Alternatief Glasvezelnetwerk na 3maanden wachten op KPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-04 09:30
Mijn vraag

Sinds onze verhuizing overgestapt van ziggo naar kpn met de gedachte dan krijg ik glasvezel. 25maart aangevraagd, 26 mei nog steeds geen glasvezel door "meerwerk" ongeveer 15x gebeld en elke keer wordt er zogenaamd een spoedbericht uitgedaan naar de uitvoerder.

Nu ben ik er echt helemaal klaar mee, ook omdat ik her en der lees dat mensen 8 maanden wachten op hun glasvezel aansluiting.

O.a. een overweging om voor KPN te gaan was omdat zij met stopcontact stekkers netwerkkabel kunnen aansluiten op de tv en andere apparaten (omdat onze aansluiting in huis ongunstig is t.o.v. de tv)

Welke provider is een goed/beter alternatief dan KPN?

Relevante software en hardware die ik gebruik

-Stekkers met netwerkkabel om zo geen kabel dwars door de kamer te krijgen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Tmobile, echter lijken de reviews over tmobile niet veel belovend
Caiway, echter zie ik hier veel restricties wat betreft meerdere tv's

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1174526 op 07-06-2020 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
En je bedoelt gewoon powerline adapters? Daarvoor ben je niet afhankelijk van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mxmemx Krijgen doe je natuurlijk niks... ;)

Maar, wat me niet helemaal duidelijk is, woon je nu ergens waar de glasvezelaansluiting al fysiek aanwezig is, of moet 'ie nog naar binnen gebracht worden?

M.a.w. als je een postcode check doet bij b.v. https://www.kpnnetwerk.nl/ wat is dan de status?

Heb je al mondeling (gebeld) contact gehad met een HD van een ISP? Desnoods bel je b.v. Xs4all, vraag hoe snel ze kunnen leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 26-05-2020 15:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:41
Zou inderdaad eerst nagaan of glasvezel netwerk al fysiek aanwezig is.

Als dit wel zo is, mijn ervaring met Tmobile: Internet perfect, TV ruk.
Kastje is traag, opnemen werkt nog met een HDD. Kastje loopt ook vaak vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:49
T-Mobile (en de rest van de providers) willen nog steeds glas aanleggen over hetzelfde glasvezelnetwerk.
Als KPN het niet voor elkaar krijgt om fysieke redenen te leveren op jouw adres, dan gaat een andere provider dat ook niet lukken. Dit is geen KPN product-probleem, dit is een netwerk probleem (en dat netwerk is toevallig van KPN, maar dat netwerk wordt door alle andere providers (muv Ziggo ofc) gebruikt).

Ik kan nu wel T-Mobile, Budget Thuis, Youfone, XS4ALL, Tweak etc etc etc gaan noemen, maar allemaal werken ze over diezelfde glasvezel.

Powerline werkt (vziw) voor alle providers. Dat is geen 'KPN exclusive' haha.

Dat wil zeggen: het werkt voor alle providers even ruk, volledig afhankelijk van de kwaliteit van je elektra installatie in huis. In oudere huizen of appartementen wil powerline wel eens vervelend doen. Kabels trekken is altijd een pré. Regelmatig kan je de COAX vervangen door ethernet, de monteur kan dat regelmatig ook voor je doen, afhankelijk van jouw thuissituatie natuurlijk.

Hier overigens een tevreden T-Mobile klant.
Afhankelijk van wat je wil kijken en je hardware kan ik NLZiet ook aanraden trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33
Misschien geen antwoord op je vraag, maar als je een coax-aansluiting je woonkamer hebt kan je ook een internet over coax-adapter gebruiken om een netwerkaansluiting in je woonkamer te realiseren. Dit werkt vaak heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
Als antwoord op je titel "Alternatief Glasvezelnetwerk"...
Dat kan niet, tenzij je meerdere glasvezelaansluitingen in huis hebt.

Is het glasvezelnetwerk in jouw buurt aangelegd door KPN NetwerkNL?
Ik verwacht van wel, aangezien de provider KPN hier over kan leveren.

Het "meerwerk" wijst waarschijnlijk op het feit dat de vezel(s) nog naar binenn moeten gebracht en moeten worden afgewerkt.

Heb je al een keer contact gehad met KPN NetwerkNL?
Telefonisch via 088 006 37 44
WhatsApp via +31 6 30856291

Ik kan mij zo voorstellen dat er een aantal aannemers zijn die de afgelopen weken geen werkzaamheden binnenshuis hebben uitgevoerd en dat daardoor de werkzaamheden op beginnen te stapelen.
Dat is niet de schuld van de provider KPN of KPN NetwerkNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Volgens de KPN netwerk check:

Je hebt toegang tot
glasvezel
Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.
Gefeliciteerd, jij kunt gebruikmaken van het meest krachtige netwerk.
Om het te kunnen gebruiken, heb je nog wel een abonnement nodig.

Abonnement afgesloten en vervolgens al 3 maanden aan het wachten.

Wat zij mij verteld hebben is dat ze 3 huizen verderop de aansluiting moeten maken en dan bij mij in de meterkast moeten brengen. Dit is het meerwerk wat nu dus al 3maanden op goedkeuring wacht.

@Dennis-L ik heb ze welgeteld 15x gebeld met 0 resultaat, ja een sorry en kunnen echt niets anders doen dan wachten...

Als het zoals vele reviews aangeven 8 maanden gaat duren dacht ik misschien kan een andere provider wel degelijk sneller die aansluiting gereedmaken vandaar mijn vraag. Anders toch weer terug naar ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 1174526 op 07-06-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
mxmemx schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:20:
Volgens de KPN netwerk check:

Je hebt toegang tot
glasvezel
Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.
Gefeliciteerd, jij kunt gebruikmaken van het meest krachtige netwerk.
Om het te kunnen gebruiken, heb je nog wel een abonnement nodig.

Abonnement afgesloten en vervolgens al 3 maanden aan het wachten.

Wat zij mij verteld hebben is dat ze 3 huizen verderop de aansluiting moeten maken en dan bij mij in de meterkast moeten brengen. Dit is het meerwerk wat nu dus al 3maanden op goedkeuring wacht.

@Dennis-L ik heb ze welgeteld 15x gebeld met 0 resultaat, ja een sorry en kunnen echt niets anders doen dan wachten...

Als het zoals vele reviews aangeven 8 maanden gaat duren dacht ik misschien kan een andere provider wel degelijk sneller die aansluiting gereedmaken vandaar mijn vraag. Anders toch weer terug naar ziggo..
toon volledige bericht
Nee, dat kan een andere provider dus niet :)
Het is niet de provider die je aansluiting gereed moet maken, maar de eigenaar van het netwerk (in dit geval dus KPN NetwerkNL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 1174526 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:34:
Waarom ga je niet gewoon voor Caiway/Delta?

Met name Delta is een prima partij?
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Het is een KPN NetwerkNL aansluiting, die gaat Caiway/Delta niet even voor je fixen hoor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 26-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Misschien kan @Barre73 nog iets meer zien m.b.t. jouw aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1174526 op 07-06-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mxmemx schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:51:
.. 25maart aangevraagd, 26 mei nog steeds geen glasvezel...
*knip* Je hoeft niet te reageren als je niets bij kunt dragen aan de discussie.

[ Voor 35% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-05-2020 16:58 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:49:
[...]

[mbr]*knip* Je hoeft niet te reageren als je niets bij kunt dragen aan de discussie.[/mbr]

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis-L op 26-05-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Dennis-L helaas voor mij dus. Dan moet ik toch maar eens goed na gaan denken over ziggo. Bedankt voor de response allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:49
mxmemx schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:05:
@Dennis-L helaas voor mij dus. Dan moet ik toch maar eens goed na gaan denken over ziggo. Bedankt voor de response allemaal!
Je kan je providerkeuze inderdaad laten afhangen van een pandemie :P

Waar het kortom dus op neer komt is dat jouw glasvezelkabel nog niet fysiek in je huis zit en de monteurs nu even stil zitten. Dat was je ongetwijfeld ook wel aan de telefoon verteld; je topic had meerwaarde als je dat had vermeld, maar dan kon je minder goed je frustraties kwijt natuurlijk :P
Je kan nu heel boos op KPN worden maar dat heeft totaal geen zin. KPN kan weinig aan een pandemie doen en/of een glasvezelmonteur langssturen bij particulieren in tijden van corona.

En zoals eerder genoemd, je titel zegt 3 maanden, maar feitelijk is het dus 2 maanden.

Anyhow, er bestaat dus geen enkel alternatief, behalve dan Ziggo.
Mocht je echter naar nieuwbouw zijn verhuisd, dan kan het ook maar zo zijn dat ook daar nog fysiek werk voor gedaan moet worden. Dan heb je exact hetzelfde probleem.

Sidenote: een verhuizing is een prima moment om te gebruiken om ethernetkabels naar alle vertrekken te trekken. Als je ze niet voor je TV gebruikt, wil je ze wel elders voor gebruiken op termijn.

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:24
Dennis-L schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:44:
Misschien kan @Barre73 nog iets meer zien m.b.t. jouw aansluiting...
@mxmemx als je het adres in een DM stuurt zal ik kijken wat er precies aan de hand is. Zou de eerste keer niet zijn dat een klantenservice iets niet helemaal of niet goed overbrengt...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barre73
Voor wie meeleest: Dit had niets te maken met Coronamaatregelen. De kabel lag al jaren klaar klaar in de stoep voor de woning (volgens de netwerkadministratie). Na bestelling is de aannemer erheen gegaan en geconstateerd dat die kabel daar niet lag en dat er een stuk verder gegraven moest worden. Daarvoor moest goedkeuring worden gevraagd bij KPN Netwerk NL. Dat heeft zowel bij de aannemer als bij KPN Netwerk NL langer geduurd dan zou moeten. Inmiddels is het goedgekeurd en kan de aansluiting alsnog worden gepland.

@mxmemx Je geeft in je eerste bericht aan dat de aansluiting ongunstig is ten opzichte van TV e.d. Maar er is nog helemaal geen glasvezelaansluiting in huis dus wellicht kan je in overleg met de aannemer die de kabel moet binnen brengen een locatie afspreken die voor jouw wat handiger is. Tegen de buitenmuur in de woonkamer of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dank voor het uitzoeken @Barre73 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
Voor wie meeleest: Dit had niets te maken met Coronamaatregelen. De kabel lag al jaren klaar klaar in de stoep voor de woning (volgens de netwerkadministratie). Na bestelling is de aannemer erheen gegaan en geconstateerd dat die kabel daar niet lag en dat er een stuk verder gegraven moest worden. Daarvoor moest goedkeuring worden gevraagd bij KPN Netwerk NL. Dat heeft zowel bij de aannemer als bij KPN Netwerk NL langer geduurd dan zou moeten. Inmiddels is het goedgekeurd en kan de aansluiting alsnog worden gepland.

@mxmemx Je geeft in je eerste bericht aan dat de aansluiting ongunstig is ten opzichte van TV e.d. Maar er is nog helemaal geen glasvezelaansluiting in huis dus wellicht kan je in overleg met de aannemer die de kabel moet binnen brengen een locatie afspreken die voor jouw wat handiger is. Tegen de buitenmuur in de woonkamer of zoiets...
Mijn uitleg is niet helemaal juist geweest gok ik, het koperkabelkastje (waar glasvezel in moet) hangt gewoon in de meterkast. Maar mijn netwerk kabel vanaf de meterkast kan alleen naar de noordzijde van de woonkamer gebracht worden (tevens ook de coax) en de tv staat, lekker rebels, aan de zuidzijde waardoor een kabel (mits die stekker dingen) dwars door de woonkamer moest lopen....

Maar zoals je zei lijkt alles nu goed te gaan dus ik ben allang blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mxmemx schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:13:
[...]

Mijn uitleg is niet helemaal juist geweest gok ik, het koperkabelkastje (waar glasvezel in moet) hangt gewoon in de meterkast. Maar mijn netwerk kabel vanaf de meterkast kan alleen naar de noordzijde van de woonkamer gebracht worden (tevens ook de coax) en de tv staat, lekker rebels, aan de zuidzijde waardoor een kabel (mits die stekker dingen) dwars door de woonkamer moest lopen....

Maar zoals je zei lijkt alles nu goed te gaan dus ik ben allang blij :D
Ik snap nog niet helemaal waarom je het koper kastje (ISRA punt) in 1 adem noemt met de nog aan te leggen glasvezel. De twee hebben niks met elkaar te maken en de glasvezel moet daar zeker niet in. Het zijn twee volledig verschillende netwerken en structuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Ik snap nog niet helemaal waarom je het koper kastje (ISRA punt) in 1 adem noemt met de nog aan te leggen glasvezel. De twee hebben niks met elkaar te maken en de glasvezel moet daar zeker niet in. Het zijn twee volledig verschillende netwerken en structuren.
Van wat ik begreep van kpnnetwerk, is dit kastje de blauwe kabel de koperkabel en komt de glasvezel ernaast bevestigd in hetzelfde kastje?

vAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6ocfwL53reK8xOSOfW9AAo-LOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EJ0734H4wFo6lIuoWrWeROSF.png?f=user_large (foto van google, bij mij is alleen de blauwe kabel aanwezig in het kastje met niets eromheen)

[ Voor 6% gewijzigd door mxmemx op 27-05-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
mxmemx schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:34:
[...]

Van wat ik begreep van kpnnetwerk, is dit kastje de blauwe kabel de koperkabel en komt de glasvezel ernaast bevestigd in hetzelfde kastje?

v[Afbeelding] (foto van google, bij mij is alleen de blauwe kabel aanwezig in het kastje met niets eromheen)
Nee, het is precies zoals @Barre73 zegt. KPN gaat toch ook geen glas plaatsen in het aansluitpunt van Ziggo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 1174526 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:34:
Waarom ga je niet gewoon voor Caiway/Delta?

Met name Delta is een prima partij?
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Eigen gebied van Caiway mogelijk, maar hun 'outside' gebied wil je niet in zitten, buiten dat je aanzienlijk meer betaald dan eigen gebied, heb je een enkel extra (on demand, interactief), en aangezien hij Ziggo noemt, volgens mij zit Caiway nergens waar Ziggo ook zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Nee, het is precies zoals @Barre73 zegt. KPN gaat toch ook geen glas plaatsen in het aansluitpunt van Ziggo? :?
Chips... @mxmemx heeft wel gelijk. Dit is een Trinet aansluiting. In die blauwe kabel van KPN zitten twee tubes van 4mm. In de ene zit een 1x4-tje die doorloopt naar een kadelverdeler ergens in een miniwijkcentrale.. De andere is leeg en wordt gebruikt voor glasvezel en die komt apart uit in een Reggefiber Pop.

Maar dan nog komt de vezel niet in dat kastje maar wordt er weer uitgevoerd en ernaast afgewerkt in een normale FTU van KPN NetwerkNL. Maar wel ernaast dus ja, dan komt de FTU in de meterkast.

Maar als je geen telefoonkabel gebruikt binnenshuis kan je wellicht een UTP kabel door de buis trekken die van meterkast naar een telefoonwandcontactdoos in de kamer loopt? Dat deel is van jezelf, niet van KPN.

Pagina: 1