Na aangemodderd te hebben met wat verkregen budget modellen waar geen power in zat, dacht ik vorig jaar een grastrimmer op snoer te kopen die perfect zou zjjn...

Het is een Black&Decker GL8033
Sterke motor 800watt, de vorigen waren te zwak.
Telescopische en draaibare arm. Perfect.
2mm dik snoeidraad. En niet van 1,4mm die direct afknappen.
Automatisch aanvoer, heerlijk
En ook nog losse units van 2,4mm dikke snoeidraden. 'Onverwoestbaar'.
Ik kan niet anders zeggen dat de grastrimmer aan deze eisen voldoet.
Erg krachtig en efficient apparaat. Maar voor mij werkt het niet.
Betreft een grasperceel van ±600m2 en de arm is te kort. Daardoor sta ik dik een uur gebukt/krom.
Ook is de elektromotor te krachtig. Als hij wat weerstand tegenkomt door hoog gras schiet hij weg. Ook raakt hij niks of alles tegelijk en trekt zich in de grond en gaat er van door...
Daardoor kan ik niet consequent trimmen/ is vermoeiend om recht voor je te houden. Kortom ik bleef er geen lol aan.
De keuze voor een trimmer op snoer is omdat ik hem niet wekelijks nodig heb, en zo de prijs bij weg blijft.
Maar irritant blijft de kabel wel.
Ik ga dan testen lezen van trimmers. Maar volgens internet zijn ze allemaal geweldig echter 'voor lange' mensen kom ik weinig tot niets tegen.
Of 'met krachtige motor' is voor mij nu op passen geblazen.
Of kan het ook de 'snoeitechniek' zijn die het on handelbaar maakt? btw ik ben 2.00m klein
Om nu elke keer een trimmer te kopen en het blijkt niet te werken wordt ook een dure hobby
Dus....wat is jullie ervaring met grastrimmers voor lange mensen en trimmers die niet te krachtig en te zwak zijn?

Het is een Black&Decker GL8033
Sterke motor 800watt, de vorigen waren te zwak.
Telescopische en draaibare arm. Perfect.
2mm dik snoeidraad. En niet van 1,4mm die direct afknappen.
Automatisch aanvoer, heerlijk
En ook nog losse units van 2,4mm dikke snoeidraden. 'Onverwoestbaar'.
Ik kan niet anders zeggen dat de grastrimmer aan deze eisen voldoet.
Erg krachtig en efficient apparaat. Maar voor mij werkt het niet.
Betreft een grasperceel van ±600m2 en de arm is te kort. Daardoor sta ik dik een uur gebukt/krom.
Ook is de elektromotor te krachtig. Als hij wat weerstand tegenkomt door hoog gras schiet hij weg. Ook raakt hij niks of alles tegelijk en trekt zich in de grond en gaat er van door...
Daardoor kan ik niet consequent trimmen/ is vermoeiend om recht voor je te houden. Kortom ik bleef er geen lol aan.
De keuze voor een trimmer op snoer is omdat ik hem niet wekelijks nodig heb, en zo de prijs bij weg blijft.
Maar irritant blijft de kabel wel.
Ik ga dan testen lezen van trimmers. Maar volgens internet zijn ze allemaal geweldig echter 'voor lange' mensen kom ik weinig tot niets tegen.
Of 'met krachtige motor' is voor mij nu op passen geblazen.
Of kan het ook de 'snoeitechniek' zijn die het on handelbaar maakt? btw ik ben 2.00m klein
Om nu elke keer een trimmer te kopen en het blijkt niet te werken wordt ook een dure hobby
Dus....wat is jullie ervaring met grastrimmers voor lange mensen en trimmers die niet te krachtig en te zwak zijn?