Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 15:48
Ik werk sedert een klein jaar op mijn werk met de combinatie HP ZBook 15v G5, een HP Thunderbolt Dock.
Werkt grotendeels 1 zoals het hoort.
Tijdens het volledig thuiswerken was het simpel. Docking mee naar huis en verder werken.

Maar nu moet er druppelsgewijs meer en meer terug "op den bureau" gewerkt worden.

Daarom heb ik gezocht naar een (goedkopere) docking om thuis te gebruiken. De keuze is gevallen op Starttech Dual 4K docking. Maar ik slaag er maar niet in om de twee schermen in te schakelen.

Koppel ik de docking, gaan de twee schermen aan. Op het ene scherm krijg ik beeld van de laptop terwijl het ander scherm weer uitgaat met de "no signal" melding.
Ook in Windows wordt er geen extra monitor gedetecteerd

Wat geprobeerd:
  • alle windows updates geïnstalleerd
  • alle HP (firmware) updates geïnstalleerd
  • andere kabels getest
  • toestemming gegeven in Thunderbolt Software
  • al uren google afgespeurd
Volgens mij zou het moeten werken. Koppel ik de displayport kabels los en steek ik die terug in HP docking, dan werkt het "out-of-the-box".
De notebook ondersteunt Thunderbolt 3.
Ik heb nog een simpele "usb-c naar dual displayport" (pricewatch: Startech.com USB naar dual HDMI adapter - 4K maar dan displayport)en ook die werkt gewoon

1 Er zit een bug in deze docking dat deze niet mag aangesloten zijn op de laptop als deze opstart. Is de laptop gekoppeld aan docking, dan bevriest de laptop na een half uurtje en blokkeert ie volledig. Maar dat is nu niet belangrijk in dit topic.

[Voor 18% gewijzigd door Kenhas op 26-05-2020 10:52. Reden: toevoegingen]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True