Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RX 5700 (Geflashed naar XT) Undervolten Nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan_tran
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:15
Heb een RX 5700 non-XT Gaming X geflashed naar de XT variant voor betere prestaties.
Merkte echter vrijwel direct dat de kaart hogere temps kreeg dan voorheen, richting de 80-84 graden.
Wellicht logisch, aangezien het geen XT is maar wel gevraagd wordt om zo te presteren.
Ging dus kijken naar undervolten om de temps te beperken maar nu vraag ik me af, ga ik onbewust weer terug naar een standaard 5700 door de kaart te undervolten en ik naast de temperatuur ook zodoende de prestatie inlever dat ik de XT-flash overbodig maak en dus weer terug het begin ben?

Wellicht andere 5700 bezitters ie ervaringen kunnen delen?

Alle reacties

• Luc77z
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Meten is weten. Er zijn tools om de prestaties van je GPU te meten.
Undervolting kan ook prestaties verhogen doordat de klokfrequentie stabieler blijft

• jan_tran
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:15
Heb ik over nagedacht, maar weet niet hoe verstandig het is om een GPU telkens heen-en-weer te flashen om enkel te benchmarken. Kan het niet “schadelijk” zijn voor de kaart, op termijn?

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:57
Ik heb een 5700 XT, undervolting heeft voor mij wel degelijk geholpen.
De kaart heeft ± 3-5% minder fps, maar is wel rond de 15 graden koeler.

Flashen van een 5700 naar een 5700 XT win je ongeveer 10-15% winst mee toch?
Kijk wat je zelf wilt.
Je zult de kaart niet kapot maken door het voltage en/of kloksnelheid terug te schroeven.

• Luc77z
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Flashen naar een XT bios is volgens mij geen directe performance winst, maar het biedt de mogelijkheid om hogere gpu- en mem-klokfrequentie, en voltage in te stellen.
Een alternatieve manier, zoals ik het heb gedaan, is je fabrieks bios aan te passen middels de Igors lab tool. Met die tool kan je de limieten verhogen. Zelf heb ik alleen de mem freq limiet verhoogd van 1870 naar 1900. Je kan de gpu-limiet verhogen naar bijv. 2200.

• Karbas
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-11 12:11
Hoi Jan,

Is het gelukt met ondervolten? Ik heb hier dezelfde situatie namelijk!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True