Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yboyray
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16-06 08:12
Ik heb een .bat scriptje geschreven ik zou het wel mooi vinden als ik die standaard na een Windows installatie toe kan voegen (.bat toevoegen aan de windows image). en vervolgens deze direct uit kunnen laten voeren.

Beste antwoord (via Yboyray op 14-06-2020 16:32)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Yboyray schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:38:
[...]

- ik ben zelf heel lang bezig geweest met Windows imaging and configuration designer maar het blijkt dat de imaging functie hier uit is gehaald
-Via WDS en USB sticks
-Het niet kunnen implementeren van dit .bat bestand in een windows image
-Ik was een klein beetje ervaren met .bat bestanden maar powershell moet ook lukken.
Als je al met wds bezig bent geweest kijk dan ook eens naar WDS+ MDT dan kan je zobeetje alles toevoegen in de workflow.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:54
Wat heb je zelf al opgezocht?
Hoe rol je je images uit?
Waar loop je precies tegenaan?
Waarom bat en geen Powershell?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yboyray
Killah_Priest schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:05:
Wat heb je zelf al opgezocht?
Hoe rol je je images uit?
Waar loop je precies tegenaan?
Waarom bat en geen Powershell?
- ik ben zelf heel lang bezig geweest met Windows imaging and configuration designer maar het blijkt dat de imaging functie hier uit is gehaald
-Via WDS en USB sticks
-Ik was een klein beetje ervaren met .bat bestanden maar powershell moet ook lukken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Yboyray schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:38:
[...]

-Via WDS en USB sticks
Als je al met wds bezig bent geweest kijk dan ook eens naar WDS+ MDT dan kan je zobeetje alles toevoegen in de workflow.

• Yboyray
HKLM_ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:44:
[...]

Bedankt voor de tip ik zal er even naar kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
MDT is wat TS nodig heeft.

Hiermee kan je je volledige installatie aanpassen naar eigen wens.
Waaronder scripts, .bat files, applicaties installeren nadat Windows is geinstalleerd, bitlocker toevoegen etc.

bron: https://docs.microsoft.co...configmgr/mdt/use-the-mdt

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yboyray
Helaas is mijn project gefaald, Met MDT heb ik het een soort van werkbaar gekregen, maar helaas is mijn project uiteindelijk stop gezet. Erg bedankt voor jullie antwoorden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee