In mijn nieuwbouw woning heb ik (dankzij tips van dit forum) mijn huis laten voorzien van cat 6 utp wall outlets op alle verdiepingen in het huis. Nu ben ik aan het oriënteren op de aankoop van unifi apparatuur, ik heb netjes alle YT filmpjes van ubiquiti bekeken en heb mijzelf goed ingelezen.
Ik twijfel echter over de aankoop van de juiste apparatuur. Complicerende factor is dat ik mijn KPN Experia box niet volledig in bridge mag zetten omdat ik in een test-panel zit. Ik zal (helaas) de experia box moeten gebruiken voor de bedrade verbinding naar de tv ontvangers.
Bijgevoegd mijn netwerk tekening.
Zwarte pijlen zijnde apparaten die ik bedraad wil aansluiten, rode pijlen zijn de utp kabels die al gelegd zijn.
Welke apparatuur heb ik nodig om:
unifi switch 16 (met poe)
usg
in wall hd (bedrade verbinding naar de shield en de tv)
ac lite voor de bovenste verdiepingen
Mis ik iets?
Ik twijfel echter over de aankoop van de juiste apparatuur. Complicerende factor is dat ik mijn KPN Experia box niet volledig in bridge mag zetten omdat ik in een test-panel zit. Ik zal (helaas) de experia box moeten gebruiken voor de bedrade verbinding naar de tv ontvangers.
Bijgevoegd mijn netwerk tekening.
Zwarte pijlen zijnde apparaten die ik bedraad wil aansluiten, rode pijlen zijn de utp kabels die al gelegd zijn.
Welke apparatuur heb ik nodig om:
- Wifi verzorgd word door unifi
- Zonder gedoe met VLAN's mijn 3 tv's bedraad aansluiten met de experia box
unifi switch 16 (met poe)
usg
in wall hd (bedrade verbinding naar de shield en de tv)
ac lite voor de bovenste verdiepingen
Mis ik iets?
Lege virente, virent cuncta