Toon posts:

Timestamp klok gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hast66
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 29-04 12:11
Hoi

Ik ben op zoek naar een simpele klok (geen app)
Als je op een knop drukt blijft de tijdsaanduiding staan totdat je nog eens op die knop drukt.
Doel is dus te weten wanneer je laatst op de knop hebt gedrukt. Dit om een vergeetachtig iemand te helpen herinneren wanneer laatst een medicijn werd genomen.
Kent iemand het bestaan van zoiets?

Alvast bedankt

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Buiten zelf wat maken met een arduino of raspberry, kan je ook gewoon zo'n eenvoudige wekker radio pakken van de action (https://www.action.com/nl-nl/p/impuls-wekkerradio-/)

Op het moment dat je de stekker er in steekt begint hij minuten te tellen vanaf 00:00 dus als je er een druk knop tussen zet die het contact verbreekt weet je precies hoe lang geleden je op de knop hebt gedrukt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

keur0000

-------- N O N E --------

Zou eens zoeken met Google naar stopwatch en kijken of je die aan een extern contact kan koppelen

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je toch al een echte, fysieke klok hebt: wat s er mis met een papiertje naast leggen en de tijd van inname opschrijven?

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:46
De meeste mensen die ik ken lossen dit op door de medicijnen voor de hele week in bakjes te sorteren.
Wat je vergeet zit nog in het bakje. Bijvoorbeeld het bakje van dinsdagochtend.

[Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 26-05-2020 07:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-03 09:42
https://www.bol.com/nl/p/...FDwA.1_5.7.ProductPageUrl

Vaak werkt een transparante doos met een goede aanduiding het beste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-09 15:44
misschien slim om te kijken naar een schaakklok? die telt af vanaf een tijd die je zelf instelt. Op het moment dat je als schaker op de knop drukt blijft jou klok staan en gaat die van je tegenstander lopen.

https://www.bol.com/nl/p/...9BqA.1_17.18.ProductImage
Deze kan ook oplopen, dus dan kan je direct zien hoe lang het geleden is dat je medicatie hebt ingenomen

[Voor 36% gewijzigd door DutchJohnDoe op 26-05-2020 09:00. Reden: aanvullen met link]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:04

Theo

moederbord

hast66 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:39:
Hoi

Ik ben op zoek naar een simpele klok (geen app)
Als je op een knop drukt blijft de tijdsaanduiding staan totdat je nog eens op die knop drukt.
Doel is dus te weten wanneer je laatst op de knop hebt gedrukt. Dit om een vergeetachtig iemand te helpen herinneren wanneer laatst een medicijn werd genomen.
Kent iemand het bestaan van zoiets?

Alvast bedankt
Je hebt een probleem (iemand die vergeetachtig is heeft moeite om altijd en tijdig medicatie te nemen). Waarom is de gekozen oplossing de beste oplossing? Op welke waarnemingen/feiten is deze beslissing genomen? Wat waren de randvoorwaarden/requirements voor de oplossing?

Mijn inziens is de kans zeer groot dat de gekozen oplossing niet de beste oplossing is voor het probleem.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +5Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-09 11:02

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mij lijkt het handiger om te weten wanneer een medicatie moet worden ingenomen en dat kan makkelijk met terugkerende meldingen op een smartphone.

Ik ken tientallen mensen met en zonder slecht geheugen die dat zo doen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-09 13:34

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Dit lijkt mij inderdaad niet de meest efficiente oplossing. Meestal neem je medicijnen op vaste momenten in en dat zou je makkelijk in een digitale agenda kunnen plannen met alarm, neem er nog een week doosje bij en het kan bijna niet meer fout gaan.

Iemand die vergeetachtig is kan ook gewoon vergeten dat ze die knop moet indrukken met als risico dat er te veel medicatie wordt ingenomen

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:21
Ardana schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:36:
Als je toch al een echte, fysieke klok hebt: wat s er mis met een papiertje naast leggen en de tijd van inname opschrijven?
Ik kan me voorstellen dat als je al kunt vergeten om de medicijnen in te nemen dat je ook kunt vergeten om de tijd op te schrijven. Dan werkt dat dus wellicht zelfs averechts, omdat er gedacht kan worden dat er niet ingenomen is en er een extra portie geslikt wordt.

Ik denk persoonlijk dat zo'n sorteerbakje het handigst is zoals gezegd wordt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NoepZor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Ik kan me voorstellen dat als je al kunt vergeten om de medicijnen in te nemen dat je ook kunt vergeten om de tijd op te schrijven. Dan werkt dat dus wellicht zelfs averechts, omdat er gedacht kan worden dat er niet ingenomen is en er een extra portie geslikt wordt.

Ik denk persoonlijk dat zo'n sorteerbakje het handigst is zoals gezegd wordt.
Dat is hetzelfde risico als niet op een knop drukken als je medicijnen inneemt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:21
Daarom is het bakje ook zo handig, daar is geen twijfel mogelijk, tenzij je medicijnen uit het verkeerde vakje haalt. Pillen er in en tijd > dag/tijd bakje = vergeten

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17:19
Er zijn ook medicijn dispenser waar een medicijnrol met medicijn doseringen in gaan die weer een alarm afgeven indien ze nog niet gepakt zijn. Tevens met remote goedkeuring voor medicatie als dat nodig is. Ga eens praten bij de apotheek, die kunnen deze service leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nono_einstein
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:02
Als je dan toch gaat knutselen zou ik een medicijn doos maken met alarm en indicatie lampje (onder het juiste vakje) zodat de betreffende persoon en gewaarschuwd wordt dat de medicijnen ingenomen moeten worden en vervolgens ook visueel erop gewezen worden welke medicijnen 'aan de beurt' zijn.
Zal vast ook wel al bestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:55
Ik zou voor zoiets gaan:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:55
@hast66 heb je iets aan genoemde ideeën? Een reactie wordt over het algemeen op prijs gesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 19:29
Of een combinatie van twee adviezen:

De pillenalarm zoals @peter141080 opgaf, in combinatie met een pillendoos zoals @Josk79 aangaf.

Dan is gelijk duidelijk wanneer de pillen niet ingenomen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hast66
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 29-04 12:11
Dag Allemaal,

Bedankt voor de vele reacties. Sorry voor mijn late reactie maar ik kreeg geen bericht dat er een reactie gepost werd.
Het gaat niet over pillen maar een insulinespuit. (had ik moeten vermelden)Soms na 5 minuten verschijnt soms de vraag (heb ik mij nu al ingespoten of niet???? Een verkeerde beslissing daaropvolgend heeft soms ernstige gevolgen.
Voor de moment probeert ze het gewoon met streepjes te zetten (5 per dag) maar als dat niet lukt dan zal ik wel eens 1 van genoemde oplossingen proberen.
Bedankt allemaal voor het meedenken

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:12
Overleg gewoon even met de apotheek of de HA of zorgverzekering. Er zijn genoeg systemen op de markt die dit perfect en veilig regelen.
Ik weet dat wij bij Philips zoiets hebben (oa Medido en Spencer), ik ken de apparaten en de alternativen in de markt niet goed genoeg om te zeggen welke het beste voor jullie situatie is maar de apotheker kan dar zeker in adviseren
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee