Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Surveillance Station - Camera toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-06 09:07
Hallo,

Ik probeer een Hikvision DS-2DE2A404IW-DE3 aan te sluiten op mijn Surveillance Station die ik heb geinstalleerd op mijn DS114, maar ik krijg met geen mogelijkheid de camera toegevoegd. Elke keer krijg ik de mededeling dat ik het IP adres / Poortnummer moet controleren. De Hikvision draait echter gewoon op poort 80, dat is ook de poort waarmee ik hem beander via de browser. Het IP adres is dan natuurlijk ook hetzelfde.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

- Ik heb gecontroleerd dat de camera ondersteund wordt door Surveillance Station, en ja, staat op de kaart
- Ik kan inloggen op de camera via de browser, en kan alle PTZ functionaliteit bedienen
- Ik kan de camera benaderen met een willekeurige ONVIF client, die heb ik getest met ONVIF Device Manager, als ik mijn username en password invoer kan ik de camera volledig bedienen over ONVIF
- Ik kan de stream openen in VLC door een rtsp:// stream te openen met mijn admin username en password
- Ik zie de camera als ik Surveillance Station zelf laat zoeken op het netwerk, even los van het feit dat de camera en de NAS gewoon in mijn thuisnetwerk zitten, wat uit één subnet bestaat
- Ik heb de hele NAS herstart
- Geen foutmeldingen ontdekt in de web UI, heb nog niet via SSH ingelogd op de NAS om te zien of er iets mis gaat

Ik hoop dat iemand me een duwtje in de goede richting kan geven, ik zal vast iets kleins over het hoofd zien :)

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:35
Hoeveel camera's zijn er al verbonden met surveillance station?
Vanaf 3 moet je extra licenties kopen.

Ik heb mijn camera's (Foscam) op poort 88 gezet en hebben vaste IP's.

• nielsl
Dit is de eerste, dus dat moet nog passen. Zal vanavond poort 88 ook eens proberen

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

Met @sn0w13 ; Camera inderdaad via poort 88 benaderen, poort 80 werkt niet.

[Voor 4% gewijzigd door JdM op 27-05-2020 22:12]

N54 powered

• nielsl
Face-palm momentje. Deze nas is VPN cliënt naar een andere NAS voor nachtelijke backup jobs. Beiden draaien achter een Ziggo consumenten router, en dus beiden in de 192.168.178.0/24 range. De openvpn server stond zo geconfigureerd dat de route 192.168.178.0 werd gepushed naar de cliënt NAS.

Heb het aangepast door op de openvpn server uit te zetten dat client ook het interne netwerk van de server kan benaderen, openvpn server en client geherstart en Hikvision camera via Surveillance Station toegevoegd. Ik kon wel door de grond zakken toen ik de dubbele route in de route tabel op de betreffende NAS zag staan. Enfin, opgelost! Dank voor het meedenken :)

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

@nielsl Dus gewoon op poort 80? Kan me herinneren dat mijn Foscam daar niet op wilde werken, maar als het wel kan is mijn eerdere antwoord totale onzin O-)

N54 powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsl
JdM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:58:
@nielsl Dus gewoon op poort 80? Kan me herinneren dat mijn Foscam daar niet op wilde werken, maar als het wel kan is mijn eerdere antwoord totale onzin O-)
Ja, gewoon op poort 80! Toen hij ook niks deed op poort 88 ben ik toch maar eens op de NAS gaan kijken of het toch geen netwerk probleempje was....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True