Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor studie en 3D modelleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgar Wagt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-10 16:06
Voor mij is het tijd om alvast een beetje te kijken naar een laptop voor mijn aankomende studie. Ik heb nog een tijdje dus er is geen haast bij, maar zit wel al een beetje te kijken naar wat ik wil hebben.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk 3D modelleren in Blender en Solidworks, misschien ook wat uit renderen. Waarschijnlijk ook wel wat gamen en foto bewerken maar niks super intens ofzo, daar heb ik mijn desktop al voor.

Wat is je budget?
Ik wil het het liefst onder de €1500 houden, maar een klein beetje er overheen moet mogelijk zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik koop hem voor mijn studie en moet er dus wel elke dag een paar uur mee in de trein zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uiteraard wil ik graag 16GB ram hebben, een beetje een redelijke gpu en het liefst 1 van de nieuwe Ryzen 4000 processoren. Ook wil ik een scherm wat een beetje goede kleuren kan geven (hoeft niet super speciaal te zijn, maar 99% sRGB neem ik toch wel voor lief) en ik wil iets wat er gewoon een beetje netjes uit ziet, niet zo gamer als sommige laptops...

De Zephyrus G15 ziet er goed uit, maar volgensmij heeft die een erg matig scherm en valt dus eigenlijk al af. https://tweakers.net/pric...hyrus-ga502iu-al011t.html Ik heb ook de XPS 15 van vorig jaar gezien, maar met korting is die 1750 en dan is de grafische kaart niet super goed (1650) en volgensmij loopt die laptop aardig warm.
Is er hier iemand met wat suggesties? Heb veel laptops voorbij zien komen, maar ik heb niks gevonden wat echt al mijn punten aan kan vinken.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kersensap
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-05 13:00
De Lenovo Legion 5 en 7 zouden binnenkort beschikbaar moeten zijn, dus misschien zijn die interessant. De Legion 5 heeft een Ryzen CPU en een RTX2060. Verder zijn beide met verschillende beeldscherm opties beschikbaar waaronder 100% sRGB. Afgezien van het Legion logo op de achterkant zien ze er in mijn ogen ook niet heel schreeuwerig uit. Volgens mij heeft de Legion serie voor een gamelaptop ook relatief goede koeling.

Daarnaast kun je misschien kijken naar een barebone van bijv. LaptopPlus/BTO/XMG, die je zelf kan samenstellen.

Ik geloof dat Solidworks officiëel alleen workstation GPU's ondersteunt zoals de Quadro serie, maar dan kom je in een veel hogere prijsklasse uit. In de praktijk draaien mensen dit volgens mij prima op Geforce kaarten (er zit immers dezelfde chip in, het verschil zit vooral in de drivers en certificering).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:53
Ik zou zelf nog een maandje wachten, gezien je een ryzen 4000 in je laptop wilt.
Zijn nog maar 3 laptops te koop met die cpu + 16 GB RAM :
https://tweakers.net/lapt...rhAOXG-MeXY2O_qz4q3uNZa3w

Mogelijk komen in juni meer laptops uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgar Wagt
kersensap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:00:
De Lenovo Legion 5 en 7 zouden binnenkort beschikbaar moeten zijn, dus misschien zijn die interessant. De Legion 5 heeft een Ryzen CPU en een RTX2060. Verder zijn beide met verschillende beeldscherm opties beschikbaar waaronder 100% sRGB. Afgezien van het Legion logo op de achterkant zien ze er in mijn ogen ook niet heel schreeuwerig uit. Volgens mij heeft de Legion serie voor een gamelaptop ook relatief goede koeling.

Daarnaast kun je misschien kijken naar een barebone van bijv. LaptopPlus/BTO/XMG, die je zelf kan samenstellen.

Ik geloof dat Solidworks officiëel alleen workstation GPU's ondersteunt zoals de Quadro serie, maar dan kom je in een veel hogere prijsklasse uit. In de praktijk draaien mensen dit volgens mij prima op Geforce kaarten (er zit immers dezelfde chip in, het verschil zit vooral in de drivers en certificering).
Die Legions zien er inderdaad niet verkeerd uit. Nog wel een beetje gamer maar nog wel prima. Enig idee hoeveel die gaan kosten? Een 2060 lijkt me toch wel wat duurder of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgar Wagt
99ruud99 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:03:
Ik zou zelf nog een maandje wachten, gezien je een ryzen 4000 in je laptop wilt.
Zijn nog maar 3 laptops te koop met die cpu + 16 GB RAM :
https://tweakers.net/lapt...rhAOXG-MeXY2O_qz4q3uNZa3w

Mogelijk komen in juni meer laptops uit.
De zephyrus die ik linkte was ook al eventjes te koop, maar ben sowieso van plan nog eventjes te wachten maar dacht misschien weten jullie nog wat aan te raden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:19

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Edgar Wagt schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:05:
Voor mij is het tijd om alvast een beetje te kijken naar een laptop voor mijn aankomende studie. Ik heb nog een tijdje dus er is geen haast bij, maar zit wel al een beetje te kijken naar wat ik wil hebben.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk 3D modelleren in Blender en Solidworks, misschien ook wat uit renderen. Waarschijnlijk ook wel wat gamen en foto bewerken maar niks super intens ofzo, daar heb ik mijn desktop al voor.

Wat is je budget?
Ik wil het het liefst onder de €1500 houden, maar een klein beetje er overheen moet mogelijk zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik koop hem voor mijn studie en moet er dus wel elke dag een paar uur mee in de trein zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Uiteraard wil ik graag 16GB ram hebben, een beetje een redelijke gpu en het liefst 1 van de nieuwe Ryzen 4000 processoren. Ook wil ik een scherm wat een beetje goede kleuren kan geven (hoeft niet super speciaal te zijn, maar 99% sRGB neem ik toch wel voor lief) en ik wil iets wat er gewoon een beetje netjes uit ziet, niet zo gamer als sommige laptops...

De Zephyrus G15 ziet er goed uit, maar volgensmij heeft die een erg matig scherm en valt dus eigenlijk al af. https://tweakers.net/pric...hyrus-ga502iu-al011t.html Ik heb ook de XPS 15 van vorig jaar gezien, maar met korting is die 1750 en dan is de grafische kaart niet super goed (1650) en volgensmij loopt die laptop aardig warm.
Is er hier iemand met wat suggesties? Heb veel laptops voorbij zien komen, maar ik heb niks gevonden wat echt al mijn punten aan kan vinken.
Waar ga je studeren? Technische universiteiten hebben een laptopproject waar je vaak veel goedkoper een laptop kunt kopen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgar Wagt
Frozen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Waar ga je studeren? Technische universiteiten hebben een laptopproject waar je vaak veel goedkoper een laptop kunt kopen.
Windesheim in Zwolle, heb hier niks over gehoord
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True