Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SFP+ connector gaat die ook op SFP poort?

Pagina: 1
Acties:

• sugarcool6
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-07 16:23
Stel ik heb een kabel met twee sfp+ connectoren/transceivers....gaat dat ook in een poort die
sfp is (dus niet 10Gb) ?

• Ron
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 29-11 16:00
Om antwoord te geven op je vraag: sfp+ is backwards compatible met reguliere sfp's. In een sfp(+) staat aangegeven wat de module kan qua signaling speed.
Een sfp in een sfp+ slot of vice versa is meestal(!) geen probleem mits je link aan beide kanten juist is geconfigureerd.

(!) sommige switch vendors stellen artificiële limieten in om je keuzevrijheid in optica te beperken. Kijk dus altijd of je gewenste optics op de compatibility list staan

[Voor 13% gewijzigd door Ron op 27-05-2020 13:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Een multirate SFP+ kan zowel op 10 Gbps als 1 Gbps functioneren. Bij DAC-kabel heb ik het zelf nog nooit geprobeerd.

FS maakt op de website onderscheid tussen multirate en puur 10G SFP+-modules, maar prijs en type lijken identiek te zijn. Beide linken ook naar dezelfde URL voor hun onleesbare datasheet.

Een multirate SFP+ geeft de volgende output in 'ifconfig -vm" onder FreeBSD:
        supported media:
                media autoselect
                media 1000baseLX
                media 10Gbase-LR

Een DAC-kabel zegt daarentegen dit:
        supported media:
                media autoselect
                media 10Gbase-Twinax

En onder Linux:
# ethtool -m enp5s0f1
	Identifier                                : 0x03 (SFP)
	Extended identifier                       : 0x04 (GBIC/SFP defined by 2-wire interface ID)
	Connector                                 : 0x21 (Copper pigtail)
	Transceiver codes                         : 0x01 0x00 0x00 0x04 0x00 0x04 0x80 0xd5 0x00
	Transceiver type                          : Infiniband: 1X Copper Passive
	Transceiver type                          : Ethernet: 1000BASE-CX
	Transceiver type                          : Passive Cable
	Transceiver type                          : FC: Twin Axial Pair (TW)
	Transceiver type                          : FC: 1200 MBytes/sec
	Transceiver type                          : FC: 800 MBytes/sec
	Transceiver type                          : FC: 400 MBytes/sec
	Transceiver type                          : FC: 200 MBytes/sec
	Transceiver type                          : FC: 100 MBytes/sec
	Encoding                                  : 0x00 (unspecified)
	BR, Nominal                               : 10300MBd
	Rate identifier                           : 0x00 (unspecified)
[...]

Dit doet me toch vermoeden dat deze DAC-kabel toch wel multirate is (vanwege 1000BASE-CX, de FC types zullen FibreChannel zijn in plaats van Ethernet).

Als ik het me goed herinner moest ik onder FreeBSD de media van een SFP+ naar 1000baseLX zetten voordat de link naar een gigabit switch up kwam. Mogelijk doen switches het automatisch beter.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True