Port forwarding T-Mobile thuis met zyxel T-50

Pagina: 1
Acties:
  • 6.876 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Gister is mijn glasvezel verbinding aangesloten door de monteur. Internet werkt top. Nu ben ik alles aan het instellen zodat van alles vanaf buiten beschikbaar is, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik stel al jaren port forwarding in voor van alles en nog wat dus het verbaasd me dat het nu niet lukt. Ik heb een screenshot bijgevoegd van mijn huidige instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn6u9Hkd5R7HatzRaotB8v05jGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbfukPhBAPZ7s3UkpShdC4Id.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Alle apparaten zijn via het interne netwerk gewoon bereikbaar. Dus 192.168.1.140 komt gewoon uit op m’n webserver. En 192.168.1.102:8123 komt gewoon uit op m'n home assistant. Maar via mijn externe IP niet.
- Ik heb al een factory reset gedaan
- Ik heb de router al een aantal keer opnieuw opgestart.
- Ik heb de firewall uit gezet: geen resultaat (erna opnieuw opgestart)
- Getest via een andere internet verbinding (op werk en via 4G via m'n mobiel) voor het geval NAT-Loopback niet werkt o.i.d. Dus via m'n externe IP adres: <extern ip>:8123(HA) en <extern ip>:5001 (m'n NAS).

Relevante software en hardware die ik gebruik
- De router van T-Mobile Zyxel T-50

Ik heb ook al een topic geopend op het forum van T-Mobile maar daar kom ik niet echt verder. Ik hoop dat er hier iemand is die meer weet. Alvast thanks! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yoram op 26-05-2020 18:21 ]

Hallo!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Is er iemand die mij de goede richting op kan helpen? Dit is zo'n simpel onderwerp, maar het wil gewoon niet werken.

Ik loop tegen allerlei muren, forum, telefoon, chat overal geen hulp. Is er iemand die toevallig een t-mobile techneut kent??

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Heb je bij oorspronkelijke ip niets in hoeven vullen? 0.0.0.0 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Dat is een vinkje wat ik aan kan zetten. Dan verschijnt er een invulveld waar ik het IP kan invullen. Als ik 0.0.0.0 probeer zegt hij: ongeldig IP.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Dat is gek, heb je geprobeerd om hier een een IP in te vullen en vanaf die locatie verbinding te maken?
Ik neem aan dat het lampje betekend dat de ie actief is ;).

Ik heb thuis Ubiquiti icm met T-mobile (en de Huawei in de kast) dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Edit: wat gebeurt er als je er je WAN IP inzet 8)7?

[ Voor 9% gewijzigd door Vokx op 29-05-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:00
@Yoram Wan interface, probeer die eens aan te passen na VD_Internet of Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
@Vokx Ja het is idd gek, want volgens mij ben ik de enige met dit probleem. Op m'n werk doen we veel met Mikrotik. Dus denk dat ik daar maar eens mee aan de slag ga.

@whitedrag152 Zojuist geprobeerd, geen resultaat. "Standaard" staat niet meer in de dropdown. Dat is veranderd na een firmware update.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-12-2023
Hoi,

Ik loop momenteel tegen hetzelfde aan. Heb je dit inmiddels kunnen oplossen? Zo ja, zou je dat willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 15:49
Gewal schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:14:
Hoi,

Ik loop momenteel tegen hetzelfde aan. Heb je dit inmiddels kunnen oplossen? Zo ja, zou je dat willen delen?
Vast wel een jaar later, maak een eigen topic aan ipv een oud topic te onnodig te kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 14:55
Hier werkt het prima, met ETH_Internet als WAN interface. Ik heb geen IP adres ingesteld in de DMZ, dus alleen settings ingesteld in de 'poortdoorschakeling'.

Het werkt zowel vanuit buiten, als van binnenuit.

Ik heb wel maar 2 regels, dus wellicht zit er een limiet op in aantal regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Hier slechts 1 regel actief, enige verschil dat ik het protocol voor Homeassistant op "All" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
In het verleden hadden Zyxel modems de eigenaardigheid dat je zowel een forward als firewall tule moest maken om e.a. te laten werken. Is dat misschien hier ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-12-2023
aloft schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:24:
Hier werkt het prima, met ETH_Internet als WAN interface. Ik heb geen IP adres ingesteld in de DMZ, dus alleen settings ingesteld in de 'poortdoorschakeling'.

Het werkt zowel vanuit buiten, als van binnenuit.

Ik heb wel maar 2 regels, dus wellicht zit er een limiet op in aantal regels.
Moest inderdaad ETH_Internet inschakelen ipv de standaard.
Thanks voor de reacties allemaal. Vooral die van @yoeri1989.. Erg behulpzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 14:52
Misschien een beetje mosterd naar de maaltijd. Maar je kan ook de gehele Zyxel modem weghalen uit het verhaal, wanneer je een eigen router hebt met VLAN ondersteuning. Zelfs IPTV werk dan. Dat zou ik natuurlijk enkel doen wanneer je een vrij vlotte router hebt. Want de Zyxel T-50 is nog een best rappe server.

Zie voor uitleg: https://community.t-mobil...-voor-eigen-router-305727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin.Broer
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb zelf een zyxel T-54 en ik heb problemen met een poort zeggen ze
Mijn SolarEdge omvormer werkt niet via de lan omdat die zegt geen lan verbinding. Ze zeggen dat er een veiligheids poort open gezet moet worden zodat ik verbinding krijg. Ik ben van kpn naar t mobile gegaan en nu werkt het ineens niet meer. Wie zou mij verder kunnen helpen hiermee.
Robin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Robin.Broer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:15:
Mijn SolarEdge omvormer werkt niet via de lan omdat die zegt geen lan verbinding. Ze zeggen dat er een veiligheids poort open gezet moet worden zodat ik verbinding krijg. Ik ben van kpn naar t mobile gegaan en nu werkt het ineens niet meer. Wie zou mij verder kunnen helpen hiermee.
Robin.
Ik neem toch aan dat die omvormer gewoon communiceert met een online portal? Dan is portforwarding helemaal niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Robin.Broer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:15:
Robin.
Robin welkom op Tweakers! . Zou jij je eigen topic aan willen maken? Dat is handiger en duidelijker dan het kapen van het topic van iemand anders.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.