Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xloudness
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-05-2020
Mijn laptop (msi GP72 6QF Leopard pro) word al lange tijd vrij warm (80 graden). Nu heb ik gelezen dat dit voor laptops erg normaal is. Echter word sinds de laatste tijd mijn laptop steeds warmer (90+) en heeft heel vaak last van framedrops etc. Dit lijkt mij te komen door thermal throttling.
Ook bij lichte spellen zoals Minecraft, Oldschool Runescape, CSGO komt op laagste settings + lage resolutie incl. framecap ook op deze temperaturen.
Zelfs bij het kijken van streams op twitch en videos op youtube raakt de laptop temperaturen aan van 75+ graden.

Ik heb meedere keren de koelpasta vervangen afgelopen jaar. Ik heb het ook 1x laten doen door een pc winkel, laptop heb ik ook al opnieuw geinstalleerd afgelopen jaar.
Ook heb ik de ventilatoren etc schoongemaakt.

Is mijn laptop gewoon langzaam aan het sterven of zijn er nog andere mogelijkheden waardoor dit kan komen?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True