Toon posts:

Laag volume en gezoem uit speaker met platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• semvee
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-01-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn Omnitronic BD-1520 (Platenspeler) op mijn Eneby (Bluetooth speaker met aux-ingang): hoe zorg ik ervoor dat het geluid op een 'normaal' volume uit de speaker komt, zonder gezoem?

Uit de platenspeler komt een line-signaal. Naar mijn weten moet het dus geen probleem zijn om de platenspeler zonder phono-voorversterker aan te sluiten op de speaker. Het volume blijft echter erg laag, er zit gezoem doorheen en na een aantal seconden stopt het geluid uit de speaker te komen.
Het enige dat ik nog heb toegevoegd, is een verbindingsstukje om de RCA om te zetten naar 3,5mm zodat deze in de speaker past.

Wat ik verder kan bedenken is dat het probleem (deels) veroorzaakt wordt door de overgang van stereo (platenspeler) naar mono (speaker).

Nogmaals de vraag: hoe zorg ik ervoor dat het geluid op een 'normaal' volume uit de speaker komt, zonder gezoem? Toch proberen er een voorversterker tussen te zetten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je hebt een voorversterker nodig, de handleiding zegt dat ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 11:41

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Yep, voorversterker moet de klus klaren.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, FIRST Blog en Treinkaartjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je hem opzoekt, zijn de specs wat verwarrend, daar staat namelijk dat hij een line-out heeft. Maar aangezien er bij de tulp-pluggen ook nog een losse massa-draad zit, weet ik al 100% zeker dat dit phono- en geen line-out is.

Draaitafels die direct line-out geven bestaan vrijwel niet en zijn vaak van discutabele kwaliteit.

Je hebt een phono-preamp/voorversterker nodig. Die dingen zijn te koop vanaf €20 voor een basis kwaliteit tot vele honderden euro's voor topkwaliteit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:54:
Als je hem opzoekt, zijn de specs wat verwarrend, daar staat namelijk dat hij een line-out heeft. Maar aangezien er bij de tulp-pluggen ook nog een losse massa-draad zit, weet ik al 100% zeker dat dit phono- en geen line-out is.

Draaitafels die direct line-out geven bestaan vrijwel niet en zijn vaak van discutabele kwaliteit.

Je hebt een phono-preamp/voorversterker nodig. Die dingen zijn te koop vanaf €20 voor een basis kwaliteit tot vele honderden euro's voor topkwaliteit.
De handleiding zegt letterlijk om hem aan te sluiten op de phono aansluiting van de versterker, OP heeft die simpelweg niet gelezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee