Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
2 weken terug eens een nieuwe accu besteld voor mijn laptop, alleen nou is het vervelende dat die met de nieuwe accu, en vooral als die aan de netvoeding hangt... ineens toch bedenkt LEGE ACCU tijd voor slaapstand..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude E6440
Windows 10 (10.0.18363.836 (Win10 19H2 [1909] November 2019 Update)
"nieuwe" 6 cell accu (imitatie) 5600mAh*
"oude" 9 cell accu (80% wear) (genuine Dell) 9900mAh*
"oude" 6 cell accu (42% wear) (genuine Dell) 5600mAh*

*accu capaciteit zo als vermeld op de accu zelf zonder rekening te houden met eventuele slijtage van de accu cellen..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verse windows 10 installatie
met de energie beheer instellingen lopen spelen
met de "oude" accu's lijkt het probleem niet (al is mijn testcase tekort voor een echt goed resultaat)
diverse powerbricks, van 90W en 130W (waar de 90 toch t mininale is wat de laptop nodig heeft)

wat nog loopt is de "nieuwe" accu in de andere E6440... maar deze testcase is ook nog duidelijk te kort om een goed oordeel te kunnen geven

Heeft iemand hier misschien nog een idee wat ik eventueel nog kan proberen?
Of een instelling die misschien niet zo voor de hand liggende is?

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:39
Gewoon een echte Dell accu kopen ipv imitatie? Ben je van het gezeik af.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS / UEFI reset?

Vreemd dat je laptop is slaapstand gaat terwijl hij aan een adapter hangt. Lijkt mij een rotte accu als ik het verhaal zo lees.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Update: de andere E6440 neemt de symptonen over.. dus leg ik de schuld maar bij de accu.. en gaan we maar eens contact zoeken met de leverancier
Nat-Water schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:22:
Gewoon een echte Dell accu kopen ipv imitatie? Ben je van het gezeik af.
in het verleden met m'n andere Dell laptops nooit een probleem gehad met imitatie..
PD2JK schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:22:
BIOS / UEFI reset?

Vreemd dat je laptop is slaapstand gaat terwijl hij aan een adapter hangt. Lijkt mij een rotte accu als ik het verhaal zo lees.
K ga nu inderdaad maar even contact opnemen met de webshop waar die vandaan komt..

404 Signature not found