Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Access point na een switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick_NL13
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 22-10-2020
Mijn vraag
Ik heb mijn ziggo c7 terug geflashed naar de TP-Link Archer C7. Deze ben ik een IP-adres gegeven in de range van de ziggo router maar buiten de DHCP range. DHCP staat uit op het AP. De AP heb ik met een UTP kabel van LAN poort naar LAN poort op een switch geplaatst. Het wifi netwerk doet het maar ik heb geen internet verbinding, geen ip-adres verkregen.

Wat zie ik over het hoofd? Of probeer ik iets wat niet kan? Moet de DHCP toch aan op het AP en dan ranges scheiden?

Relevante software en hardware die ik gebruik,

TP-Link Archer C7 V2 laatst beschikbare firmware
Netgear GS110Tp_V3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Twee dingen die je kunt testen/bekijken:

- Kun je het access point wel pingen als je je pc/laptop met een kabel aansluit op je netwerk? Als dat lukt, weet je dat je AP in ieder geval bereikbaar is via de kabel waarmee het is aangesloten.

- Als je handmatig een IP adres invult (met gateway adres en DNS server) op het via WiFi verbonden device (pc/laptop/smartphone), kun je dan je gateway pingen en werkt internet dan wel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:40
Welk IP adres heb je het AP precies gegeven? Je zegt buiten de range maar er zit een maximum aan die range. Daarbij is het laatste getal in de range gereserveerd.

Heeft die Archer geen AP mode? Het kan zijn dat als ie nog in router mode staat er nog dingen als firewall en NAT aanstaan.

Ik ken dei TP-Links niet maar Netgear en Asus routers hadden altijd expliciet een AP mode waarin dan bepaalde functies en zaken werden uitgeschakeld.

• Maverick_NL13
Ik kan de AP niet pingen.

Als ik de AP aansluit aan de Ziggo modem dan werkt hij wel.

Als ik hem aan de switch aansluit niet meer.

Ik heb de AP een ip gegeven 192.168.178.254 dit ligt buiten de DHCP range van de modem deze gaat tot 192.168.178.200

De TP-Link is ingesteld volgens de website van TP-Link om een AP in te stellen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:40
Okay dat zou moeten werken in theorie. 255 is gereserveerd als broadcast. Dus 254 is maximum van dat subnet.

Je gaat niet in op mijn vraag over een dedicated AP mode. Heeft die archer dat? Zo ja zet dat aan zodat alles aan onnodige NAT en firewall uitgezet wordt. Je hebt nu niks in de wan poort wat ie wel verwacht omdat ie denkt dat ie een router is.

Of zet alles handmatig uit of zet AP mode aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Ik heb dezelfde opstelling met vast IP (DHCP uit op AP) maar wel in DHCP scope van router aangezien ik deze op MAC adres op de Ziggo router vast zet.

Zet eens ander IP adres ipv die 254 er op ?

Edit: geef ook eens aan merk/model “switch” ?

[Voor 19% gewijzigd door Breezers op 29-05-2020 16:10]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
De switch die je gebruikt is volgens mij een managed switch. Kan het zijn dat de poort die je gebruikt voor de uplink naar je Ziggo modem of de poort waar het AP op wordt aangesloten in een verkeerd VLAN zit of op een ander manier is geconfigureerd waardoor er geen verkeer wordt doorgelaten? Als je een laptop in dezelfde poort aansluit als waar je je AP op wilt aansluiten, werkt internet op de die laptop dan wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick_NL13
Het is gelukt!

De nieuw getrokken kabel heeft een breuk denk ik :-(

Gelukkig heb ik twee kabels getrokken en de andere werkt wel!

Ik heb een apart netwerk gemaakt met een ander IP-Range. DHCP aan en UTP kabel van switch naar de WAN poort van de TP-Link
Nog vergeten om de DNS te configureren dus kon het nogmaals doen maar het werkt.

Dank jullie wel voor de hulp het heeft mij de goede denk richting in geduwd!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True