Achteruitrijcamera op camper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13
Mijn ouders willen graag op hun camper een achteruitrijcamera bouwen, nu hebben ze zonder iets te zeggen of vragen 1 gekocht via bol.com en zou ik vanmiddag helpen met inbouwen.
Bij het zien van de verpakking en scherm+camera zag ik eigenlijk al dit komt van aliexpress alleen dan 100 euro duurder omdat het van Bol komt.

Na 1 min zoeken zag ik idd het scherm daar voor 40 euro ipv 140.
Gelukkig was het een draadloos systeem en werkte het amper tot niet en gaan ze het nu terug sturen omdat met kabels duidelijk beter gaat zijn.

Zijn er hier toevallig mensen die in het verleden dit klusjes zelf gedaan hebben en advies hebben voor welk systeem te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
80%/90% van het verhaal is irrelevant.

Wat willen ze precies? ( een achteruitcamera + scherm zover ik kan vinden )

Wat voor auto en caravan Camper hebben ze? Heeft de auto zelf al een scherm?
Wat moet het kunnen en bieden? Wat is het budget?
Moet het draadloos zijn? Of toch liever bekabeld.

Wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 26-05-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Heb er zelf 0 kennis van maar mij lijkt bekabeld beter?
Het gaat om een Mercedes sprinter omgebouwd tot camper. Er zit geen scherm in en zou deze dus bij de set moeten zitten!

Dit is de set die ze nu hebben besteld maar oogt en voelt erg goedkoop aan
https://www.bol.com/nl/p/...JIoA.1_22.24.ProductTitle

Deze zag ik zelf, weliswaar ook draadloos maar oogt in mijn ogen veel degelijker?
https://www.winparts.nl/i...798918.html#specificaties

Het is vooral om hulp te hebben bij het achteruit rijden

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 26-05-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Setje dat je linkt is eigenlijk prima. Draadloos is juist voor dit soort dingen erg praktisch.

Misschien de installatie nog eens goed doorlopen, ik zie bij de reviews ook niet echt staan dat het slecht is.

Dat het duurder is, duh, hier krijg je namelijk WEL service en hoef je geen 2 maanden te wachten, dus al dat anti-bol geblaat kan je wel weglaten de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:39
Voor mijn schoonouders heb ik hetzelfde gedaan voor hun Peugeot Boxer camper.
De camera is geïntegreerd in het derde remlicht. Het beeld wordt weergegeven op de Android radio die ik ook heb ingebouwd. Allemaal via kabel aangesloten. Draadloos lijkt mij vragen om ellende.

Om wat voor model gaat het?
Spul van Aliexpress is overigens erg goed al zeg ik het zelf. En in veel gevallen hetzelfde als wat je op bol.com ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:26:
Setje dat je linkt is eigenlijk prima. Draadloos is juist voor dit soort dingen erg praktisch.

Misschien de installatie nog eens goed doorlopen, ik zie bij de reviews ook niet echt staan dat het slecht is.

Dat het duurder is, duh, hier krijg je namelijk WEL service en hoef je geen 2 maanden te wachten, dus al dat anti-bol geblaat kan je wel weglaten de volgende keer.
Helaas bij aansluiting kregen we geen beeld met de camera maar kregen we het scherm wel werkend, waarop we het anders wilde proberen, toen kregen we het hele scherm niet eens meer aan en leek hij het al begeven te hebben. :X

Bedoel je het setje van Ali of van winparts?

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk0s op 26-05-2020 15:37 ]

Pagina: 1