Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-12 20:16
Ik weet even niet of ik dit in het juiste subforum plaats. Excuses alvast aan de mods mocht dit verkeerd zijn hier en het vriendelijk verzoek om 'm anders te verplaatsen :)

Ik heb een Galaxy Note 4. Is uit sinds 2014 en ik bezit hem al 5 jaar.
SOC is een Snapdragon 805.

Ik zoek een midrange toestel. Ik kwam in de BBG de Oppo Reno 2 Z tegen.
SOC is een MediaTek MT6779 Helio P90.

Volgens deze vergelijker komen ze ontzettend in de buurt. Doe ik iets fout met de vergelijker? Ik vind het moeilijk te geloven dat er 5-6 jaar tussen zit en maar 2 punten verschil: https://versus.com/en/med...mm-snapdragon-805-apq8084

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Beste antwoord (via TTMJ! op 25-05-2020 23:03)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TTMJ! schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:45:
Volgens deze vergelijker komen ze ontzettend in de buurt. Doe ik iets fout met de vergelijker? Ik vind het moeilijk te geloven dat er 5-6 jaar tussen zit en maar 2 punten verschil: https://versus.com/en/med...mm-snapdragon-805-apq8084
Die website kent punten toe aan vanalles en nog wat, dus niet alleen aan pure performance maar ook algemene features zoals is er een LTE-chip ja/nee? Als je onder de radargrafiek op de performance knop drukt zie je dat het verschil al veel groter wordt: 73 vs 27 punten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-12 04:46
Tja, deze telefoon is rond de ~250 euro en de Note 4 was rond de ~750 euro, ik denk dat dat ook wel scheelt ;)

Ook heeft de telefoon waarschijnlijk een budget socket om te zorgen dat andere onderdelen weer beter zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:21
Het probleem is dat de oppo een mediatek gebruik ipv snapdragon, dit merk loopt achter.
Maar om nu te zeggen dat dit bijna gelijk loopt gaat wat te ver.
https://www.phonecurry.com/benchmarks hier geven ze wel andere scores.
Versus vindt geheugenbandbreedte erg belangrijk, en geeft hier veel punten voor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TTMJ! schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:45:
Die website kent punten toe aan vanalles en nog wat, dus niet alleen aan pure performance maar ook algemene features zoals is er een LTE-chip ja/nee? Als je onder de radargrafiek op de performance knop drukt zie je dat het verschil al veel groter wordt: 73 vs 27 punten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-12 23:18
Neem dan Antutu, dan weet je ook de experience, omdat die ook geheugen en UX test. Tevens makkelijk te zien waar chips/telefoons zich ongeveer bevinden op de schaal van performance.

Een benchmark blijft wel een benchmark hè, dus staar je er niet blind op, maar lees/kijk ook reviews e.d.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-12 20:16
Potenscia schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:28:
Neem dan Antutu, dan weet je ook de experience, omdat die ook geheugen en UX test. Tevens makkelijk te zien waar chips/telefoons zich ongeveer bevinden op de schaal van performance.

Een benchmark blijft wel een benchmark hè, dus staar je er niet blind op, maar lees/kijk ook reviews e.d.
Natuurlijk, maar bij een Samsung Galaxy Note 4 zal de gebruikerservaring na zoveel jaar moeilijk te meten zijn in vergelijking met een recent toestel. Maar ik begrijp je punt :)

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee