Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miquelbain
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 07-01 14:52
Hey allen!

Ik ga mijn huidige PC upgraden met een nieuwe processor, moederbord en geheugen. Daarbij kan ik zeker nog wat advies van jullie gebruiken.
Een overzichtje van mijn huidige onderdelen:

Intel Core i7 3770
MSI Z68MA-ED55
16GB DDR3
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
2 Sata schijven + 2 HDD
Corsair RM550x
Sharkoon DG7000-G RGB

De grafische kaart, voeding en behuizing heb ik 2 jaar geleden vervangen zijn nog recent en niet aan vervanging toe. Moederbord, processor en geheugen dateren al van 2012.
De PC wordt veel gebruikt voor music production (moet dus veel plugins kunnen draaien), en daarbij ook voor gaming, fotobewerking en incidenteel voor videobewerking.
Ik loop met name bij musicproduction steeds vaker tegen beperkingen aan.

Ik heb de volgende processor op het oog:

AMD Ryzen 9 3900X

Hier lees ik veel goede verhalen over. Ik heb gekeken naar deze en de Ryzen 3700X, Intel Core i7-9700K en Intel Core i9-9900.
Ze lijken allemaal goed maar tips zijn altijd welkom. Heb wat reviews gelezen over de verschillen tussen AMD en Intel en men adviseert toch vaak de AMD. Zeker voor de prijs-kwaliteit verhouding. De eventuele voordelen van een i9 zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

Wat betreft het moederbord kan ik zeker wat advies gebruiken, ik weet namelijk niet echt waar ik op moet letten (behalve dat ie moet werken met de processor uiteraard). Ik las dat X570 borden het beste werken met de Ryzen 9. Ik vond bijv de Gigabyte Aorus X570 ELITE, en de MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI. Zouden jullie een van deze twee adviseren of hebben jullie andere suggesties?

En tot slot, het geheugen. Ik ga voor 32 GB. Ik vond de
Corsair Vengenance RGB Pro en de G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR.
Zitten hier nog grote verschillen in of is het gewoon het merk?

Alvast bedankt voor jullie suggesties en feedback!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:48

br00ky

Moderator Harde Waren

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True