ATX PC Case (e.g fractal design 7 wit) onder bureau

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm_unseen
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 16:07
Lastige vraag, weet ook niet of dit de goede groep is.

Ik ben aan t kijken naar een nieuw pc systeem. Dat moet qua componenten een dichte witte ATX kast worden die erg stil is en goed koelt, er komt nl een zeer stevig (waarschijnlijk 12-16 core AMD) systeem in. Daarnaast moet de kast en de toegang gebruikersvriendelijk zijn. Ik wil de kast echter niet op mijn bureau of direct op de vloer. Dan blijven ophangen aan bureau of wand of op een verhoging op de vloer over. De case die ik op t oog heb is de: Fractal Define 7 Wit Ik vind de case wel erg groot. Maximaal zou ik graag rond de 45 cm diep en 45 cm hoog blijven. Wat dat betreft past de Be Quit! Pure Base 500 beter

Voor mij zijn toegankelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en upgradability (en standaard componenten) erg belangrijk.

Een interessant alternatief was de Lian-li PC-O7SW. Lastig te krijgen en duur, maar wel interessant. Helaas zit de glasplaat voor mij aan de verkeerde kant.

Ophanging aan muren of het bureau is vaak niet erg praktisch, zeker niet met een wat grotere case, want die steken nogal naar voren. Ook pc trollys en verhogers zijn vaak te klein voor deze kast (te smal of te kort) en blokkeren de airflow. In een kast zetten kan maar levert weer koelproblemen op. Er zitten pootjes onder de Define 7 kast, maar die zijn erg kort. De case moet wel ongeveer 10cm van de vloer komen te staan. Dan kan ik m nl ook nog onder het bureau schuiven. Wieltjes zijn een bonus, maar niet verplicht.

Voorbeelden van pc case/monitor verhogers zijn:
https://www.megekko.nl/pr...minium-hoogte-verstelbaar

Deze is de juiste kleur en hoogte en breedte, maar helaas te kort: https://www.braca.nl/dataflex-cpu-verrijdbaar-onderstel-470 Veel andere zijn voor kleinere cases gedacht.

Deze transparante standaard en deze standaard vind ik best aardig. Ze zijn echter maar 21cm breed, en de Pure base is ook al net meer dan 23cm. Misschien met wat extra brede voetjes aan de onderkant?

Allerlei andere exotische oplossingen als bureaus met ingebouwde cases zijn leuk, maar vaak duur en vaak ook niet eens echt praktisch.

Misschien zie ik nog wat oplossingen over t hoofd?