Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZesPak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-08 13:30
Ik heb een kleine ruimte naast mijn bureau met een paar desktops.

Deze zouden volgens mij veel netter zitten in een serverrack, ik heb daar ook een 1000 EUR budget voor voorzien.

Ik ben goed thuis in hardware maar die serverracks is me niet helemaal duidelijk met alle inbouwdieptes.
Twee van de machines zijn simpele i5's zonder fancy GPU, deze zouden volgens mij perfect passen in
bvb deze 3U case van intertech:
pricewatch: Inter-Tech IPC 3U-30248

Bij deze staat bvb een diepte van 515mm.
Als rack leek me deze draaibare rack ideaal:
19", 12U, 600mm diep, maximum inbouwdiepte +- 500mm. Zou ik ervan uit kunnen gaan dat dit past?
https://www.serverkast.co...n-deur-600x600x635mm.html

Mijn voornamelijkste vraag is dus: kan ik in deze kast deze 3 machines kwijt, en wat zijn goede cases om naar te kijken:
  1. home server, i5, plex, databases, lichte belasting
  2. tweede pc, i5, vnl surfen en administratief, licht gamen op een GTX 960
  3. gaming pc, Ryzen 5 + RTX2070 werk en gaming, tot 12u/dag
Zoals ik zei, ik doe al 20j IT maar in serverracks ben ik nooit moeten induiken dus hopelijk hebben sommigen onder jullie wat meer ervaring en goed advies hierin.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-11 23:59

lampie1979

Hoepla!

Zo een opstelling had ik ook :)

Ik heb toen gekozen voor een diepere kast en op wielen zodat ik wat meer ruitme en flexibiliteit heb. Zo had ik de audio receiver, 24poorts switch etc.. allemaal in het rack.

Ivm verhuizing geen ruimte meer, maar zeker ideaal om alles te centreren en weg te werken.

Heb de kast te koop staan => V&A aangeboden: 18U rack serverkast 600x800x1000mm inclusief zwenkwielen

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:46
Dat rack is vooral bedoeld als patch-panel. Je wilt het liefst een rack hebben dat iets dieper is dan je servers (10cm aan de voorkant, en 10 aan de achterkant) omdat je anders alleen verse lucht aanzuigt aan de zijkanten van de server (in het geval van zo'n glazen deur). En je wilt natuurlijk aan de achterkant wat ruimte voor kabelmanagement en wederom airflow hebben.
Het is daarnaast natuurlijk makkelijk genoeg om de hoogte uit te tellen, maar als je dan toch een rack vult, stop er dan een switch bovenin.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

PD2JK

CQ CQ

Ik ben bang dat de rack/case niet diep genoeg is.

Als je deze rails erbij hebt, heb je een minimale diepte van 500mm nodig. Als ik het moet gokken, want op de datasheets staan alleen buitenmaten, gaat het niet passen.

Vobis Highscreen AT: Seasonic SSG-150G PSU / PcPartner 35-8823-01 MB / Intel Pentium MMX 200@233 CPU / 32MB PC66 RAM / Quantum Bigfoot CY 2,1 GB HDD / Cirrus Logic CL-GD5446BV 2MB VGA / Sound Boostar 16/32 3D v1.4 ISA / 3Com EtherLink III / 24x CD / FDD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZesPak
Super, bedankt voor de info al zo ver.
Ik heb al een kleine switchkast hangen die nu vol zit, ik zou ze kunnen combineren maar zou zonde zijn van die kleine kast.

Het zou voor wandmontage zijn, op hoogte, dus wielen zijn niet zo handig dan.
@lampie1979 , interessant maar kan je die op factuur plaatsen voor mij? :)

Zou het een probleem zijn als je niet achter de kast kan? Dus alles met rails en zo de bekabeling regelen?

Hebben jullie nog ideetjes mbt cases voor de hardware in te steken? Ook daar ben ik helemaal niet in thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-11 23:59

lampie1979

Hoepla!

ZesPak schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:40:
Super, bedankt voor de info al zo ver.
Ik heb al een kleine switchkast hangen die nu vol zit, ik zou ze kunnen combineren maar zou zonde zijn van die kleine kast.

Het zou voor wandmontage zijn, op hoogte, dus wielen zijn niet zo handig dan.
@lampie1979 , interessant maar kan je die op factuur plaatsen voor mij? :)

Zou het een probleem zijn als je niet achter de kast kan? Dus alles met rails en zo de bekabeling regelen?

Hebben jullie nog ideetjes mbt cases voor de hardware in te steken? Ook daar ben ik helemaal niet in thuis.
Factuur is geen probleem :) De kast heeft aan iedere zijde deuren. Ook cable management beugels.

[Voor 4% gewijzigd door lampie1979 op 26-05-2020 10:42]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• ZesPak
Hey, spijtig, is 2u enkele rit voor mij zie ik net. Als ik de grens al over mag...
Als je hem richting Antwerpen of Tilburg krijgt dan heb je een deal!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True