Toon posts:

wordpress theme voor klant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingman123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik maak best wel vaak wordpress sites voor klanten. Of beter gezegd ik knap ze wat op.
Veel mensen hebben een website maar updaten deze bv nooit. Nou hoe ze bij mij komen is altijd de vraag maar ik krijg regelmatig een mailtje.

Anyway nou wil iemand dat ik een website ga maken voor haar.

Ik kom er niet uit met de themes! En dan vooral de licenties!

De vraag is dus: als ik een wordpress Theme 2020 of 2019 gebruik. Deze is gratis maar mag ik deze ook naar mijn hand zetten, vullen en doorverkopen?

Hoe doen websitebouwers dat? Of maken zij alles from scretch? Ik wil namelijk niet na een jaar een telefoontje krijgen dat iets het niet meer doet.
Dat probleem ga ik bv ook nog krijgen bij formulieren.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-re
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 16:11
Ik weet dat er websitebouwers zijn die gebruik maken van theme builders zoals Divi. Zo kan je elk element naar eigen wens vorm geven en plaatsen.

Als je een bestaand theme gaat aanpassen of naar je hand gaat zetten kan het zijn dat je in de nabij toekomst tegen problemen aanloopt.

Beter is voor de veiligheid een child theme maken en die naar je hand zetten. Zo blijft het orginele theme up-to-date en zit de beveiliging ook goed.

De gratis wordpress theme's krijg lang updates.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingman123
Okay dank je wel! Maar mag ik bv voor de groentenboer om de hoek een website maken, daarvoor theme 2020 gebruiken en daar geld voor vragen? (childtheme ken ik)
Want dan zeg ik gewoon, okay ik maak een site en je mag uit deze theme's kiezen. En dan laat ik 18 19 en 20 zien ofzo.
(dat zijn die themes die je bij WP krijgt)_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:11

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Omdat het onder GPL license valt wel? Deze info is wat oud...
https://wordpress.stackex...-twenty-thirteen-is-legal
Ik wil namelijk niet na een jaar een telefoontje krijgen dat iets het niet meer doet.
Waarom niet? Zo kom je nu toch ook aan je werk? ;)
Je kan afspraak maken over hoe lang je support biedt, evt een support-termijn laten afnemen.

[Voor 43% gewijzigd door kaassouffle op 26-05-2020 21:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-re
Vraag je geen geld voor het gebruikte theme. Vraag je het voor de uren die je hebt gewerkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:30
Ik koop mijn thema’s altijd op themeforest.net
Als je bij een geverifieerde author koopt heb je goede hulp als iets niet lukt en Dan ben je ook zeker van updates.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan voor weinig geld Wordpress-themes kopen op sites zoals themeforest. Ligt er een beetje aan hoe geavanceerd ze moeten zijn (of die bijv. ook eCommerce-plugin heeft), maar je kan ze al voor ~60 USD hebben.

Maar je mag dan geen geld vragen van eindgebruikers, dan moet je een fors duurdere licentie kopen.

Veel handiger; ben je in één keer van het gedoe af. Gewoon updates. En je rekent dan je uren voor het installeren, configureren, backups, soms wat aanpassen, plugins installeren (YOAST etc). Of iets van een servicemodel dat je maandelijks een bedrag rekent en daar krijgen ze dan een service voor. Heb je wat steady inkomsten.
Regular License
xxx
Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.

Extended License
xxx
Use, by you or one client, in a single end product which end users can be charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.
Note to freelancers and creative agencies:
You may charge your client for your services to create an end product, even under the Regular License. But you can’t use one of our Standard Licenses on multiple clients or jobs.
https://themeforest.net/licenses/standard

[Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 26-05-2020 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 20:31
Werk zelf met voornamelijk met Astra (based on elementor builder).

Laat de klanten kiezen uit 1 van deze templates: https://wpastra.com/ready-websites/?page-builder=elementor

Vervolgens beetje maatwerk, vrij eenvoudig met elementor.

En inderdaad reken geen thema kosten. Reken per uur.

[Voor 10% gewijzigd door Spierenburg op 26-05-2020 21:38]

• Wingman123
Sorry mensen ik was even druk in huis!

@kaassouffle THNX. Je hebt een punt ik neem het mee.

@D-re Dank je wel! Het gaat er om dat ik, als bv jij een theme maakt en deze aanbied en ik hem koop. Mag ik die dan gebruiken om een website voor te maken voor derden en daar geld voor te vragen? Maw is het niet handiger om bv twenty twenty te gebruiken? Ik maak toch geen baanbrekende prijswinnende websites.

@joosie Ja zelfde als hierboven:-)

@Bolletje U zegt "gewoon updates" maar wie maakt die website dan? Dat vind ik leuk om te doen.

@Spierenburg Dank uw wel. Eigenlijk hetzelfde probleem.

Kortom is er een theme waarvan ik een website kan maken voor een klant en waarbij de rechthebbende van dat theme daar totaal geen moeite mee heeft.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben geen gierigaard. Maar vind het leuk om te doen en verdien mijn brood elders en dat wil ik graag zo blijven doen.

• D-re
Als je een theme koopt is er een licentie voor. Als jij die dan doorverkoop hoeft dat voor de orginele maker geen probleem te zijn er is immers aan hem betaald voor de theme.

• Wingman123
D-re schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:07:
Als je een theme koopt is er een licentie voor. Als jij die dan doorverkoop hoeft dat voor de orginele maker geen probleem te zijn er is immers aan hem betaald voor de theme.
okay maar bij themeforest kan een theme 60 dollar kosten EN 2300 dollar? Ligt er waar je voor kiest. Hoe zit dat dan?

• D-re
Regular License SELECTED
$60
Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.

Te gebruiken door jezelf of en klant van je waarbij geen geld gevraag wordt door jou aan de klant

Extended License
$2950
Use, by you or one client, in a single end product which end users can be charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.

Met deze licentie kan je een theme zelf gebruiken of door je klant waarbij je de theme wel kan doorberekenen .

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:30
Volgens mij betekend de Extended Licence dat je het thema mag ombouwen en doorverkopen als je eigen product aan meer dan één klant.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Wat ook wel gedaan wordt is de klant het template laten kopen. dan ligt de license ook bij de klant. (Of jij koopt hem op naam van de klant.)

Dan kan de klant ook support krijgen als jouw service contract afloopt (als je er al 1 hebt).

Of zelf kopen en gebruiken voor 1 klant, maar de prijs 'verwerken' in je uren en inderdaad dus niet direct rekenen aan je klant.

Hier nog een keer in uitgebreide tekst: https://themeforest.net/licenses/terms/regular
You are licensed to use the Item to create one single End Product for yourself or for one client (a “single application”), and the End Product can be distributed for Free.

[Voor 48% gewijzigd door kaassouffle op 28-05-2020 10:02]

• Wingman123
Dus als ik het goed begrijp:
iemand heeft een Opel Kadet te koop.
Deze kost 500 euro maar dan mag ik er alleen zelf in rijden.
Of ik betaal 1000 euro maar dan mag ik hem aan mijn buurman doorverkopen?

Het is dus slim om tegen mijn klant te zeggen:
Je mag uit deze themes kiezen. Ik installeer deze op hun hosting en maak de website naar hun wensen.
Dan is het payday en komt de rekening:

Dit mag dus wel:
gemaakte website voor Piet:
2 uur a 11 euro
Totaal 22 euro

Dit mag dus niet:
2 uur a 10 euro
1 theme a 2 euro
Totaal 22 euro

En bij een gratis theme (bv twenty twenty) val ik mij geen buil met het volgende:
2 uur a 10
Totaal 20 euro

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(Nee, je mag er zelf in rijden en 1 iemand anders. Maar je mag hem niet doorverkopen/geld voor vragen aan die ander.)

Maar rest klopt ja

[Voor 9% gewijzigd door kaassouffle op 28-05-2020 11:49]

• Wingman123
kaassouffle schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:48:
(Nee, je mag er zelf in rijden en 1 iemand anders. Maar je mag hem niet doorverkopen/geld voor vragen aan die ander.)

Maar rest klopt ja
Ja ik zat er net aan te denken. Dus ik koop die auto voor 500 euro en jij mag hem gebruiken om naar je schoonmoeder te rijden! Maar ik mag jou daar geen geld voor vragen?! maar ik zorg wel altijd dat die netjes schoon is en daar betaal je mij voor..

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je moet het zien dat je geen pure reseller wordt van themes. Dat je niet alleen themes koopt voor 60 USD en dan doorverkopen voor 100 USD.

Ook hoef je op je facturen niet per se per uur te rekenen. Je kan ook zeggen "installatie - 100 euro", " 3 x kleine aanpassing - 30 euro". Zolang je klant er maar OK meer is en er maar iets van een specificatie van is.

Deployment van Wordpress is tegenwoordig zo makkelijk met al die tooltjes, is letterlijk 10 min (unattended) werk. Daar zitten je uren niet, maar kan wel je waarde zitten want andere weten niet hoe dat moet. Hosting en domeinnamen is ook makkelijk.
Wingman123 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:48:
@Bolletje U zegt "gewoon updates" maar wie maakt die website dan? Dat vind ik leuk om te doen.
De updates worden gemaakt door de ontwikkelaar van het theme en (kunnen) automatisch via het Wordpress-platform worden gepusht. Je krijgt dan een melding in Wordpress of je een nieuwe versie wil installeren, net als met de standaard themes.

End-users zijn trouwens de eindgebruikers van je website, de bezoekers. Een website van een groenteboer zit normaliter niet achter een paywall.
Zie ook http://spoelstra.ws/licen...press-themas-themeforest/

[Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 28-05-2020 12:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingman123
Okay ik heb de website gemaakt (bijna af) met jullie tips maak ik de rekening op. Ik kreeg direct een nieuw verzoek voor een site. Maar ze zijn vrij eenvoudig en denk er over gewoon 495 te vragen voor een website.
Kvk aanvragen ed. En gewoon alleen aannemen als ik tijd heb.

Ben ik dan een luis in de pels van de (echte bouwers) of zit ik dan in vaarwater waar zij toch niet komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:49
@Wingman123 maakt het uit? Ik heb voor 450 euro een website voor de school van mijn moeder gemaakt. Als jij er maar blij mee bent?
Heeft niets te maken met vaarwater. Eerder met jezelf buiten de markt prijzen als je te duur bent of te goedkoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingman123
Arunia schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:08:
@Wingman123 maakt het uit? Ik heb voor 450 euro een website voor de school van mijn moeder gemaakt. Als jij er maar blij mee bent?
Heeft niets te maken met vaarwater. Eerder met jezelf buiten de markt prijzen als je te duur bent of te goedkoop.
Vrij lage hypotheek, een partner met een goed inkomen, zelf even tijdelijk in de WW maar dat komt ook wel weer goed. (ik moet dus alles wat ik verdien inleveren)
En misschien ga ik het wel steeds leuker vinden mijzelf bekwamen in BV zelf themes maken. Ik denk dat ik best 4 websites per maand kan maken. Een vast theme (3 smaken) en deze helpen installeren en dan vullen.

Zullen een hoop mensen zijn die van dit model gaan braken maar ik zie het best wel zitten eigenlijk. Er komen door de Corona best veel ZZP érs bij geloof ik.. Die willen minimaal een digitaal visitekaartje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:49
@Wingman123 bedoelde eerder dat het voor een ander of een bedrijf niet uit maakt.

Jij moet er gelukkig van worden en zo te zien ben je dat ook. Dat is helemaal goed. Je kunt op een gegeven moment je prijzen wat omhoog doen. Mede door je eigen kwaliteiten enzovoorts.

Ikzelf heb voor mijn vrouw de theme customizr gebruikt.
Er is een gratis beperktere variant en een duurdere.
Daar kun je makkelijk van alles in aanpassen.

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
De verschillen in prijs voor die betaalde themes ligt meestal aan exclusiviteit. Als je een theme koopt voor 50 euro, dan verkopen ze hetzelfde team in de toekomst aan 100 anderen, als je de duurdere variant koopt halen ze hem uit de handel.

Die licenties en dergelijke zou ik me niet al teveel zorgen om maken. Als jij netjes betaald voor een theme en het niet erg vind dat hetzelfde team elders gevonden kan worden dan gaat er geen haan naar kraaien dat jij geld hebt ontvangen voor het 'maken' van de website.

Wel zou ik erg oppassen met niet door wordpress gecheckte gratis themes (via torrents oid). Deze zitten per definitie vol met backdoors

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:08

Foamy

Fulltime prutser

HenkEisjedies schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:48:
Wel zou ik erg oppassen met niet door wordpress gecheckte gratis themes (via torrents oid). Deze zitten per definitie vol met backdoors
Dit inderdaad. Als er hoe dan ook netjes voor betaald gaat worden kun je die kosten gewoon doorrekenen en kun je het spul dus netjes "officieel" aanschaffen bij de maker van het thema en/of de plugins. Vaak zijn dit jongens (of meiden) die er niet op zitten te wachten om voor jan en alleman een website te bouwen.. Vandaar dat zij enkel thema's verkopen en geen websites.

blub

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee