Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand ervaring met een onplofte inductie kookplaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-11 13:31
Hoi,

Ik had vorige week zaterdag een elektrische KOENIC KIP 1332 kookplaat bij de MediaMarkt gekocht:

https://www.mediamarkt.nl...nic-kip-1332-1581633.html

Vandaag was ik dus rijst aan het koken en was de pan overgelopen, op de kookplaat. Snel had ik het dus uitgezet en het water op de kookplaat afgedroogd. Naast de pan is een rooster voor de ventilatie en ik zag geen water aan de zijkant.

Alles leek dus goed en ik deed het apparaat weer aan om groenten te bakken. Het ging goed totdat ik mijn plaat naar stand 2000 W zette en uit het niets hoorde ik een grote knal uit de kookplaat komen en een grote elektra flits. Mijn stroom groep was meteen afgeslagen natuurlijk.

Ik was geschrokken, want nog nooit heb ik zoiets meegemaakt in mijn leven 8)7

Nu denk ik dat er toch een beetje water in het rooster van de kookplaat is gekomen, maar wat zouden andere redenen/oorzaken kunnen zijn dat mijn kookplaat is ontploft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Elektronica die gewoon al op scherp stond maar het bij 2Kw toch begeven heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-11 13:31
sypie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:26:
Elektronica die gewoon al op scherp stond maar het bij 2Kw toch begeven heeft?
Het zit namelijk zo, er zijn twee standen waarmee je de kookplaat kan verwarmen:

- Temperatuur in graden Celcius
- Wattage van 200 tot en met 2000

Bij stand 2000W begaf het apparaat bij mij.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11:43
Lekkere kookplaat ook als er een rooster voor ventilatie naast de pan is die voor vuurwerk zorgt als het nat word... Lijkt mij niet geheel veilig of de bedoeling. Zou hem weggooien en niet meer naar om kijken voor die 40 euro. Goedkoop is duurkoop in dit soort gevallen, voor hetzelfde geld was je keuken afgebrand door zo'n geval.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:57
Brandgevaarlijke rotzooi terugbrengen en met credit van MediaMarkt wat geld bijleggen voor iets fatsoenlijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Inductiekookplaat? Rooster? :?

Edit: Huh, ok, ik geloof dat ik eerst de link had moeten bekijken. Nam voor't gemak aan dat het een normale volle kookplaat was. Maar dan nog... :|

[Voor 71% gewijzigd door Trinsec op 26-05-2020 20:47]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True