Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervangende telefoon voor de Nokia 6 welke mijn vrouw heeft en de nokia 6.1 welke ikzelf momenteel heb.
De 6.1 bevalt zelf goed heb momenteel het probleem dat het volume van gesprekken veel te laag is. Hier is hij al een keer voor gerapreerd maar dit probleem is weer terug.
Daarom ben ik voor ons beide op zoek naar een vervanger.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer zeker omdat we een telefoon zoeken die bij voorkeur niet groter is dan de nokia 6 /6.1.
Dat formaat is al aan de ruime kant om goed met 1 hand te bedienen en makkelijk mee te nemen.
Vereiste.
- Niet te groot
- Camera dient wel redelijk tot goed te zijn.
- Full Hd scherm is wel een minimaal vereistte.
- SD kaart te plaatsen.
- Toch weer een jaar of 2 vooruit kunnen.
- Een notch of uitsparing of iets dergelijks zal me worst wezen.
- NFC wordt momenteel niet gebruikt dus geen vereistte.
Wat is je budget?
Ik ben niet iemand die veel geld kan uitgeven aan telefoons maar zo tussen de 200 & 300 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon zal bij beide gebruikt gaan worden voor surfen, muziek, wat lichte games, social media, netflix etc.
Niks echt spannends
Wat heb je zelf al gevonden?
De aangegeven telefoons in de BBG vallen af vanwege het formaat en dat is jammer aangezien de Xiaomi Redmi Note 8 Pro er goed uit zag.
Vanwege het formaat vallen Nokia 6.2, 7,2 of 5.3 ook af.
Als ik naar de PW kijk komen vooral veel Motorola's en Huawei's te voorschijn echter vallen deze bij mij af.
Andere kanshebbers zijn:
- Realme 5 pro (wel iets groter dan gewenst)
- Galaxy A 40
- Galaxy S9 ( al weer ouder en aan de prijs)
- De Xiaomi Mi A2 Lite zou ideaal zijn indien nog leverbaar. (vorig jaar 2 besteld voor mijn schoonouders).
Mijn voorkeur gaat momenteel licht uit naar de Realme hoewel de A40 me ook een goede keuze lijkt.
Een Apple zou voor mijn vrouw ook nog kunnen (zeker vanwege haar macbook van het werk) echter kom ik dan vanwege de prijs uit op een gerefurbishede 7 of 8 en ik weet niet of dat wenselijk is vanwege de leefftijd.
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd zie?
Kleven er nadelen aan de door mij geselecteerde toestellen?
Ik heb het forum ook al doorzocht maar nog niet direct een antwoord gevonden.
Ik ben op zoek naar een vervangende telefoon voor de Nokia 6 welke mijn vrouw heeft en de nokia 6.1 welke ikzelf momenteel heb.
De 6.1 bevalt zelf goed heb momenteel het probleem dat het volume van gesprekken veel te laag is. Hier is hij al een keer voor gerapreerd maar dit probleem is weer terug.
Daarom ben ik voor ons beide op zoek naar een vervanger.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer zeker omdat we een telefoon zoeken die bij voorkeur niet groter is dan de nokia 6 /6.1.
Dat formaat is al aan de ruime kant om goed met 1 hand te bedienen en makkelijk mee te nemen.
Vereiste.
- Niet te groot
- Camera dient wel redelijk tot goed te zijn.
- Full Hd scherm is wel een minimaal vereistte.
- SD kaart te plaatsen.
- Toch weer een jaar of 2 vooruit kunnen.
- Een notch of uitsparing of iets dergelijks zal me worst wezen.
- NFC wordt momenteel niet gebruikt dus geen vereistte.
Wat is je budget?
Ik ben niet iemand die veel geld kan uitgeven aan telefoons maar zo tussen de 200 & 300 euro.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon zal bij beide gebruikt gaan worden voor surfen, muziek, wat lichte games, social media, netflix etc.
Niks echt spannends
Wat heb je zelf al gevonden?
De aangegeven telefoons in de BBG vallen af vanwege het formaat en dat is jammer aangezien de Xiaomi Redmi Note 8 Pro er goed uit zag.
Vanwege het formaat vallen Nokia 6.2, 7,2 of 5.3 ook af.
Als ik naar de PW kijk komen vooral veel Motorola's en Huawei's te voorschijn echter vallen deze bij mij af.
Andere kanshebbers zijn:
- Realme 5 pro (wel iets groter dan gewenst)
- Galaxy A 40
- Galaxy S9 ( al weer ouder en aan de prijs)
- De Xiaomi Mi A2 Lite zou ideaal zijn indien nog leverbaar. (vorig jaar 2 besteld voor mijn schoonouders).
Mijn voorkeur gaat momenteel licht uit naar de Realme hoewel de A40 me ook een goede keuze lijkt.
Een Apple zou voor mijn vrouw ook nog kunnen (zeker vanwege haar macbook van het werk) echter kom ik dan vanwege de prijs uit op een gerefurbishede 7 of 8 en ik weet niet of dat wenselijk is vanwege de leefftijd.
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd zie?
Kleven er nadelen aan de door mij geselecteerde toestellen?
Ik heb het forum ook al doorzocht maar nog niet direct een antwoord gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door MarcinkoRC op 26-05-2020 21:54 ]