Geen geluid uit Marantz NR1501 via mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Both
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06 10:41
Ha allemaal,

Ik zit met een issue waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Eerst dit, ik ben audio-maagd, Ik heb gister een mooi Harman Kardon 3.1 setje op de kop getikt met een Marantz NR1501 receiver. Ik krijg alleen maar sporadisch geluid uit het apparaat.

Wat doe ik:
1. Schakel de receiver in
2. Schakel naar AUX
3. Connect mijn telefoon via AUX

Resultaat: Geen muziek

Wanneer ik de knop Souce audio in druk krijg ik wel geluid. Enkel maar uit twee speakers. Heel af en toe, als ik maar genoeg geduld heb of lang genoeg de input switch tussen AUX 1 en andere (en weer terug naar AUX 1) komt er geluid uit al mijn speakers. Enkel hier zit totaal geen logica in en kan ik ook niet reproduceren.

Wat heb ik geprobeerd
1. Andere AUX kabel tussen mobiel en receiver
2. Ander afspeelapparaat geprobeerd via AUX
3. Ander afspeelapparaat geprobeerd via een van de HDMI poorten op de receiver (uiteraard inputselectie aangepast naar overeenkomende HMDI input
4. Receiver gereset
5. Boksen aangesloten op ander apparaat om zeker te weten dat ze werken (dat doen ze)

Heb probleem zit hem vermoeddelijk in het feit dat ik gewoon nog niet overweg kan met de Marantz NR1501. Ook met de handleiding erbij ben ik er niet uitgekomen. Mijn hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat ik fout doe én hoe ik het kan fixen.

Excuus als dit het verkeerde forumtopic is overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

Heb je na de reset de Marantz ingesteld? Dus ingeven welke speakers je hebt, wel een subwoofer, crossover, et cetera? Niet dat dat het probleem oplost maar het is wel een begin, de basis moet goed zijn. Volgens mij staat 2.0 default wel actief maar een center en subwoofer moet je aangeven dat je die hebt. Het zal goed staan aangezien je soms wel geluid hebt uit alle speakers. Enige wat dan nog zou kunnen is dat bijvo HDMI actief is op AUX 1 en niet RCA. Al zou een receiver de ingangen af moeten gaan als er geen signaal op zit. Wat doet de receiver als je de telefoon in AUX 2 doet (achterzijde)?

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 25-05-2020 21:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-06 14:52

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Inderdaad aangeven dat het om een 5.1 set gaat. Anders gebruikt hij die kanalen niet. Vervolgens kan je per source aangeven welke setup hij moet gebruiken.

Zeker even de handleiding erbij pakken dus ;)

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Both
Op aanraden van @FeaR en @Lieftalig ben ik eens de handleiding ingedoken. Onder speakerconfig staan alle speakers die ik aangesloten heb gewoon ingesteld. Ook de input instellingen kloppen volgens mij. Voor de zekerheid ook nog even de aux 2 aansluiting achterop geprobeerd, ook even een laptop via HDMI aangesloten, alle geen succes.

Ik heb de gedragingen eens gefilmd zodat jullie een indruk krijgen van de issues die ik ervaar.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Issues met marantz nr1501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

Sluit de receiver eens aan op een scherm met HDMI, de OSD/GUI werkt over het algemeen een stuk fijner dan de instellingen doen op de display van de receiver zelf :P Helemaal met slechts één regel display. Enfin, ik ga toch denken dat de receiver defect is. Je hebt muziek dus de instelling lijkt goed te staan. Als de telefoon na een reboot van de receiver wel doorspeelt en de receiver geen muziek laat horen lijkt mij de receiver de schuldige.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Both
@FeaR Ik heb je advies opgevolgd en even een schermpje erbij gepakt. Werkt inderdaad een stuk fijner :-P

Ik krijg inderdaad het gevoel dat mijn receiver gewoon einde verhaal is. Check onderstaande video
[YouTube: Marantz issues v2]
Pagina: 1