken naar een E-Auction, waarbij je diverse aanbieders laat bieden op wat je wilt inkopen. Ik zit niet zo diep in de IT Services, maar ik kan me voorstellen dat er wel platforms zijn waar je op aan kunt sluiten en direct t kavel in de markt kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:15
- ARP,
- Switch IT
- Centralpoint
- Bechtle

Zou daar een beetje shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 15:46
Hi Rindido,

Stuur even een prive berichtje ik werk bij Ingram Micro, en ik kan je zeker voorstellen aan de juiste personen om eens mee aan de tafel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
_Mystikal_ schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:54:
Voor dit soort dingen kom je in de B2B hoek terecht. Tech Data, Copaco, Ingram, Central Point, etc. Eventueel kan je ook nog naar leasemaatschappijen kijken, daar ken ik CHG.

De grote vraag is natuurlijk wat je programma van eisen is. Er zijn genoeg partijen die je hardware willen verkopen tegen een maandelijkse afbetaling, maar dat zijn niet noodzakelijk de partijen die de rest van je eisen kunnen invullen.

- Heb je nu 1000 werkplekken nodig, of ga je langzaam je base vervangen?
- Wil je alleen hardware kopen en die maandelijks afbetalen, of wil je een complete lifecycle oplossing?
- WIl je on-site support, of wil je hardware omruilen vanuit een sparevoorraad? Of ga je zelf je repairs lokaal regelen? Of wil je zelfs misschien een 24x7 servicedesk met same-day replacement?
- Ga je leveren op huisadres, of op kantoor en daarna zelf uitleveren aan de medewerkers?
- Moet het spul allemaal ingespoeld geleverd worden, of doe je dat zelf?
- Wil je er nog een MDM achtige oplossing bij (bijv Intune) of iig iets van assetmanagement?
- Moet het nieuw zijn of mag het refurb/CPO zijn?
- Wil je standaardconfiguraties of is het BTO?
- Regel je zelf evt licenties of wil je dat dat gedaan wordt?

Deze vragen hoef je hier natuurlijk niet te beantwoorden, maar t is wel iets wat je je wilt afvragen bij een leveranciersselectie.
In deze tijd zou je kunnen kijken naar een E-Auction, waarbij je diverse aanbieders laat bieden op wat je wilt inkopen. Ik zit niet zo diep in de IT Services, maar ik kan me voorstellen dat er wel platforms zijn waar je op aan kunt sluiten en direct t kavel in de markt kunt zetten.
Enige juiste antwoord.
In aanvulling hierop, begin een RFP als je met ruim 1000 man zit.

- Wil je een koppeling met je ITSM/CRM/finance systeem?
- Wil je losse producten of wil je dat de levrancier pakketten(laptop+ tas + muis etc) gaat uitleveren
- Moet de apparaten voorbereid worden met jullie config en in jullie MDM gehangen worden
- Approval processen
- etc etc

Dan blijven er vanzelf x partijen over. Aan je vraagstelling gezien heb je hier nog niet echt dieper over nagedacht.
Pagina: 1