Pc Versturen Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Hallo,

Ik ga een nieuwe pc bouwen en nu heb ik mijn oude pc via marktplaats verkocht,

Alleen deze persoon wilt dat ik het naar hem toestuur en nu heb ik geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Welke bezoringsdienst is het beste? En hij heeft het liefst alles in de kast laten zitten ipv demonteren, kan dit of gaat er iets kapot?

Kan ik ook ergens een grote doos + opvulling halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31

MsG

Forumzwerver

Bij de supermarkt heb je vaak wel grote dozen. Wat voor hardware zit er in? De ene hardware leent zich beter voor verplaatsing dan de andere. Dagelijks worden er natuurlijk duizenden geassembleerdere PC's verscheept, dus mocht dat nou totaal niet kunnen dan hadden we een wereldwijd probleem.

Ik zou in elk geval wel zorgen dat je vooraf betaald hebt gekregen, en niet pas na ontvangst. Daarnaast zorgen dat er zo min mogelijk beweging in is te krijgen, en je de computer goed bedekt met absorberend vulmateriaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 16:13
Inderdaad wat @MsG zeg. Daarnaast zou ik ook vermelden dat op deze manier verzenden het risico volledig voor de koper is.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:37

Agent47

I always close my contracts.

Risico verzenden = altijd voor de koper. Meld dit en maak een screenshot van het gesprek en sla het bewijs van spreken 1 jaar op in Dropbox of cloud etc.

Verder gewoon versturen met PostNL en track en trace code doorsturen. Tevens foto's maken van hoe je het ingepakt hebt doe ik altijd. Als tegenpartij tegenwerkt kan je aantonen hoe JIJ het verpakt hebt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
Dit zijn de onderdelen die in de kast zitten:

#CategoryProduct
1ProcessorsIntel Core i5-3470 Boxed
1MoederbordenASRock B75 Pro3-M
1VideokaartenSapphire Radeon RX 480 8GD5
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 500GB
1BehuizingenMS-Tech CA-0300 Raptor
1Geheugen internSamsung M378B1G73QH0-CK0
1Optische drivesLG GH24NS90
1VoedingenOCZ ModXStream Pro 500W
1Solid state drivesKingston SSDNow KC400 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:17

AzzKickah

06-CENSORED

Heel duidelijk kenbaar maken aan de koper dat het risico van transportschade volledig en 100% bij hem ligt!

Niet achteraf komen piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
maakt bij PostNL of via DHL iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:10:
Kun je toch aan de koper overlaten, laat hem maar bepalen met welk bedrijf hij het wil laten versturen.
Mits dat voor jou natuurlijk in te regelen is, want Pieters Koeriersservice uit Uden is natuurlijk geen optie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31

MsG

Forumzwerver

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:10:
DHL is goedkoper, maar PostNL is sneller meestal. Ik zou hem dan wel verzekerd verzenden als ik jou was. En als je het sowieso niet ziet zitten zou ik het niet doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Vooral zware koeling van cpu en gpu willen nog wel is problemen geven. Dus als die erg groot zijn zou ik ze demonteren. Zelfde verhaal voor de harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik zou vooral de koper laten bepalen welke transportmaatschappij er gebruikt wordt. Als 'ie dan met een deuk aankomt ben jij er nog minder voor verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Het liefste zorg je dat er zo min mogelijk speling is tijdens het vervoer. Dit kan door de onderdelen te demonteren, of door de speling op te vullen. Dit opvullen kan je gewoon doen met verpakkingsmateriaal maar let op dat je dit goed meld aan de koper (overleg het!), je wil niet dat hij vergeet het eruit te halen en dat alles in de soep loopt.

Verder zijn er meerdere video’s die duidelijk alle aspecten uitleggen, zie bijvoorbeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
Als ik heel eerlijk ben zie ik het eigenlijk niet zo zitten...

Ik kan van te voren allemaal afspraken maken, maar als het dan toch misgaat voel ik me daar slecht over.
Waarschijnlijk na dat ik het op de post heb gedaan tot het is aangekomen ga ik me druk maken of het allemaal wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
-36- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:19:
Vooral zware koeling van cpu en gpu willen nog wel is problemen geven. Dus als die erg groot zijn zou ik ze demonteren. Zelfde verhaal voor de harddisk
zware cpu en gpu koeling zal meevallen met een RX 480 en de stock cooler van intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03

menonv

Beunhazerij?

Beter gaan langsbrengen tegen vergoeding, of laten ophalen.
Dit vraagt echt om problemen. Ik bijt ff een hoop ervaring weg, maar een zinnetje : "Er wordt bewust gesmeten met bepaalde pakketten, hoe groter hoe irritanter, en dus hoe harder."

Anyway. Als het dan ook echt MOET.
Bananendoos. zo eentje van Chiquita bv gaan halen bij de supermarkt en dan flink met oude kranten e.d. "padden". maarja, blijft best effort. Vergeet niet te masken wat het is (*tip met zwarte afvalzak eromheen, vasttapen, wikkelen, etc.), anders dan is je videokaart na het bezorgen zo vierkant als een hardeschijf. Kan het niet anders verwoorden.... :9 :9

[ Voor 5% gewijzigd door menonv op 26-05-2020 17:01 ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
167 km rijden.. :|

Misschien als ik de videokaart er al uit haal en in originele verpakking/doos mee stuur dat het al een hoop problemen oplost?

Rest lijkt best wel stevig vast te zitten.

Vraag me af hoe sites dat doen die Pre-built pc's verkopen..

[ Voor 14% gewijzigd door Yushi op 26-05-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 23:16
Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:11:

Misschien als ik de videokaart er al uit haal en in originele verpakking/doos mee stuur dat het al een hoop problemen oplost?

In de verpakking van de behuizing, dan zit die meestal behoorlijk klem. Ik zou het wel aandurven, maar mijn halve berging ligt vol met opvulmateriaal.
Mijn tip zou nog zijn om de videokaart op de bodem te tapen en de HDD lekker zelf te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
Dagion schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:38:
[...]

In de verpakking van de behuizing, dan zit die meestal behoorlijk klem. Ik zou het wel aandurven, maar mijn halve berging ligt vol met opvulmateriaal.
Mijn tip zou nog zijn om de videokaart op de bodem te tapen en de HDD lekker zelf te houden.
hoezo de hdd houden? voor als ze data willen recoveren?, gaat dat niet op een SSD?

Kan verder via "Gelijk Oversteken" nog kwaad, of kan dit niet fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:50:
[...]

hoezo de hdd houden? voor als ze data willen recoveren?, gaat dat niet op een SSD?

Zolang jij een bevestiging krijgt in de Marktplaats app dat er betaald is, dan is het op zich prima, echter zou ik liever eerst het geld op je rekening zien.

Tegenwoordig willen ze voor de zekerheid nog even je mobiele telefoonnummer of email (met als smoesje, dat als er wat is, kunnen ze je daarop bereiken) en dan ineens krijg je daar een "bevestiging" op dat het zogenaamd betaald is.

Kijk ook naar het profiel van die persoon, hoe lang op MP, hoeveel recensies etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 26-05-2020 19:54 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:11:

Roadtrip van maken :) Even de route langs met maps, kijken of er ergens onderweg leuke plekken zijn, van tevoren wat verse broodjes halen, vol gas erheen en dan de toeristische route terug nemen. Muziek aan, verstand op nul, lekker rijden over mooie weggetjes. Het is toch lekker weer.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 23:16
Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Ik zou gewoon mijn data houden, die paar euro die het waard is plus eventuele problemen bij verzending.
Gelijk oversteken kan zeker fout gaan, waarom laat je hem niet gewoon ophalen? Vast wel een andere koper te vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
schrijf serienummers op, maak foto's van de spullen.
"De videokaart doet het niet meer, kan ik hem terugsturen?"
en dan vervolgens krijg je een andere defecte kaart terug.

Het is helemaal geen bijzondere PC die je verkoopt. Dus ik kan me niet voorstellen dat hij niet zo'n PC in zijn omgeving kan vinden. Mijn advies, zoals meerderen: niet doen!

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 26-05-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hier wil je toch helemaal niet aan beginnen? Bij dit soort dingen zet ik in mijn advertenties:

"Alleen ophalen. Wordt niet verstuurd. Werkend te zien".

Zo niet? Jammer. En die "gelijk oversteken" vraag? Google maar eens op "marktplaats gelijk oversteken scam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:03:
Hier wil je toch helemaal niet aan beginnen? Bij dit soort dingen zet ik in mijn advertenties:

"Alleen ophalen. Wordt niet verstuurd. Werkend te zien".

Zo niet? Jammer. En die "gelijk oversteken" vraag? Google maar eens op "marktplaats gelijk oversteken scam"
Ja klopt, heb gezegd dat ik het niet zie zitten.

Hij bleef volhouden dat hij het risico op zich nam etc. maar zie het gewoon niet zitten.
Dadelijk is levering ook nog vertraagd door Corona en is het helemaal feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00
Sowieso handel ik Marktplaats aankopen en verkopen uitsluitend persoonlijk af. Wil de tegenpartij het artikel niet bij mij ophalen of kan ik het niet afhalen, dan pech gehad. Dan kijk ik wel weer verder.

Ergerlijk vind ik dat wanneer ik duidelijk in mijn advertentie zet dat het artikel uitsluitend afgehaald kan worden, mensen toch vragen of ik het kan opsturen. Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Hij bleef volhouden dat hij het risico op zich nam etc. maar zie het gewoon niet zitten.
Heeft ie pech alleen ophalen is alleen ophalen.

Ik heb vaak niet eens zin om alles in te moeten gaan pakken en naar het postkantoor te brengen. Dus zet vrijwel altijd "alleen ophalen" als ik überhaupt nog iets op MP zet overigens.

En dan heb je idd altijd de "kan je ook opsturen" vraag, nou is "nee" gelukkig ook een antwoord.

Maar ik vermoed dat jij "nee, want...." hebt geantwoord, en alles wat er na die "want" komt zien mensen als aanleiding om toch vooral hun eigen zin te krijgen.

Dus gewoon nee.(punt) beetje assertiever worden hoor. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Yushi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Ik begrijp het wel. Lekker aan iemand in de buurt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yushi
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Heeft ie pech alleen ophalen is alleen ophalen.

Ik heb vaak niet eens zin om alles in te moeten gaan pakken en naar het postkantoor te brengen. Dus zet vrijwel altijd "alleen ophalen" als ik überhaupt nog iets op MP zet overigens.

En dan heb je idd altijd de "kan je ook opsturen" vraag, nou is "nee" gelukkig ook een antwoord.

Maar ik vermoed dat jij "nee, want...." hebt geantwoord, en alles wat er na die "want" komt zien mensen als aanleiding om toch vooral hun eigen zin te krijgen.

Dus gewoon nee.(punt) beetje assertiever worden hoor. ;)
Ik had er inderdaad een mooi verhaaltje van gemaakt over dat ze niet voorzichtig zijn met de pakketjes en de levertijd met corona.

Maar toen na zijn reactie heb ik ook gewoon teruggestuurd, "Sorry, ik zie het niet zitten" en maar geblokkeerd.
Pagina: 1