Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grafana met (Singlestat Math plugin) decimalen correctie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
Ik heb op de Github van de maker van de plugin een issue geplaatst, maar de plugin lijkt niet actief.

In ieder geval ik lees mijn P1 meter uit met een Wemos D1 mini met ESP EASY Firmware. Alles gaat mooi via Domoticz naar InfluxDB en in Grafana ben ik alles aan het organiseren.

Echter om mijn huidige energieverbruik/levering te zien moet ik een berekening toepassing op de 4 telwerken.

Hiervoor gebruik ik https://grafana.com/grafa...or1-singlestat-math-panel

Dit werkt mooi op 1 puntje na.
Zodra ik over de 999W ga krijg ik fijn automatisch kW te zien, maar dan 1kW, niet 1.000kW. Dus of ik nu 1000 of 1499W verbruikt, dat verschil zie ik niet.

Nu kan ik het aantal decimalen op 3 zetten en dan zie ik fijn 1.234kW maar zodra ik dan weer onder de 1000W kom zie ik 999.000W staan.

Zie onderstaande screenshots

Ik neem aan dat dit ergens aan te passen moet zijn, maar als code noob heb ik geen idee waar ik moet zoeken.

Iemand die even wat hulp kan bieden?

PS: Voor mensen die mijn Grafana dashboard willen zien:

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:28
QinX schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:28:

Zodra ik over de 999W ga krijg ik fijn automatisch kW te zien, maar dan 1kW, niet 1.000kW. Dus of ik nu 1000 of 1499W verbruikt, dat verschil zie ik niet.

Nu kan ik het aantal decimalen op 3 zetten en dan zie ik fijn 1.234kW maar zodra ik dan weer onder de 1000W kom zie ik 999.000W staan.
Als ik deze op Watt en Auto zet zie ik gewoon 2.863 kW bijv.
Maar mijn getallen zijn dan ook hele watts in de database. Misschien maakt dat uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QinX
jobr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:30:
[...]

Als ik deze op Watt en Auto zet zie ik gewoon 2.863 kW bijv.
Maar mijn getallen zijn dan ook hele watts in de database. Misschien maakt dat uit.
Gebruik je de plugin? Want de normale Singlestat werkt inderdaad gewoon zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
QinX schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Gebruik je de plugin? Want de normale Singlestat werkt inderdaad gewoon zo.
Normaal niet maar net even getest door te wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QinX
jobr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Normaal niet maar net even getest door te wisselen.
`
Oké, even gekeken wat dat kan zijn.
Het lijkt alsof een negatief getal van invloed is.

Ik doe Verbruik-Levering. Wat overdag meestal betekend dat ik negatief getal heb aangezien ik terug lever.
Dus feitelijk 0-1234=-1kW volgens de plugin.
Zojuist de waterkoker aangezet en dat geeft 2000-123=1.877kW, dus netjes 3 decimalen op Auto.
Dus er lijkt iets mis te gaan als de getallen negatief zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
QinX schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:09:
[...]

`
Oké, even gekeken wat dat kan zijn.
Het lijkt alsof een negatief getal van invloed is.

Ik doe Verbruik-Levering. Wat overdag meestal betekend dat ik negatief getal heb aangezien ik terug lever.
Dus feitelijk 0-1234=-1kW volgens de plugin.
Zojuist de waterkoker aangezet en dat geeft 2000-123=1.877kW, dus netjes 3 decimalen op Auto.
Dus er lijkt iets mis te gaan als de getallen negatief zijn.
Inderdaad, als ik mijn getal x-1 doe krijg ik dat effect ook.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True