Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Casten naar Smart TV blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• campinggast
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Hoi,

ik hang met een smart tv, philips 43PUS6101/12, in een wifinetwerk.
Dit is een openbaar netwerk van een camping en daardoor kunnen andere gasten ook casten naar mijn tv.
Gelukkig gebeurt dit vooral per ongeluk, maar gisteren had een andere gast dit niet door en kon ik urenlang meekijken naar zijn youtube-voorkeuren....

Ik ben geen expert, dus vandaar de vraag hier.

Hoe zorg ik ervoor dat alleen mijn meisje en ik met onze devices kunnen casten naar onze tv?

Thanks!!!

Beste antwoord (via campinggast op 27-05-2020 13:23)

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-06 23:46
Nieuwe router aanschaffen met gast netwerk mogelijkheid. Dan zitten de gasten op een ander netwerk en kunnen ze niet meer naar jouw apparatuur casten.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Een apart netwerk maken en daarin je TV en andere apparaten hangen. Ik weet niet zeker of het werkt, maar je zou een Windows 10 laptop als hotspot op kunnen zetten en de TV e.d. daar mee verbinden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:23

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Lastig want je hebt alle apparaten in het openbare netwerk gehangen en dus ziet iedereen je TV.
Je zou casten uit kunnen zetten als je het niet gebruikt op de Tv,maar misschien kun je een aparte router (tp link heeft van die mobiele routers zoals de TL-WR802N) pakken een apart netwerk instellen met wachtwoord en daar alle apparaten meer verbinden. Mogelijk dat je zo wel kunt internetten maar dat anderen niet kunnen casten.

Ik heb zelf die router en kan het eens voor je testen.

[Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 26-05-2020 23:12]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-06 23:46
Nieuwe router aanschaffen met gast netwerk mogelijkheid. Dan zitten de gasten op een ander netwerk en kunnen ze niet meer naar jouw apparatuur casten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:35
Zoals Forstbite al schrijft. Een aparte router kopen om een eigen netwerkje op te kunnen zetten. Deze router routeert dan het verkeer tussen je eigen netwerkje en het campingnetwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:51
Je zoekt een travelrouter.

[Voor 3% gewijzigd door hcQd op 27-05-2020 08:31]

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:01
moet je niet op die tv accepteren dat er een verbinding wordt opgezet met de telefoon?
Bij mijn Samsung is dat naar mijn weten wel?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True