[KPN Glasvezel] Storing in betaling verificatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
Sinds enkele weken heb ik bij enkele websites een storing in de verificatie van mijn betalingen. Via Wifi en bedraad netwerk kan ik bij bijv. Amazon en Domino's geen betaling doen.

Meerdere browsers geprobeerd, niks werkt. Wifi uitzetten en via 4G met de mobiel bestellen is altijd een instant fix.

Welke instellingen bij KPN/mijn Router gooien roet in het eten? Of moet ik de oorzaak toch bij Amazon en Domino's zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 21:31

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gebruiken Amazon en Domino's niet beiden dezelfde payment provider (paypal / Adyen) en staat je IP adres op een blacklist? Geen idee hoe je dat zou moeten kunnen controleren ..

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:44
Het verschil tussen wifi en bedraad via KPN en 4g is dat je bij KPN een IPv6-adres hebt en via 4g niet.

Helaas werken nog niet alle diensten vlekkeloos via IPv6. IPv6 uitschakelen op je router zou dit probleem moeten verhelpen en als dit zo is zou je eigenlijk een boos mailtje naar Amazon en Domino's moeten sturen :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
webfreakz.nl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:47:
Gebruiken Amazon en Domino's niet beiden dezelfde payment provider (paypal / Adyen) en staat je IP adres op een blacklist? Geen idee hoe je dat zou moeten kunnen controleren ..
Dat lijkt me sterk, maar het kan natuurlijk altijd! Misschien is het handiger onderstaande eerst te proberen.
nescafe schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:56:
Het verschil tussen wifi en bedraad via KPN en 4g is dat je bij KPN een IPv6-adres hebt en via 4g niet.

Helaas werken nog niet alle diensten vlekkeloos via IPv6. IPv6 uitschakelen op je router zou dit probleem moeten verhelpen en als dit zo is zou je eigenlijk een boos mailtje naar Amazon en Domino's moeten sturen :)
Plausibel dus, maar dan zou het internet vol moeten staan met klachten niet waar? Het staat iig uit, vanavond maar eens even Pizza eten dan om te kijken of het werkt ;)

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 21:31

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

nescafe schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:56:
Ik krijg via KPN 4G sinds kort wel een IPv6 adres (Android toestel, standaard samsung firmware) :)

Idem via Wifi (XS4all).
Dat zou wel eens kunnen ja! Enige kans om dat te achterhalen is om te gaan wiresharken... dan heb je het alleen bewezen, niet opgelost. Al zou het raar zijn, want in vrij standaard thuis omgevingen zou de "happy eyeballs" aanpak dat op moeten pikken.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!