Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe laptop gezocht voor studie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-11 08:22
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voor mijn studie gebruikt gaan worden. Ik ga voornamelijk werken met Microsoft Office. Daarnaast wil ik de laptop ook gebruiken voor fotobewerking.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 600 euro uitgeven aan de nieuwe laptop. Als nu blijkt dat ik voor 50 tot 100 euro meer echt een veel betere laptop kan kopen, wil ik dat nog wel overwegen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal regelmatig mee naar school toe gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben niet merk gebonden. Ik wil graag een laptop met een stevige behuizing en vooral een goed toetsenbord. Ik moet veel verslagen gaan typen dus een goed toetsenbord vind ik heel belangrijk. Ik vind 14 inch een ideale grootte voor de laptop.
Ik wil ook een Full HD IPS paneel hebben

Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan, en ik ben de volgende laptop tegen gekomen:

pricewatch: Acer Aspire 5 A514-52-531Q

Deze laptop valt precies in het budget wat ik voor ogen heb, maar ik weet niet of Acer bekend staat om een stevige behuizing en goed toetsenbord. Ik weet dat Lenovo goede toetsenborden heeft, maar ik weet niet of dat er goede laptops zijn in de prijsklasse die ik voor ogen heb.

[Voor 4% gewijzigd door jaihel op 25-05-2020 23:03]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:44
De i3 varriant is de BBG - budget model, dus de i5 zal nooit HEEL slecht zijn.
Voor rest moet je ook nog kijken, is het beeldscherm belangrijk ? ga je er spelletjes op doen (je zegt van niet). Welke studie doe je ? Heb je voor je studie enkel office nodig? Dan kan je beter zo'n licht mogelijke laptop pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaihel
99ruud99 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:54:
De i3 varriant is de BBG - budget model, dus de i5 zal nooit HEEL slecht zijn.
Voor rest moet je ook nog kijken, is het beeldscherm belangrijk ? ga je er spelletjes op doen (je zegt van niet). Welke studie doe je ? Heb je voor je studie enkel office nodig? Dan kan je beter zo'n licht mogelijke laptop pakken.
Voor de studie die ik doe heb ik alleen maar office nodig. Ik moet wel veel opdrachten en verslagen maken, dus een goed toetsenbord is voor mij wel echt belangrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:15
Ben zelf ook meer van de lenovo's en deze heb ik twee weken terug besteld voor mijn schoonzus.
Mooi stevig, goed toetsenbord en hij ziet er wat stoerder uit vind ik zelf.

Verder zowat dezelfde specs.

https://www.megekko.nl/pr...apad-S340-14IIL-14-laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:21
Ik zou eerder een thinkpad T4xx kopen tweedehands. Heb je werkelijk een tank en thinkpads hebben inderdaad een geweldig toetsenbord.

Je kunt natuurlijk ook een thinkpad l4xx overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:15
hoi1234 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:20:
Ik zou eerder een thinkpad T4xx kopen tweedehands. Heb je werkelijk een tank en thinkpads hebben inderdaad een geweldig toetsenbord.

Je kunt natuurlijk ook een thinkpad l4xx overwegen.
Ja klopt alleen ga je dan ruim 400 euro over de gevraagde prijs heen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
HMR90 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Ja klopt alleen ga je dan ruim 400 euro over de gevraagde prijs heen
Niet als je tweedehands kijkt. Dat zeg ik er dus juist bij. Dan heb je voor 200-300 euro een prima laptop.

Het enige is dat je nog even wat RAM en een SSD moet plaatsen. Maar uitleg hoe dat moet, is goed te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad L460 i5-8GB-240SSD

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T460 i5-8GB-240SSD

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T470 (i5-7200U; 8GB RAM; 256GB SSD)

Allemaal stuk voor stuk prima laptops. Ik zou wat reviews lezen en dan een beslissing maken. Die T470 heeft mogelijk een slechte accu. Als de accu in al die tijd niet is oogeladen, zal dat de accu niet ten goede gekomen zijn. Ze hebben zelfs al de juiste specificaties. Dus je kunt de laptop meteen in gebruik nemen.

[Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 25-05-2020 23:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaihel
hoi1234 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:48:
V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad L460 i5-8GB-240SSD

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T460 i5-8GB-240SSD

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T470 (i5-7200U; 8GB RAM; 256GB SSD)

Allemaal stuk voor stuk prima laptops. Ik zou wat reviews lezen en dan een beslissing maken. Die T470 heeft mogelijk een slechte accu. Als de accu in al die tijd niet is oogeladen, zal dat de accu niet ten goede gekomen zijn. Ze hebben zelfs al de juiste specificaties. Dus je kunt de laptop meteen in gebruik nemen.
Bedankt voor de tips! Ik ben voor deze gegaan:

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T570 i7 - 256GB SSD - 16GB geheugen - garanti...

Het enige ‘nadeel’ is dat het geen 14 inch is, maar de specs zijn wel goed. Mocht ik dan ooit toch een spel willen spelen, dan kan dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
jaihel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik ben voor deze gegaan:

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T570 i7 - 256GB SSD - 16GB geheugen - garanti...

Het enige ‘nadeel’ is dat het geen 14 inch is, maar de specs zijn wel goed. Mocht ik dan ooit toch een spel willen spelen, dan kan dat.
Dat is een hele goede laptop, ja. Voor dat geld krijg je nieuw deze kwaliteit echt niet. En je kunt er inderdaad nog een spelletje op spelen, mits je de settings niet te hoog zet.

Van de laptop ga je zeker nog jaren plezier hebben. Door nu een laptop met iets betere specs te kopen, doe je er ook langer mee.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True