Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Factuur hostingprovider niet aangekomen, nu incassobureau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:37
Hallo allemaal,

Bij deze een vraag van mijn kant aangaande de volgende situatie:

Wij kregen afgelopen week ineens een brief van een incassobureau namens een hostingprovider waar wij een website hebben draaien. Het blijkt dat wij een factuur niet hebben voldaan, die in december 2019 zou zijn verstuurd. Bij controle van ons Gmailadres blijkt dat wij deze mail daadwerkelijk niet ontvangen hebben, ook niet in de spamfolder.

Vandaag hebben wij gebeld met de hostingprovider en die zeggen op de hoogte te zijn van een probleem bij Gmail ("de spamfilters zijn aangescherpt afgelopen jaar") en dat ze deze situatie vaker horen de afgelopen tijd. Tegelijkertijd zeggen ze "maar goed.. het is nu al uit onze handen.. het ligt al bij het incassobureau, dus we kunnen er niets meer aan doen".

Het incassobureau geeft ons de ruimte om er eerst met de hostingprovider uit te komen, hebben de incasso tijdelijk opgeschort.

In 2017 en 2018 zijn de facturen overigens naar hetzelfde mailadres verstuurd, keurig aangekomen en tijdig betaald door ons.

Mijn mening:
* Ik ga de geleverde dienst nu per direct betalen. We hebben een jaar hosting genoten bij deze partij en daarvoor zijn wij uiteraard geld verschuldigd.
* Ik vind de gang naar een incassobureau door de hostingprovider niet juist: ze hebben ANW-gegevens en telefoonnummer van ons. Indien een factuur niet betaald wordt en je weet dat je problemen hebt met de grootste maildienst ter wereld, dan kan je ook op een andere manier contact zoeken met je klanten.
* Ik vind dat als je als hostingprovider problemen hebt met Gmail, dat je dat dan zelf moet gaan oplossen, dat kan je de klant niet verwijten. Ook de kosten die hier nu uit voortvloeien kan je niet op de klant afwentelen vind ik. Gmail heeft daar zelf ook goede supportpagina's over (https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=nl)

Hebben jullie goede adviezen voor me? Ik heb evt rechtsbijstand indien het nodig is, maar wellicht kan ik dit al in de kiem smoren.
In hoeverre is een hostingprovider nalatig als die willens en wetens facturen naar Gmail blijft sturen, terwijl bekend is dat mails niet door het spamfilter komen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:24
Betreft het een zakelijk contract?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-11 22:24
Het probleem lijkt me wel bij jou te zitten, het is de dienst die jij gebruikt die beslist om die mail niet af te leveren. De factuur is netjes verzonden door de andere partij. Is het niet mogelijk om de spamfolder toch regelmatig even door te nemen om dit soort zaken te voorkomen?
Blijft natuurlijk jammer dat ze niet even hebben gebeld inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-11 16:49

De Nelis

en anders maar niet...

Chielemans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:
In hoeverre is een hostingprovider nalatig als die willens en wetens facturen naar Gmail blijft sturen, terwijl bekend is dat mails niet door het spamfilter komen?

Bij voorbaat dank!
Hebben ze een ander email adres van je waar ze hun communicatie naartoe kunnen sturen? En bij gmail veranderen constant zaken waardoor bepaalde emails opeens in spam terecht kunnen komen die anders normaal in de inbox terecht kwamen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het ligt er aan of de mail geweigerd is door Gmail of dat de mail geaccepteerd is maar daarna weggegooid.

Als de mail geaccepteerd is door Gmail, dan is het daarna jouw probleem. Als de mail geweigerd wordt dan is het het probleem van de hosting partij.

Maar goed dan nog moet je kijken of ze zich aan de juiste procedure gehouden hebben om te zien of de incasso kosten wel terecht zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chielemans
* de mail is niet eens in de spam terecht gekomen, maar gewoon in zijn geheel niet aangekomen bij mij. Ik check met enige regelmaat juist ook de spam-folder om dit soort dingen te voorkomen.
Vraag: betekent dat dat de mail geweigerd is door Gmail? Of kan dat ook "stil": dat de mail geweigerd is door Gmail zonder bericht aan de verzender?

* Vorige facturen zijn wel normaal aangekomen op dit Gmailadres.

* Er is geen ander e-mailadres bekend, wel adres, telefoonnummer.

* Het betreft een consumenten-contract.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 08:52
In de spam folder worden alle mail ouders dan 30 dagen verwijderd. Dus dat lijkt mij nu erg lastig te controleren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-11 12:57
Als het zakelijk is dan mogen ze gelijk na verlopen termijn een incasso bureau op zetten.

Bij particulier zal er eerst een "14 dagen" aanmaning gestuurd moeten worden.
Daarna moet het bedrijf de consument ingebreke stellen. Dit moet per brief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Chielemans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:
Dit is wel heel doorzichtig om te proberen de schuld elders te leggen. Als jij een Gmail adres geeft in je contact details, dan gebruiken ze die.

Jij moet juist een contact adres geven waar dit niet zal gebeuren. Dat ze daarna wat meer moeite kunnen doen om contact op te nemen, tja. Hebben ze je telefoonnummer/mobiel etc?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 28-11 16:22
mijnhostingprovider.nl ?

net zo'n ervaring. was net te laat met reageren dat ik de hosting naar een andere provider wilde verhuizen, ik mocht gewoon nóg een jaar betalen. :(

[Voor 76% gewijzigd door Kees-Jan op 26-05-2020 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Is een aanmaning of herinnering per e-mail rechtsgeldig? En is e-mail überhaupt rechtsgeldig? Het korte antwoord hierop is: ja, (het versturen van een aanmaning of herinnering per) e-mail is rechtsgeldig.

De enige uitzondering hierop is de ingebrekestelling. Hoewel.. een rechter heeft inmiddels bepaald dat een ingebrekestelling per e-mail wordt gezien als “schriftelijk” en dus ook is toegestaan. Wees hiermee echter wel voorzichtig, zorg er bijvoorbeeld minimaal voor dat je verzoekt om een leesbevestiging. De bewijslast ligt tenslotte bij jou.
Het stukje is voor bedrijven geschreven. Jou = een bedrijf.

[Voor 4% gewijzigd door bkor op 26-05-2020 15:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:02
gambieter schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Dit is wel heel doorzichtig om te proberen de schuld elders te leggen. Als jij een Gmail adres geeft in je contact details, dan gebruiken ze die.

Jij moet juist een contact adres geven waar dit niet zal gebeuren. Dat ze daarna wat meer moeite kunnen doen om contact op te nemen, tja. Hebben ze je telefoonnummer/mobiel etc?
Maar ja, andersom kunnen jij als klant niet ruiken dat gmail niet gaat werken. En het is gewoon een gerenommeerde emailprovider.
Anders kun je ook als verzender zorgen dat je in elke spamlist staat, dan komt het nooit aan. kun je lekker gratis verhogingen doorvoeren.

Zeker als het bekend is bij de verkoper hadden ze wel een stukje meer effort mogen doen. of gmail adressen weigeren, of even op een alternatieve manier contact opnemen.

Denk dat je als bedrijf ook weinig kans maakt voor een rechter.

Ja we weten dat de mails waarschijnlijk niet aan zouden komen, maar nee we hebben geen extra effort gestopt in contact krijgen met de klant. Waarom zouden we moeite doen om het falen van onze eigen infrastructuur recht te trekken?

[Voor 14% gewijzigd door timberleek op 26-05-2020 15:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

timberleek schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:10:
Maar ja, andersom kunnen jij als klant niet ruiken dat gmail niet gaat werken.
So what? Het gaat erom dat de TS probeert dat de hostingprovider te verwijten, alsof die kunnen ruiken dat Gmail het spamfilter aanpast. Het is gewoon een nul-argument wat de TS probeerde. Hij kan klagen over het niet proberen om nader contact op te nemen, herinnering etc, maar niet over dat de hostingprovider zou moeten weten dat Gmail ging filteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chielemans
* De naam van de hostingprovider noemen heeft geen zin, doe ik niet.
* Ze hebben ook een 06-nummer van ons; er is volgens hun systeem met ons gebeld. Wij hebben geen oproepen ontvangen; noch is er een voicemail achtergelaten.
* Er is geen ingebrekestelling verstuurd. En zo ja, dan is die ook geweigerd door Gmail (zit ook niet in de spamfolder).

Kortste klap lijkt te zijn:
- Betalen van de geleverde diensten
- Betwisten van het incassotraject: er is geen contact met ons gezocht en geen ingebrekestelling aangezegd.

We hebben trouwens gevraagd om een opzegformulier. Terwijl ik dit aan het typen was komt er nu net een mailtje binnen van de hostingprovider met dat formulier. Blijkbaar wordt met name het factuur-verstuur-mail-adres geblokkeerd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chielemans
gambieter schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:17:
[...]

So what? Het gaat erom dat de TS probeert dat de hostingprovider te verwijten, alsof die kunnen ruiken dat Gmail het spamfilter aanpast. Het is gewoon een nul-argument wat de TS probeerde. Hij kan klagen over het niet proberen om nader contact op te nemen, herinnering etc, maar niet over dat de hostingprovider zou moeten weten dat Gmail ging filteren.
Even reactie hierop:
De hostingprovider ZELF geeft aan dat ze de laatste tijd veel klachten krijgen van klanten dat mails naar Gmail niet aankomen. Ook degene aan de telefoon zei letterlijk "Ik krijg soms ook mails van ons bedrijf niet binnen".
Gmail heeft, net als andere grote providers, een aantal regels waaraan voldaan moet worden, wil je mensen kunnen mailen. Ik vind het logisch dat een hostingprovider aan die regels voldoet. Ze geven zelf ook aan op de hoogte te zijn van veranderingen binnen Gmail.. dan vind ik dat je je mailserver daar best op kan aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
Chielemans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:22:
[...]

dan vind ik dat je je mailserver daar best op kan aanpassen.
Want Google staat er om bekend dat ze aangeven hoe je jouw mailserver kan aanpassen, zodat je hen spamfilter kan omzeilen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chielemans
Droefsnoet schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Want Google staat er om bekend dat ze aangeven hoe je jouw mailserver kan aanpassen, zodat je hen spamfilter kan omzeilen?
Ja, zie bovengenoemde link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:04

Gotiniens

Fairly odd Tim

[...]

ik weet niet of je het de hostingprovider kan verwijten, maar je kan als mail versturende partij dus wel zien of mail die je verstuurd naar Google (meer dan alleen Gmail, denk ook aan GSuite) wel aankomt, en waarom deze geweigerd wordt. Daar heeft Google een heel mooi dashboard voor, Ook kan je daar DMARC voor gebruiken (al weet ik niet of Google ook dmarc reports terugstuurd.)

Ook zal zeer waarschijnlijk in je maillog verschijnen dat je mail niet geaccepteerd wordt door google.

[Voor 5% gewijzigd door Gotiniens op 26-05-2020 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 16:01
Droefsnoet schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Als Google je markeert als spam om de inhoud dan is dat tricky; alsnog vind ik het dan verantwoordelijkheid van de verzender om te zoeken naar een oorzaak. E-mail handtekening er uit is bijv. een stap die je heel makkelijk kan proberen en wat heel vaak de oorzaak van problemen is.

Maar er zijn veel meer redenen waarom Google mail plots niet meer in de inbox gooit.

Onlangs meegemaakt dat een server een IPv6 adres kreeg; geen AAAA record had in DNS en alles ging bouncen bij Google; andere providers accepteerden het nog wel.
SPF records niet op orde; spam.
From adres per ongeluk verkeerd ingesteld (bij automatisch verstuurde mail); spam.

Er zijn tientallen redenen waarom Google e-mail laat bouncen of in spam gooit. Voor het overgrote merendeel van die redenen kan je zeer eenvoudig achterhalen waarom het mis gaat. Alleen als het op basis van content van de mail naar spam gaat heb je een lastiger probleem maar ook dat is met wat uitzoeken en proberen uit te vinden tenzij je echt pilletjes verkoopt om een bepaald lichaamsdeel te vergroten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Chielemans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:22:
Ze geven zelf ook aan op de hoogte te zijn van veranderingen binnen Gmail.. dan vind ik dat je je mailserver daar best op kan aanpassen.
OK, en jij weet dat je jaarlijks voor afgenomen diensten moet betalen, maar hebt daar geen maatregelen voor genomen.

Je zult toch echt constructiever moeten gaan zijn ipv proberen de schuld elders te leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:39:
[...]

OK, en jij weet dat je jaarlijks voor afgenomen diensten moet betalen, maar hebt daar geen maatregelen voor genomen.

Je zult toch echt constructiever moeten gaan zijn ipv proberen de schuld elders te leggen.
Mijn bron (hoewel niet een wettekst) suggereert toch echt iets anders bij een ingebrekestelling. Het bedrijf gaf al aan dat de emails vaak in de spam belanden.

Het lijk me handiger om in plaats van gokwerk (over wat wel en niet redelijk zou zijn) toch liever te kijken naar wat er wettelijk geregeld is. Dit is vaak al via wat zoekwerk te vinden. Verder is gmail is geen kleine partij; er werd allang gezegd dat het bedrijf op de hoogte was met problemen met afleveren van (factuur) emails.

Voordat het richting incasso ging lijkt het erop dat het bedrijf allang meer moeite had moeten doen. Moet iemand anders denken, graag verwijzingen meegeven aub (links).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:02
als je als hosting provider het voor mekaar krijgt om in de spambox te belanden bij gmail dan mag je wat mij betreft al geen hosting provider heten want dan heeft het gewoon weg te maken met dat je mail configuratie niet deugt en er fouten zitten in de diverse dns records en mail configuratie.

Dit heb ik ook een tijd lang problemen mee gehad met diverse mail diensten (hotmail, gmail, etc) uiteindelijk gewoon de hele zooi onder gebracht bij microsoft voor de mail afhandeling om van dit gedoe af te zijn.Maar mijn core business is niet hosting en IT. Van zo'n bedrijf mag je verwachten dat ze up to date zijnw at betreft de mail configuraties en dns records. Ja diensten als gmail en hotmail zijn hierin stricter geworden om spam terug te brengen. Maar als provider moet je dat toch wel vrij snel in de gaten hebben dat deze niet aan komt bij je klanten en dat je pro actief moet gaan handelen daarop.

Ik zou dus in dit geval de hoofdsom gewoon voldoen aan de hosting provider en het incasso bureau verder succes wensen daar dat jij op eerste vordering de betaling hebt voldaan. Een rechter gaat niet mee in het verhaal ja ik heb de factuur per email gestuurd en klant heeft niet betaald. Tenzij die een aflever bewijs kan overhandigen maar dan moet die werken met sendinblue of soort gelijke diensten die echt tracking doen in de email of die is aangekomen en gelezen door de klant.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:49

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De discussie gaat wel alle kanten op hier.

Ja, de klant moet de factuur betalen en ja, de hostingprovider had beter zijn best moeten doen. Zo eenvoudig is het. Discussies over het wel of niet aansprakelijk zijn voor de werking van GMail doen er niet toe.

Het incassobureau heeft geen poot om op te staan want er is geen ingebrekestelling verstuurd door de hostingprovider. Althans, de hostingprovider kan niet hardmaken dat jij die hebt ontvangen. Zeker met de uitspraken dat ze vaker klachten krijgen over Gmail in je binnenzak. Probeer die uitspraak anders eens op schrift te krijgen.

Dus: voldoe de hoofdsom direct aan je hostingprovider en stuur het incassobureau een brief met de uitleg dat je geen ingebrekestelling hebt ontvangen van hun opdrachtgever en de vordering inmiddels hebt voldaan. En uiteraard dat je het invorderingsdeel niet gaat voldoen.

[Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-05-2020 16:06]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl -- Filmpje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:09
Ik vind het altijd zo belachelijk. Het ligt bij het incasso bureau dus wij kunnen niets meer voor u doen. Ook al heeft u gelijk...

Ze kunnen als opdrachtgever het altijd terug roepen. Alleen kost het ze geld. En dat willen ze niet.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:00
gambieter schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Mwoah. Als de hosting club zijn basale zaken niet op orde heeft, zoals spf, dkim etc, waardoor klanten van een van de meest gebruikte email diensten je mail niet ontvangen, dan is dat toch wel laakbaar, zeker voor een hosting bedrijf. Als ik ouderwets jou een brief stuur, maar er geen postzegel op plak, waardoor die misschien niet aankomt, dan is dat toch ook niet jou verantwoordelijkheid?

Maar goed, ts dient natuurlijk gewoon te betalen voor de geleverde dienst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Stel:

TS heeft een postbus, dit is zijn factuur adres.

Hostingbedrijf verstuurd per postnl de factuur hierheen, maar is ervan op de hoogte dat de post hier vaak niet bezorgd wordt.

TS is niet op de hoogte dat postnl hier niet bezorgd.

Lijkt mij duidelijk dat TS dan niks te verwijten valt.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:52
MaD_co schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:24:
Stel:

TS heeft een postbus, dit is zijn factuur adres.

Hostingbedrijf verstuurd per postnl de factuur hierheen, maar is ervan op de hoogte dat de post hier vaak niet bezorgd wordt.

TS is niet op de hoogte dat postnl hier niet bezorgd.

Lijkt mij duidelijk dat TS dan niks te verwijten valt.
Nee?
Je neemt iets af wat je elk jaar in december moet betalen en dan ga je in Jan of februari niet denken van he. Ik heb daar nog geen factuur van gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-11 21:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat je allemaal vindt boeit eigenlijk niet. Even hard, maar dit is zaken doen. Dus daar hebben emoties geen nut. Dus dan kom je uit op een hele simpele uitleg die je niet leuk gaat vinden, maar dat is beter dan dat ieder z'n mening geeft:

A: Ben je zakelijke klant?

Ja? though luck. In feite heb je een contract. Jij hoort net zo goed te weten dat je moet betalen en dat heb je verzuimd. Factuur of niet, die had je per definitie al vanaf het begin. Het is jouw verantwoording, niet van de ander. Punt.

B: Ben je particulier?

Prima, dan moet je een zogeheten "veertiendagenbrief" hebben ontvagen. De 14 dagen waarin je moet betalen gaan in op het moment dat je hem hebt ontvangen. Niet wanneer deze is verstuurd, of dagtekening, etc. etc.
Een schuldeiser dient ook te bewijzen dat die brief ontvangen is (en wanneer).

Als je dus particulier dit hebt afgenomen hoef je nihil aan incassokosten te betalen in deze situatie.

----

En nu de nuance; menig fatsoenlijk bedrijf die zal met je meedenken. Die naaien je niet gelijk een oor aan met een incasso. Even zakelijk gezien kost dat de ander ook alleen maar geld. Dus grote kans dat je hier gewoon met een pauper partij zit die dus zakelijk zo met je om gaat. Ik heb in 10 jaar tijd dit nooit gezien namelijk.
Je zou nog even 1x een mail kunnen sturen..maar ik zou persoonlijk mijn verlies nemen en naar een andere hoster zoeken.

My website is secure. https://isitthough.com ?

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 27-11 13:33
het as nu wel niet zo verstandig om al te laten blijken dat je wil opzeggen. Nu hebben ze geen druk om hun relatie met jou te herstellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gewoon de factuur rechtstreeks aan de hostingprovider betalen, zonder de incassokosten.

Een mail erachter aan sturen dat de factuur voldaan is en daarmee voor jou de kous af is. Geen verwijzingen naar de incasso of iets dergelijks, die gewoon negeren, maar wel met cc naar het incassobureau zodat zij weten dat ze geen partij (meer) zijn.

Grote kans dat je er niks meer van hoort.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:09
daveytje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Nee?
Je neemt iets af wat je elk jaar in december moet betalen en dan ga je in Jan of februari niet denken van he. Ik heb daar nog geen factuur van gekregen?
Gezien hoeveel ik moet betalen en er af gaat. Gaan zeker jaarlijkse betaling er wel eens in schieten. Maar het kan natuurlijk dat jij wel alles tip top in orde hebt en iedere maand alles door neemt om te kijken of er iets niet af is gegaan. Maar 9/10 mensen kunnen wel eens iets vergeten. En dan is een friendly reminder een mooie eerste stap.

[Voor 4% gewijzigd door loki504 op 30-05-2020 11:33]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:07
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:04:
De discussie gaat wel alle kanten op hier.

Ja, de klant moet de factuur betalen en ja, de hostingprovider had beter zijn best moeten doen. Zo eenvoudig is het. Discussies over het wel of niet aansprakelijk zijn voor de werking van GMail doen er niet toe.

Het incassobureau heeft geen poot om op te staan want er is geen ingebrekestelling verstuurd door de hostingprovider. Althans, de hostingprovider kan niet hardmaken dat jij die hebt ontvangen. Zeker met de uitspraken dat ze vaker klachten krijgen over Gmail in je binnenzak. Probeer die uitspraak anders eens op schrift te krijgen.

Dus: voldoe de hoofdsom direct aan je hostingprovider en stuur het incassobureau een brief met de uitleg dat je geen ingebrekestelling hebt ontvangen van hun opdrachtgever en de vordering inmiddels hebt voldaan. En uiteraard dat je het invorderingsdeel niet gaat voldoen.
Dit.

Als je nog geen factuur hebt van de hostingprovider zelf zal ik ze daar nog even om vragen.
Dan maak je dat ( oorspronkelijke ) bedrag over, zonder extra ( incasso ) kosten en dan heb jij aan je plicht voldaan.
Incassobureau verder negeren of aangeven dat de rekening al is betaald ( en als ze dan verder vervelend blijven doen alsnog negeren )

Verder wellicht op zoek naar een nieuwe hostingprovider want als ik zoiets zou meemaken dan heb ik geen vertrouwen meer in zo'n bedrijf.
Ze kunnen tenslotte volgens mij ook hun dienstverlening stoppen als zij van mening zijn dat jij ze nog geld schuldig bent, zulke taferelen wil je niet mee maken.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chielemans
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle suggesties. We hebben de hostingprovider om de facturen gevraagd, die we per direct alsnog in de mail hebben ontvangen. Evenals twee andere mails van de hostingprovider. Mijn vermoeden is dat hun mailadres waarmee ze facturen versturen als spam aangemerkt wordt. Wellicht kunnen ze dit zelf oplossen met mailproviders, of vragen aan hun klanten om deze mailadressen te whitelisten. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe partijen als bijv ziggo dat doen (waar ik ook maandelijks een factuur van krijg), maar dat zou deze hostingprovider ook moeten doen.

We hebben de belangrijkste suggestie overgenomen: een mail opgestuurd waarin we aangeven géén ingebrekestelling te hebben ontvangen. En we hebben per direct de hostingprovider betaald wat we verschuldigd waren. En aangegeven dat wat ons betreft hiermee de kous af is. En een kopie naar het incassobureau gestuurd.

Ik ga nu oriënteren op een andere hostingprovider. Het gaat om een kleine wordpress website, met weinig traffic. Ik zat voor 15 euro per jaar bij deze. Ga op zoek naar een vergelijkbare partij. Suggesties zijn welkom :) Ik denk wel dat ik nu voor een grotere partij ga om dit soort gedoe niet meer te hebben.

Nogmaals bedankt! En ik laat nog even weten hoe het afloopt binnenkort.

• Crazy-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:28

Crazy-

Best life ever

Heb je überhaupt per post een herinnering cq aanmaning gehad? Ik vermoed van niet.....

Factuur betalen; rest gooien op het feit dat je nooit herinnering/aanmaning gehad hebt.

6,3kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP - 80l. E-boiler - gasloos - Virtuele Pana WP thermostaat

• WhiteDog
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:53

WhiteDog

met zwarte hond

Het is mogelijk dat Gmail de mail aanneemt en alsnog weggooit zonder dat jij (ontvanger) en de afzender (hoster) daarvan op de hoogte zijn. Dit is "common practice" bij Hotmail.

Jou beginnen opbellen of een brief sturen kost de hoster tijd en geld. Daarnaast kunnen je contactgegevens niet meer kloppen. De hoster had wel iets meer moeite kunnen doen, bv. een SMS sturen (kan automatisch, kost niets) of je site even afsluiten (dan had je wel gereageerd waarschijnlijk) voor het droogweg bij een incasso te droppen.

Een grotere partij garandeert je niet dat de service beter is :)

Het is overigens niet verplicht om een aanmaning per (aangerekend) schrijven op te sturen.

Edit: 15 € per jaar? Goed gek als je daarvoor naar een incassobureau grijpt. Dit grapje kost hun al snel 50 €...

[Voor 8% gewijzigd door WhiteDog op 30-05-2020 17:42]

• harrr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:05
Alles is denk ik al wel gezegd. Wat je nog wel kan doen is het mailtje met het opzegformulier even bekijken. Je gaf aan dat die in de spam kwam, dus ik vermoed dat die verzonden is met een apart systeem dat zijn mail configuratie niet op orde heeft. Het gebeurd wel vaker dat daar een aparte mailserver aan hangt.

Als je het mailtje opent en kiest voor: Bron weergeven (soms het het iets anders) dan zie je of de mail is gemarkeerd als spam door een foutieve DMARC, DKIM of SPF record. Er staat dan fail of softfail. Staat alles op: PASS, dan is het echt de aangescherpte spamfilter. Staan e een of meerdere fails, dan sta je heel sterk (vind ik). Dan heeft de provider zijn instellingen niet op orde. Ik ben zelf webhoster en kijk er ook van op dat instellingen zouden aangescherpt zijn. Als je gewoon voldoet aan normale standaarden, dan komt mail bij Gmail gewoon binnen.

Een spam blokkade is logisch bij een DKIM of SPF fail. Ik zou het ook slecht vinden van Gmail als een spamfilter mail met een onjuiste ondertekende DKIM zouden accepteren als legitiem. DKIM en SPF horen bij de mail standaarden en mogen wat mij betreft gewoon niet fout zijn.

Verder had je inderdaad eerst herinnerd moeten worden per post. En telefoon: laat ze maar aantonen dat ze je gebeld hebben.

[Voor 13% gewijzigd door harrr op 30-05-2020 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:21

macnerd

No Apples please :-)

Kees-Jan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:04:
...
net zo'n ervaring. was net te laat met reageren dat ik de hosting naar een andere provider wilde verhuizen, ik mocht gewoon nóg een jaar betalen. :(
Offtopic, maar: met de Wet Van Dam (ingegaan december 2011) kun je abonnementen, lidmaatschappen en andere overeenkomsten ook tussentijds opzeggen als deze verlengd wordt. Het resterende geld moet dan terugbetaald worden.
Zie bv hier: Wikipedia: Abonnement

MacNerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01:01
Chielemans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:01:
* de mail is niet eens in de spam terecht gekomen, maar gewoon in zijn geheel niet aangekomen bij mij. Ik check met enige regelmaat juist ook de spam-folder om dit soort dingen te voorkomen.
Vraag: betekent dat dat de mail geweigerd is door Gmail? Of kan dat ook "stil": dat de mail geweigerd is door Gmail zonder bericht aan de verzender?

* Vorige facturen zijn wel normaal aangekomen op dit Gmailadres.

* Er is geen ander e-mailadres bekend, wel adres, telefoonnummer.

* Het betreft een consumenten-contract.
Heb je geen brief gekregen van de hostingprovider? Het bedrijf waar ik werk (geen hostingprovider) stuurt altijd een aantal herinneringen per mail en daarna bij de 3e mail ook een brief per post. Als er daarna nog niet betaald is dan wordt het uit handen gegeven aan een incassobureau.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-11 15:46
[...]

Hostingprovider kon het wellicht niet ruiken maar bevestigt wel het weet van de problemen die het heeft met mails naar Gmail adressen. Heeft ook andere contactgegevens van TS. Ze hadden even contact kunnen zoeken om aan te geven dat er mogelijk mails niet aankomen toen ze zagen dat er niet betaald was. Probleem speelt duidelijk tussen verzender (provider) en Gmail. Gebruiker kan dat niet weten.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True