Gister is mijn glasvezel verbinding aangesloten door de monteur. Internet werkt top. Nu ben ik alles aan het instellen zodat van alles vanaf buiten beschikbaar is, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik stel al jaren port forwarding in voor van alles en nog wat dus het verbaasd me dat het nu niet lukt. Ik heb een screenshot bijgevoegd van mijn huidige instellingen.
:strip_exif()/f/image/CbfukPhBAPZ7s3UkpShdC4Id.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle apparaten zijn via het interne netwerk gewoon bereikbaar. Dus 192.168.1.140 komt gewoon uit op m’n webserver. En 192.168.1.102:8123 komt gewoon uit op m'n home assistant. Maar via mijn externe IP niet.
- Ik heb al een factory reset gedaan
- Ik heb de router al een aantal keer opnieuw opgestart.
- Ik heb de firewall uit gezet: geen resultaat (erna opnieuw opgestart)
- Getest via een andere internet verbinding (op werk en via 4G via m'n mobiel) voor het geval NAT-Loopback niet werkt o.i.d. Dus via m'n externe IP adres: <extern ip>:8123(HA) en <extern ip>:5001 (m'n NAS).
Relevante software en hardware die ik gebruik
- De router van T-Mobile Zyxel T-50
Ik heb ook al een topic geopend op het forum van T-Mobile maar daar kom ik niet echt verder. Ik hoop dat er hier iemand is die meer weet. Alvast thanks!
Ik stel al jaren port forwarding in voor van alles en nog wat dus het verbaasd me dat het nu niet lukt. Ik heb een screenshot bijgevoegd van mijn huidige instellingen.
:strip_exif()/f/image/CbfukPhBAPZ7s3UkpShdC4Id.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle apparaten zijn via het interne netwerk gewoon bereikbaar. Dus 192.168.1.140 komt gewoon uit op m’n webserver. En 192.168.1.102:8123 komt gewoon uit op m'n home assistant. Maar via mijn externe IP niet.
- Ik heb al een factory reset gedaan
- Ik heb de router al een aantal keer opnieuw opgestart.
- Ik heb de firewall uit gezet: geen resultaat (erna opnieuw opgestart)
- Getest via een andere internet verbinding (op werk en via 4G via m'n mobiel) voor het geval NAT-Loopback niet werkt o.i.d. Dus via m'n externe IP adres: <extern ip>:8123(HA) en <extern ip>:5001 (m'n NAS).
Relevante software en hardware die ik gebruik
- De router van T-Mobile Zyxel T-50
Ik heb ook al een topic geopend op het forum van T-Mobile maar daar kom ik niet echt verder. Ik hoop dat er hier iemand is die meer weet. Alvast thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door Yoram op 26-05-2020 18:21 ]
Hallo!