Printers dood, tijd voor een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 17:15
Hoi iedereen. Nu mijn 2de printer gestorven is, ga ik dus op zoek moeten achter een nieuwe.
De huidige setup was een oudere all-in-one laser printer van Samsung en een oude foto printer van canon.
De Samsung is ten einde (nieuwe toners en drum nodig) en de Canon heeft vanavond de geest gegeven...

Het hoofddoel is vanzelfsprekend om te kunnen printen, met af en toe een foto (dus afdrukkwaliteit is wel belangrijk). Scannen is maar occasioneel, dus een ADF is bvb niet nodig.

Gezien de kostprijs van inkt zou ik eerder kijken voor een kleuren laser printer met scanner.

Belangrijke eigenschappen:
- goede printkwaliteit
- dubbelzijdig printen
- ethernet aansluiting
- diepte of breedte minder dan 410mm (moet in de kast kunnen)

Wat is je budget?
max 300€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het maar degelijk is (vorige printers gingen vlot 10j mee).

Zou bvb deze Kyocera iets kunnen zijn?
pricewatch: Lexmark MC3224dwe

Met zoveel keuze zou een mens het niet meer weten... hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting sturen. _/-\o_

Alle reacties

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 00:47
Ik zou sowieso voor een laser gaan inderdaad.Dat is mijn voorkeur omdat ik soms te weinig print en de inkt van een inktjet dan vaak uitdroogt. Ik heb zelf een HP Laserjet Pro 200 MFP. Ik heb daar spijt als haren op mijn hoofd van. De printer gebruikt een sloot inkt, dat is niet normaal en ik print niet gek veel. De toner die je erbij krijgt is genoeg om een maandje ofzo mee te kunnen printen. Handige verkooptactiek van HP. De tonercartrigdes zijn peperduur en binnen no time leeg. Ik heb besloten om geen kleur meer te kopen en waarschijnlijk gaat deze printer volgend jaar weg, dan komt er nooit meer een HP printer in.
Dus mijn advies: streep HP van je lijstje.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die ervaring heb ik absoluut niet. Ik heb een Samsung wat eigenlijk ook gewoon HP is. Ik print al sinds de aankoop in augustus met de zelfde toner.

Overigens voor mooie foto's moet je geen laser nemen, maar een inktjet. Misschien is de ecotank wel iets? Het is zo ver ik weet geen fotoprinter, maar misschien is het de moeite waard om je er in te verdiepen. De inkt is in ieder geval goedkoop.

Hou er in ieder geval rekening mee dat in ieder geval inktjets vrolijk kleur verbruiken. Ook als je alleen zwart-wit print.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja mensen zeggen dat altijd, dat inkjet uitdroogt. Maar ik heb al jaren een Canon inkjet printer met goedkope inkt. Ik print een retourlabel en entreebewijs per jaar maar uitdrogen? Canon mg5150. Super goedkoop en al 10? Jaar oud.