Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 08:41
Beste mede tweakers,

Ik worstel met het instellen van een 4K resolutie met 60Hz via een Onkyo TX-NR676E. Volgens de specs van Onkyo zou deze receiver dit aan moeten kunnen. Ook de Intel HD 530 driver geeft aan dat de receiver dit zou moeten kunnen, maar binnen de driver settings mag ik op een resolutie van 3840 x 2160 niet hoger dan 30p.

Na wat zoeken kwam ik dit tegen:
https://www.reddit.com/r/...kyo_receiver_passthrough/

Deze setting heb ik geprobeerd, maar dit lijkt niet te helpen. (ik heb het idee dat dit ook alleen geldt voor de BD/DVD HDMI poort, terwijl ik de PC HDMI poort gebruik)

Heb de laatste drivers van Intel geinstalleerd en daar een custom resolutie geprobeerd in te stellen, maar daar geeft de driver aan dat ik een resolutie probeer die niet ondersteund wordt.

Overigens werkt ook HDR niet en geeft Windows zelf aan dat 4K niet wordt ondersteund op deze receiver :?

Ik heb een PS4 pro op dezelfde reciver aangesloten en die draait netjes 4K in HDR, dus ik snap niet helemaal wat hier nu het probleem is.

Hebben jullie ervaring met bovenstaand relaas? Ik ben een beetje aan het eind van mijn latijn.

Dank alvast!

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Beste antwoord (via CSB op 26-05-2020 20:56)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 16:07
Dat komt omdat waarschijnlijk de HDMI poort 1.4 is op de windows bak. Had namelijk het zelfde probleem. Ben om die reden ook maar voor een nvidia shield 2019 gegaan die wel gewoon alles uitzend.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 16:07
Dat komt omdat waarschijnlijk de HDMI poort 1.4 is op de windows bak. Had namelijk het zelfde probleem. Ben om die reden ook maar voor een nvidia shield 2019 gegaan die wel gewoon alles uitzend.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
Joenino schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:24:
DOH! Dat zou kunnen! Even de specs bekijken van die poort.
edit: bedankt man. Ik dacht dat ik gek werd. Komt door de ASRock barebone die 4K@30Hz max op de HDMI port support... zucht.
slotje.

[ Voor 15% gewijzigd door CSB op 26-05-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CSB schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:53:
[...]
DOH! Dat zou kunnen! Even de specs bekijken van die poort.
edit: bedankt man. Ik dacht dat ik gek werd. Komt door de ASRock barebone die 4K@30Hz max op de HDMI port support... zucht.
slotje.
Je geeft niet aan over welk type Asrock barebone het gaat, sommigen beschikken ook over een Displayport, die wel in staat is om UHD/60Hz uit te spugen. Via een actieve DP>HDMI adapter is dit om te zetten in een UHD/60Hz HDMI signaal. Nu is een HD530 GPU nog steeds verre van ideaal en gaat het pas beter vanaf een Kaby Lake (core) CPU, maar vwb resolutie zou het dus kunnen, bij gebruik van een DP poort. HDR wordt sowieso een lastig verhaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
hardware-lover schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:11:
[...]

Je geeft niet aan over welk type Asrock barebone het gaat, sommigen beschikken ook over een Displayport, die wel in staat is om UHD/60Hz uit te spugen. Via een actieve DP>HDMI adapter is dit om te zetten in een UHD/60Hz HDMI signaal. Nu is een HD530 GPU nog steeds verre van ideaal en gaat het pas beter vanaf een Kaby Lake (core) CPU, maar vwb resolutie zou het dus kunnen, bij gebruik van een DP poort. HDR wordt sowieso een lastig verhaal.
Een Deskmini 110.
Ach, ik leg me erbij neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CSB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Een Deskmini 110.
Ach, ik leg me erbij neer.
Ook even gehad. Heeft een DP poort, en is Intel Kaby Lake geschikt, dus het kan wat jij eigenlijk zou willen, UHD@60Hz met een actieve DP>HDMI adapter. Maar niet meer nodig nu begrijp ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Nee, DP is geen optie omdat ik dan ook audio kwaliteit verlies (en extra kabels moet gaan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CSB schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:44:
Nee, DP is geen optie omdat ik dan ook audio kwaliteit verlies (en extra kabels moet gaan gebruiken).
Nee hoor, misvatting. Over de DP aansluiting gaat gewoon alle HD audio wat wordt ondersteund door de rest van je apparatuur. Was dat niet het geval dan zou ik het hebben aangemerkt.

Testing, one, two ...

Pagina: 1