Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe CPU cooler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dam_Dam21
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16-06 13:37
Ik zoek een?
CPU cooler voor in mijn nieuwe build. Aanvankelijk dacht ik de stock R5 3600 cooler te gebruikem, maar deze maakt echt te veel geluid in mijn case. Het is natuurlijk niet verschikkelijk en hij werkt goed, maar in mijn BeQuiet case met bijpassende fans is het wel een herrieschopper.

Het gaat mij dus vooral er om dat hij lekker stil is, net als de rest van mijn PC. De looks vind ik ook belangrijk, ik heb een black and white case design dus daar wil ik heb graag in zetten. Zilver of iets meer RGB/ kleur is dan ook geen optie. Alleen zwart of wit.

Er is erg veel keus en erg veel prijs verschil. Voor de koeling doe ik het nieteens, mijn CPU wordt met de stock koeler al niet warmer dan 70ish graden tijdens het gamen.

Wat is je budget?
Lastig te zeggen. Max 50 denk ik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn case en fans zijn bequiet, dus dat zou mooi zijn. Ik heb er natuurlijk al even naar zitten kijken en dan trekt de https://tweakers.net/pric...quiet-dark-rock-slim.html mij het meeste aan. De prijs echter niet, ik denk dat hij erg duur is in verhouding met andere koelers zoals zijn grote broer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 364,01€ 364,01
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 90,75€ 90,75
1MonitorenMSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1PC speakersetsSpeedlink GRAVITY WAVE X€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenCooler Master Devastator 3 (US)€ 39,99€ 39,99
1MuismattenCorsair MM350€ 14,99€ 14,99
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4W€ 90,12€ 90,12
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 56,-€ 56,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 124,63€ 124,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,39

Beste antwoord (via Dam_Dam21 op 27-05-2020 01:25)

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-06 13:07

Thomg

Aww yiss

Als je de gelid niks vind is deze misschien wel wat.
pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)

De ninja 5 is ook decent.
pricewatch: Scythe Ninja 5
Maar perf is vergelijkbaar met de phantom black wat het wel prijsverschil wel gortig maakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Be quiet heeft eigenlijk 2 interessante koelers.

De Pro 4.
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
Puur omdat dit een van de beste luchtkoelers is die er op de markt zijn.

En den shadow rock tf 2.
pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2
Stevige performer voor de prijs die je betaald.

Alle andere koelers van bq hebben eigenlijk een vrij beroerde prijs/perf ratio en kan je beter laten liggen.
Van wat ik kan zien is de shadow rock meer zilver en is de pro 4 te duur.

Dus dan zou ik kijken naar een koeler van een andere fabrikant.
Is deze misschien een optie?
pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brid
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Normaal zou ik voor dat budget de pricewatch: Scythe Fuma 2 zeggen, maar blijkbaar is deze in heel nederland uitverkocht

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-06 15:44
Als het geen BeQuiet hoeft te zijn: pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dam_Dam21
Sorry, not even een update. Het liefst geen ontzettend grote koeler. Single heatsink vind ik groot zat. Of raden jullie aan toch iets beters te doen?

Alvast bedankt voor de tips @Thomg , ik sta zeker open voor andere merken. Mits ze voldoen aan de 'eisen'. De Gelid vind ik wel aardig groot op mijn matx mobo.

Grootste puntje is wel, ik wil graag de mogelijkheid houden om later RAM bij te prikken, als de koeler een slot inneemt zou ik dat zonde vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als je de gelid niks vind is deze misschien wel wat.
pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)

De ninja 5 is ook decent.
pricewatch: Scythe Ninja 5
Maar perf is vergelijkbaar met de phantom black wat het wel prijsverschil wel gortig maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dam_Dam21
En deze? https://tweakers.net/pric...et-pure-rock-2-zwart.html

Er is niet veel over te vinden, maar de dba lijkt mij wel vrij hoog. Tweakers geeft 26.8. Maar zoals in vorige post, als groter echt aanzienlijk beter is sta ik er voor open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Geen reputabele reviews van te vinden.

Mocht je prijs/perf niet heel belangrijk vinden maar enkel "goed genoeg" zal de pure rock 2 prima werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dam_Dam21
Het is gedeeltelijke looks en geluid productie. De CPU wordt nu al niet te warm, dus een aftermarket cooler hoeft niets op te lossen.

Zouden jullie aanraden om te gaan voor wat groter? Bang for buck wise?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-06 17:35
Als je wat groter gaat heb je eventueel wat meer koeling-speling om te upgraden in de toekomst.

Tom heeft een review op de gewone Pure Rock 2.
Komt er goed uit, maar ga hier niet zo maar een linkje posten naar een andere techsite...
Dus die moet je zelf even zoeken ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Bang for the buck is bij veel koelers erg vaak te zoeken. Vaak zijn een paar koelers zo "voordelig" geprijsd dat praktisch alle alternatieven eigenlijk poor value zijn, dit zie je met de phantom black en gelid tranquillo.

De phantom black verslaat of evenaart vrijwel alle koelers tot ongeveer 55 euro, de tranquillo tot de prijs van de phantom black.

Vandaar dat het ook zo lastig is om iets anders aan te raden in die prijsklasse, je krijgt at best vergelijkbare performance onder de 50.

Als we kijken naar de review van tomshardware zien we dat het iets minder performed dan de shadow rock 3.

https://nl.hardware.info/...g/producten/567782-405769

Enfin.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True