Mindervalide verkeersbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Mijn vraag:

Weet niet of het hier thuishoort, maar wil het toch vragen:
Onlangs is er naast mijn huis een minder valide bord opgehangen bij een parkeerplaats waar ik mijn auto altijd parkeer.
Ik ben eigenlijk de enige die gebruik maakt van deze plek en ik begrijp dus niet waarom dit bord hier is komen te hangen.

Ik heb het bij ons in de buurt gevraagd en niemand heeft om een minder valide plek verzocht. Dus het kan net zo goed zijn dat iemand mij heeft willen klieren door dit op te hangen.

Nu wil ik dat ding niet zomaar verwijderen (wat moet ik met zo'n bord?). Ik wil echter ook geen bekeuring oplopen door hem hier wel te laten staan.

Moet ik hiervoor de gemeente bellen? Weten die exact wat wel en geen minder valide plekken zijn? En komen deze dan dit bord ook ophalen?

Alle reacties

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55
Navraag doen bij de gemeente. Die kunnen je vertellen of het bord valide is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat moet jij met zo'n bord? Het is een publieke parkeerplaats van de gemeente, niet je privé parkeerplaats.

Deze wijzigingen zijn aangekondigd en stonden in het door de gemeente aangewezen lokale / regio krantje. Op dat moment kon je er bezwaar tegen aantekenen.

Nu is het vooral hopen dat gemeente je verzoek en vraag gaat honoreren dat het niet nodig is, want jij staat er altijd?

[ Voor 24% gewijzigd door Vorkie op 27-05-2020 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vorkie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:42:
Deze wijzigingen zijn aangekondigd en stonden in het door de gemeente aangewezen lokale / regio krantje. Op dat moment kon je er bezwaar tegen aantekenen.
Dat weet je niet. In mijn gemeente zeggen ze steeds dat zulke beslissingen gemaakt zijn in overleg met de buurtbewoners, maar na een keer rond gehoord te hebben blijkt geen enkele buurtbewoner gecontacteerd te zijn. Het krantje is bij ons eerder "x en y zijn beslist en zullen worden uitgevoerd" maar geen mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tenzij je in de gemeenteraad gaat.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Dat weet je niet. In mijn gemeente zeggen ze steeds dat zulke beslissingen gemaakt zijn in overleg met de buurtbewoners, maar na een keer rond gehoord te hebben blijkt geen enkele buurtbewoner gecontacteerd te zijn. Het krantje is bij ons eerder "x en y zijn beslist en zullen worden uitgevoerd" maar geen mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tenzij je in de gemeenteraad gaat.
Nou, dan staat het zo te zien in de staatscourant;

https://zoek.officielebek...apten+parkeerplaats&pg=10

En als voorbeeld;

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-27536.html
BESLUIT

Door het plaatsen van de borden E06 als bedoeld in bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 twee (2) gehandicapten parkeerplaatsen te realiseren aan de Pastoriestraat en Steenstraat in Oldenzaal, kadastraal bekend onder nummer ODZ00 D2051 en ODZ00 D2035.

De onderbouwing met situatietekening treft u als bijlage aan.

MEDEDELINGEN

Voor de ontwerpbeschikking geldt:

Zienswijze

Tijdens de periode van ter inzage kan iedereen schriftelijk zienswijzen inbrengen. Deze zienswijzen kunt u richten aan het college van burgemeester en wethouders van Oldenzaal, postbus 354, 7570 AJ Oldenzaal. Ook mondeling kunnen zienswijzen worden ingebracht. Hiervoor moet u binnen de zienswijze termijn een afspraak maken.

Wij wijzen u erop dat alleen beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als de indiener ook een zienswijze heeft ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en hij belanghebbende is.

[ Voor 44% gewijzigd door Vorkie op 27-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 11:05
TIkje naar VV

Zoals hierboven, verkeersbesluit opzoeken. Is dat er niet, dan gemeente aanschrijven over het hoe en waarom. Als het een miva-plek in een woonwijk is, dan staat er in de regel een kenteken bij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

hhoekstra schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:41:
Navraag doen bij de gemeente. Die kunnen je vertellen of het bord valide is.
I see what you did there...

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Yogibeer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:40:
Ik heb het bij ons in de buurt gevraagd en niemand heeft om een minder valide plek verzocht. Dus het kan net zo goed zijn dat iemand mij heeft willen klieren door dit op te hangen.
Je mag er niet meer staan. De ruimte is nu gereserveerd voor minder validen. Dat is de nieuwe situatie. Jij een beetje ongemak (je moet 1 plekje opzij), de minder valide perso(o)n(en) een groot gemak. En natuurlijk zegt de hele buurt dat ze het niet weten, ik ruik de frustratie door het scherm heen, niemand zit op een conflict te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
phYzar schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Je mag er niet meer staan. De ruimte is nu gereserveerd voor minder validen. Dat is de nieuwe situatie. Jij een beetje ongemak (je moet 1 plekje opzij), de minder valide perso(o)n(en) een groot gemak. En natuurlijk zegt de hele buurt dat ze het niet weten, ik ruik de frustratie door het scherm heen, niemand zit op een conflict te wachten.
Ik woon bij een kruispunt en heb de enige woning in deze buurt die geen eigen oprit heeft en ook niet mag maken vanwege dit kruispunt.
Er is 1 parkeerplaats aangelegd naast mijn erf bij de bouw van mijn woning. Dit is een openbare parkeerplek en ik heb er ook helemaal geen moeite mee als hier andere mensen parkeren. Het is echter voor mij wel de enige parkeer mogelijkheid bij mijn woning. Anders moet ik hem iets verderop bij andere mensen in de straat neerzetten.
Er wonen echter geen minder valide mensen in de buurt en ik snap dus ook niet zo goed waarom dit ineens het geval lijkt.

Maar nee, zeker geen frustratie. Ik vind het wel heel opmerkelijk en verwacht dat dit een geintje is van iemand die weet dat ik hier 9 van de 10 keer geparkeerd sta.
Jammer dat jij van die aannames doet. Je frustratie spat van het scherm!

[ Voor 3% gewijzigd door Yogibeer op 27-05-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:58:
[mbr]TIkje naar VV[/]

Zoals hierboven, verkeersbesluit opzoeken. Is dat er niet, dan gemeente aanschrijven over het hoe en waarom. Als het een miva-plek in een woonwijk is, dan staat er in de regel een kenteken bij.
Er staat geen kenteken bij. Ik ga gewoon contact opnemen met de gemeente.
Als dit nu een minder valide plek is dan is dat zo, maar ik verwacht eigenlijk van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als er geen kenteken bijstaat zal het een algemene gehandicaptenparkeerplaats zijn...
deze worden door de gemeente toegewezen vaak op basis van bepaalde normen, dus een x-aantal per wijk. (1 gehandicapten parkeerplaats op 50 'gewone').
en moeten aangelegd worden op basis vane en verkeersbesluit door de gemeente

zie pagina 22 van deze PDF
https://bsbveilig.files.w...arkeernormen-publ-182.pdf

(als een persoon uit de wijk hema angevraagd zou hebben, zou deze op kenteken staan)

ik hoop dat je wel bezwaar nog kunt indienen op dat verkeersbesluit (je hebt zeker een goed punt als dat een geisoleerde parkeerplaats is met vrijwel geen andere in de buurt, de norm is juist dat algemene gehandicaptenparkeerplaatsen tussen ansdere inliggen, of direkt bij een publieke voorziening of binnen 50 meter van een speciaal aangepaste woning)

[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 27-05-2020 09:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:42
Doe maar niet...

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Yogibeer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Ik woon bij een kruispunt en heb de enige woning in deze buurt die geen eigen oprit heeft en ook niet mag maken vanwege dit kruispunt.
Er is 1 parkeerplaats aangelegd naast mijn erf bij de bouw van mijn woning. Dit is een openbare parkeerplek en ik heb er ook helemaal geen moeite mee als hier andere mensen parkeren. Het is echter voor mij wel de enige parkeer mogelijkheid bij mijn woning. Anders moet ik hem iets verderop bij andere mensen in de straat neerzetten.
Er wonen echter geen minder valide mensen in de buurt en ik snap dus ook niet zo goed waarom dit ineens het geval lijkt.

Maar nee, zeker geen frustratie. Ik vind het wel heel opmerkelijk en verwacht dat dit een geintje is van iemand die weet dat ik hier 9 van de 10 keer geparkeerd sta.
Jammer dat jij van die aannames doet. Je frustratie spat van het scherm!
Ik vraag me oprecht af hoe je met mensen omgaat als je er vanuit het begin de aanname doet dat iemand je wil zieken. Dan moet je het wel goed bont hebben gemaakt.

Maar nogmaals, wat zei de gemeente toen je ze belde? Want die kunnen hier perfect antwoord opgeven, en daar dans je tot nu toe steeds omheen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mindervalidenparkeerplaats. Mensen die niet goed (meer) kunnen lopen maar zich prima met de auto kunnen verplaatsen zijn niet ineens gehandicapt.

EDIT: Na een zoektochtje heb ik het zelf ook niet bij het rechte eind. Het zou moeten zijn: "Mensen met een beperking".

[ Voor 18% gewijzigd door sypie op 27-05-2020 10:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

sypie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Mindervalidenparkeerplaats. Mensen die niet goed (meer) kunnen lopen maar zich prima met de auto kunnen verplaatsen zijn niet ineens gehandicapt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 27-05-2020 10:29 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yogibeer
corset schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Ik vraag me oprecht af hoe je met mensen omgaat als je er vanuit het begin de aanname doet dat iemand je wil zieken. Dan moet je het wel goed bont hebben gemaakt.

Maar nogmaals, wat zei de gemeente toen je ze belde? Want die kunnen hier perfect antwoord opgeven, en daar dans je tot nu toe steeds omheen.
Gemeente gebeld en dit is geen toegewezen parkeerplaats voor mindervaliden.

Dit noemen ze in het boerengat waar ik woon waarschijnlijk gewoon humor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Yogibeer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar de rest van het verhaal en waarom men dit grappig vond.

Heb je een keer verloren bij een hardloopwedstrijd? Loop je moeilijk na een paar biertjes? Waarom wordt dit bij jou gedaan, en waarom weet niemand er wat van?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
[...]

Het zou pas echt humor zijn als ze dat bord plaatsen terwijl jou auto geparkeerd staat, dan de politie bellen die er vervolgens een bekeuring voor uitschrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
Officieel geldt het bord wel zodra het er hangt of het nu door een grapjas is opgehangen of niet., :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
xFeverr schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:36:
Officieel geldt het bord wel zodra het er hangt of het nu door een grapjas is opgehangen of niet., :+
Maar ja, als het geen officieel geplaatst bord is. Kunnen ze ook nooit hard maken dat het er al hing voordat je de auto parkeerde.

Niet dat je blij wordt van de hele bezwaartocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
CodeCaster schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar de rest van het verhaal en waarom men dit grappig vond.

Heb je een keer verloren bij een hardloopwedstrijd? Loop je moeilijk na een paar biertjes? Waarom wordt dit bij jou gedaan, en waarom weet niemand er wat van?
Dat vraag ik me ook af..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Maar dan nog zou ik 'm niet zelf weghalen.

Melden bij de gemeente (vrijwel alle gemeentes hebben een meldpunt openbare ruimte o.i.d.) en aangeven dat er illegaal een bord gemonteerd is.
Voor je het weet, schrijft een overijverige BOA een boete uit, voor het illegaal verwijderen van een illegaal bord... :+

Of ff contact opnemen met de wijkagent.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2020 10:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 16:56
Ben ik de enige die is gevallen over het woord "opgehangen"? Normaliter worden borden geplaatst, tenzij er natuurlijk een muur is waar een bordje tegenaan is geplaatst.

@Yogibeer Kun je niet even een foto hier plaatsen? Als het echt met een touwtje aan een boom gehangen is kun je al sneller de conclusie trekken dat het niet van de gemeente komt.

Je weet het nu sowieso al, maar ben wel nieuwsgierig hoe officieel iemand het eruit heeft laten zien. En hoe komen zij aan zo'n bord?

&

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yogibeer
CodeCaster schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb 3 benen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:53

Tens

let me drink about it

Benieuwd of TS 'zijn' parkeerplaats daar ook kan vinden

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yogibeer
Tens schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Benieuwd of TS 'zijn' parkeerplaats daar ook kan vinden
Heb al contact gehad met de gemeente (zie eerdere post). Het bord is niet door hen geplaatst en het heeft ook niet deze bestemming. Ze gaan het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:16

inhico

pw

Een geintje dus. Niet iedereen heeft dezelfde humor, maar een grap.

Maak de volgende keer anders even een topic-report aan als je commentaar hebt op reacties van anderen.

[ Voor 32% gewijzigd door deepbass909 op 27-05-2020 13:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weltschmerz schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:
Je weet het nu sowieso al, maar ben wel nieuwsgierig hoe officieel iemand het eruit heeft laten zien. En hoe komen zij aan zo'n bord?
Verkeersborden zijn bijzonder gemakkelijk om te kopen en je mag ze in principe ook gewoon op eigen terrein plaatsen. Bijvoorbeeld voor de parkeerplaatsen bij je eigen winkel/restaurant.

Uiteindelijk kan je als bestuurder van een voertuig niet direct - of überhaupt lastig - controleren of een verkeersbord rechtsgeldig geplaatst is en zal je dus er van uit moeten gaan dat hij daar rechtmatig staat. Bij twijfel, contacteer de wegbeheerder en zelfs dan zou je er passen moeten willen parkeren nadat het bord verwijderd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sypie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:22:
[...]

EDIT: Na een zoektochtje heb ik het zelf ook niet bij het rechte eind. Het zou moeten zijn: "Mensen met een beperking".
Ik neem aan dat de TS gewoon in nederland woont en dat is hier Artikel 26 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) toetreffend
https://wetten.overheid.n...kII_Paragraaf10_Artikel26
Artikel 26
1 Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
...
en daar gebruiken ze gewoon de term 'gehandicaptenparkeerplaats'... niets anders en ook gemeentes zullen deze officiele term hanteren hiervoor.

maar het kan handig zijn gewoon de officiele term te gaan gebruiken en niet opeens vreemde termen te gaan verzinnen, dat kan verwarring scheppen, en kan er bv toe leiden dat iemand vage websites vind en niet de officiele bekendmaking en regels.

zoeken op 'GEHANDICAPTENPARKEERPLAATS' op officielebekendmakingen.nl vind 331 resultaten voor 2020
https://zoek.officielebek...vol=Aflopend&sf=jr%7c2020

zou je zoeken op 'Mindervalidenparkeerplaats' heb je de kans de gewenste meldingen niet te vinden (je vind wel 8, die toevallig ook die term toepassen, naast de officiele betiteling, maar het merendeel zou je missen).

los daarvan, een 'beperking' _is_ gewoon een handicap... het betekent exact hetzelfde.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RM-rf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Ik neem aan dat de TS gewoon in nederland woont en dat is hier Artikel 26 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) toetreffend
https://wetten.overheid.n...kII_Paragraaf10_Artikel26

[...]

en daar gebruiken ze gewoon de term 'gehandicaptenparkeerplaats'... niets anders en ook gemeentes zullen deze officiele term hanteren hiervoor.

maar het kan handig zijn gewoon de officiele term te gaan gebruiken en niet opeens vreemde termen te gaan verzinnen, dat kan verwarring scheppen, en kan er bv toe leiden dat iemand vage websites vind en niet de officiele bekendmaking en regels.

zoeken op 'GEHANDICAPTENPARKEERPLAATS' op officielebekendmakingen.nl vind 331 resultaten voor 2020
https://zoek.officielebek...vol=Aflopend&sf=jr%7c2020

zou je zoeken op 'Mindervalidenparkeerplaats' heb je de kans de gewenste meldingen niet te vinden (je vind wel 8, die toevallig ook die term toepassen, naast de officiele betiteling, maar het merendeel zou je missen).

los daarvan, een 'beperking' _is_ gewoon een handicap... het betekent exact hetzelfde.
"Differently abled", "handicapable":

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Weltschmerz schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:
Ben ik de enige die is gevallen over het woord "opgehangen"? Normaliter worden borden geplaatst, tenzij er natuurlijk een muur is waar een bordje tegenaan is geplaatst.
De paal wordt geplaatst en het bord opgehangen aan die paal?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Inderdaad, gewoon de bekende benamingen gebruiken. Als er 1 ding is waar mensen met een beperking een hekel aan hebben dan is het wel dat mensen proberen om hun taalgebruik te verzachten. Daar moet jij je niet voor schamen. Zij schamen zich ook niet voor hun beperking. YouTube: Why I Hate Being Called “Differently Abled”

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1