Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Migratie MS Access DB naar MySQL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arianevergauwen
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
Beste forum-leden,

Ik heb een access-applicatie reeds opgesplitst in een frontend en een backend. Bij het migreren van de backend naar MySQL vanuit Access met de export-functie heb ik een probleem met datum en tijd velden. In MySQL worden deze aangemaakt als VARCHAR velden, wijzig ik het formaat van het datumveld naar DATE-formaat gaat het goed, maar als ik de tijd-velden wijzig naar TIME-formaat in MySQL krijg ik en de Access-frontend steeds een datum te zien (datum waarop de tabel is aangemaakt).

Hoe kan ik dit verhelpen?

Hebben jullie nog meer informatie nodig hoor ik het graag!

Gr,
Ariane

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
arianevergauwen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:09:
In MySQL worden deze aangemaakt als VARCHAR velden
Dat is sowieso raar. Ik gebruik op GNU/Linux de mdb tools en ben dat probleem nog nooit tegen gekomen.
Weet je zeker dat het in access TIME velden zijn?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arianevergauwen
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
Ja ja ik weet zeker dat het in Access DateTime velden zijn (korte tijd).

Gr,
Ariane

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Dan lijkt je export niet te kloppen.
Want die zou een create table statement moeten hebben met DATETIME en niet VARCHAR.
En de inserts de ISO notatie.

Kan je daarna uitzoeken wat er nog meer mis is door je query result fields metadata te analyseren.

[Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 27-05-2020 01:04]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True