Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:51
ik probeer mijn raspberry pi 4 via PXE te laten starten, waarbij PXE beheerd wordt door mijn Synology.

Ik heb de handleiding gevolgd die hier staat:
https://www.definit.co.uk...-and-ubiquiti-edgerouter/

Ik heb de tftp-server geactiveerd, alle kopieeropdrachten omgezet en de Pi voorzien van eeprom waarbij pxe als eerste staat.

maar de synology vraagt op de pxe-tab om de bootloader. In andere voorbeelden op t net over pxeboot zie ik pxelinux.0 maar die heb ik niet in de directory en ik moet er perse een aangeven. Iemand enig idee welk bestand ik moet hebben in de boot directory?

Overigens zie ik de PI zonder sd-kaart erin ook niet meer het regenboogscherem geven en ben ik na de eeprom verandering ook de 'debug' code kwijt (de code die je normaal bij linux over het scherm ziet lopen. Hij boot nog wel vanaf sd kaart.

edit: het duurt even maar uiteindelijk krijg ik wel een scherm te zien met:
'failed to open device sdcad
sd card not detected
sd boot failed
NETBOOT init failed
NETBOOT init failed
NETBOOT init failed
NETWORK boot failed

edit2: mogelijk komt het door de speciale manier van aansluiten dat het niet werkt, maar dhcp gaat wel goed. De Pi4 is op het moment bekabeld aangesloten op mijn Netgear Orbi satelliet. Die maakt weer via de draadloze backbone verbinding met de Orbi router die weer aan de NAS vast zit (ik heb geen mogelijkheid om op deze plek een kabel van beneden naar boven te leggen).
DHCP werkt goed, maar vraag me af of hij bij PXE boot wel gegevens krijgt omdat bovenin het foutmelding staat:
net: up ip 0.0.0.0 sn 0.0.0.0 gw: 0.0.0.0 tftp: 0.0.0.0

edit 3: is het ook mogelijk om van sd-card te booten en dan over te schakelen naar de nfs share? Zodat op die manier de sdcard zo min mogelijk belast wordt met schrijfacties?

[Voor 35% gewijzigd door SunnieNL op 26-05-2020 12:56]

Signature here?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-06 11:47
Dit hebben wij aan de praat gekregen in een iets andere setting.
De raspberry Pi 4 draait in een Windows netwerk met daarin twee DHCP servers.
Als beide DHCP servers aan staan, kunnen we niet met PXE booten
Wij krijgen dan ook de melding NETBOOT init failed

Als we een van de twee DHCP servers uit zetten, dan boot de Raspberry wel gewoon via PXE.
Er zit blijkbaar iets in de DHCP implementatie van het PXE stukje wat niet helemaal lekker werkt bij de Raspberry.

Als iemand hier een oplossing voor heeft, dan houd ik me aanbevolen.
(ik heb een en ander overigens ingesteld m.b.v. deze handleiding

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True