Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 20:46
Hi Tweakers,

Door gezinsuitbreiding (moet plek maken van de vrouw) en een eigen zaak heb ik besloten om een ,,zakelijke" laptop te kopen. Nu ben ik op zoek naar een dockingstation die ik kan aansluiten op mijn asus-rog-strix-gl531gw-al225t-gaming-laptop.

Ik heb op internet lopen zoeken, maar ik ben hier niet in thuis eerlijk. Wat ik graag wil: 2 extra monitoren kunnen aansluiten, DP en HDMI, en ik moet gebruik kunnen maken van 120 Hz. Ook moet de docking station beschikken over genoeg USB aansluitingen. 3-4 extra poorten zou goed zijn.

Zou iemand mij kunnen adviseren wat ik het beste kan aankopen? Ik heb ook een laptop koeler besteld, simpel ding wat ik kan koppelen voor extra koeling als ik aan het gamen ben, wellicht overbodig? Of toch houden in combinatie met een docking station met extra aansluitingen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

Tazzios

..

Ga hier zelf even aan de slag met het filter https://tweakers.net/docking-stations/vergelijken/ en meld wat je overweegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 26-05-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
Tazzios schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:30:
Ga hier zelf even aan de slag met het filter https://tweakers.net/docking-stations/vergelijken/ en meld wat je overweegt.
Ik heb graag advies nodig daar ik zelf niet bekend ben met alle aansluitingen (shame on me). Mijn wensen heb ik in mijn post gezet. :)

Met vriendelijke groet,
Bram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:35
je laptop heeft geen USB-C of Thunderbolt. Waar had je die docking station op aan willen sluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
Dat weet ik niet, daarom vraag ik om advies. Het is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een docking station can wel op USB aangesloten worden. Op mijn werk gebruiken we de Dell D6000 b.v., die kan op USB of USB-C aangesloten worden. Werkte prima met m'n Lenovo Y720. Het kan in ieder geval wel 2 monitoren aan en een hoop USB-poortjes erbij. Ik neem aan dat er genoeg keus is in docking-land.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
mcDavid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:32:
je laptop heeft geen USB-C of Thunderbolt. Waar had je die docking station op aan willen sluiten dan?
Laptop lijkt wel USB-C te hebben; https://eshop.asus.com/nl-NL/rog-strix-gl531gw-al225t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
Ik heb deze zien staan; deze kan ik in combinatie met de USB-C aansluiting koppelen neem ik aan?

pricewatch: Asus SimPro Dock

Iemand ervaring hiermee, of ander advies? :)
Pagina: 1