Grastrimmer voor de lange mens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:02
Na aangemodderd te hebben met wat verkregen budget modellen waar geen power in zat, dacht ik vorig jaar een grastrimmer op snoer te kopen die perfect zou zjjn...
Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/BlackandDecker/Large/Black__Decker_GL8033_Strimmer.jpg

Het is een Black&Decker GL8033
Sterke motor 800watt, de vorigen waren te zwak.
Telescopische en draaibare arm. Perfect.
2mm dik snoeidraad. En niet van 1,4mm die direct afknappen.
Automatisch aanvoer, heerlijk
En ook nog losse units van 2,4mm dikke snoeidraden. 'Onverwoestbaar'.

Ik kan niet anders zeggen dat de grastrimmer aan deze eisen voldoet.
Erg krachtig en efficient apparaat. Maar voor mij werkt het niet.

Betreft een grasperceel van ±600m2 en de arm is te kort. Daardoor sta ik dik een uur gebukt/krom.
Ook is de elektromotor te krachtig. Als hij wat weerstand tegenkomt door hoog gras schiet hij weg. Ook raakt hij niks of alles tegelijk en trekt zich in de grond en gaat er van door...
Daardoor kan ik niet consequent trimmen/ is vermoeiend om recht voor je te houden. Kortom ik bleef er geen lol aan.

De keuze voor een trimmer op snoer is omdat ik hem niet wekelijks nodig heb, en zo de prijs bij weg blijft.
Maar irritant blijft de kabel wel.
Ik ga dan testen lezen van trimmers. Maar volgens internet zijn ze allemaal geweldig echter 'voor lange' mensen kom ik weinig tot niets tegen.
Of 'met krachtige motor' is voor mij nu op passen geblazen.
Of kan het ook de 'snoeitechniek' zijn die het on handelbaar maakt? btw ik ben 2.00m klein :+

Om nu elke keer een trimmer te kopen en het blijkt niet te werken wordt ook een dure hobby
Dus....wat is jullie ervaring met grastrimmers voor lange mensen en trimmers die niet te krachtig en te zwak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:24
Persoonlijk heb ik de moed opgegeven met grastrimmers. Ook vanwege mijn lengte (en rug), maar ook vanwege gedoe met de klosjes.
Resultaat: overal of een opsluitband neergelegd die deels mag overgroeien en waar ik soms het gras langs afsnij, of iets anders op de bodem gelegd zodat ik met de grasmaaier alles kan maaien :)

Edit: misschien niet direct een gewenst antwoord op je vraag, maar misschien dat je met dit alternatief je het jezelf ook al makkelijker kan maken.

[ Voor 18% gewijzigd door DutX op 26-05-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 13:01

Superflip

*pwiet*

Ga eens kijken bij een Stihl verdeler in de buurt, dan kan je dat ding eens vastpakken.

Ik heb er zelf ook eentje van Sithl en die voldoet ruimschoots voor mijn lengte (1,84m), maar mijn tuinman heeft er ook eentje en die is gok ik 2,10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

barry86 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
Betreft een grasperceel van ±600m2 en de arm is te kort. Daardoor sta ik dik een uur gebukt/krom.
Ook is de elektromotor te krachtig. Als hij wat weerstand tegenkomt door hoog gras schiet hij weg. Ook raakt hij niks of alles tegelijk en trekt zich in de grond en gaat er van door...
Daardoor kan ik niet consequent trimmen/ is vermoeiend om recht voor je te houden. Kortom ik bleef er geen lol aan.
Ik mag toch hopen dat je niet 600m2 met een trimmer aan het maaien bent? Dat soort oppervlaktes doe je met een maaier, en de randjes loop je langs met een trimmer...

blub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

Foamy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik mag toch hopen dat je niet 600m2 met een trimmer aan het maaien bent? Dat soort oppervlaktes doe je met een maaier, en de randjes loop je langs met een trimmer...
Exact wat ik wilde zeggen.
En als ik eerlijk ben met 600m2, dan zou ik uberhaupt niet meer in niveau Black&Decker zoeken, maar toch wel een niveau hoger zoals bijv. Stihl/Stiga/MTD. Dan zou je probleem van lengte automatisch moeten verdwijnen, aangezien die wat robuuster en ruimer bemeten zijn. En misschien is het een idee om niet naar een D-handle te kijken, maar naar een Bullhorn (met harnas). Je rug zal je dankbaar zijn.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21

RvV

Hier een Honda UMK 435 UE met 3-messen voor de kanten en plekken waar de maaier niet kan komen. De 4takt motor is zo stil als een muis en gaat lang mee op een tank.

En ik val ook onder de lange mensen.

[ Voor 10% gewijzigd door RvV op 26-05-2020 13:42 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:02
Haha nee verkeer omschreven :). het oppervlak is 600m2, om een indruk te krijgen van gazon grootte.
Ik trim enkel de kanten e.d., het overige werk hebben we een grasmaaier voor :).

Maar ik hoor al wel dat Stihl interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05

Exigence

dnkroz

Zoek er inderdaad een met harnas zodat hij aan je rug/schouders hangt en je alleen nog de zwenkbeweging hoeft te maken. En ga hier en daar eens wat "passen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Heb zelf de DUX60ZM4 van Makita en ben 195 en nergens last van. Accu systeem werkt erg prettig. Heeft 3 standen voor de snelheid wel handig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Accu & brushless, ik hoef niks anders meer.
Pagina: 1